افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 22 October , 2024
3

مداخله برخی نهادها، رسیدگی به نیازهای پزشکی مردم را قطع می کند. مجلس باید در سال 1403 برای بهبود صنعت داروسازی اقدام کند

  • کد خبر : 239045
مداخله برخی نهادها، رسیدگی به نیازهای پزشکی مردم را قطع می کند.  مجلس باید در سال 1403 برای بهبود صنعت داروسازی اقدام کند

بازار؛ گروه صنعتی: دو سال گذشته پر فراز و نشیب برای فعالان زنجیره داروسازی از جمله شرکت‌های تولیدکننده دارو، گروه‌های توزیع و از همه مهم‌تر موسسان داروخانه‌ها بوده است. زیرا از یک سو تعداد داروخانه ها به شدت افزایش یافت و از سوی دیگر با اجرای طرح دروار بدون زیرساخت های مناسب، زنجیره ای از […]

بازار؛ گروه صنعتی: دو سال گذشته پر فراز و نشیب برای فعالان زنجیره داروسازی از جمله شرکت‌های تولیدکننده دارو، گروه‌های توزیع و از همه مهم‌تر موسسان داروخانه‌ها بوده است. زیرا از یک سو تعداد داروخانه ها به شدت افزایش یافت و از سوی دیگر با اجرای طرح دروار بدون زیرساخت های مناسب، زنجیره ای از کمبودها از کمبود نقدینگی در داروخانه ها تا کمبود دارو ایجاد شد. ظاهر شد.

اتفاقی که باعث شد داروسازان سال 1402 را با مشکلات فراوان آغاز کنند و تعدادی از آنها برای ادامه فعالیت تهدید به تعطیلی شوند. دقیقاً در شرایطی که صنعت داروسازی کاهش یافته بود، برخی نهادها مانند وزارت اقتصاد و شورای رقابت به فروش دارو از طریق برخی بسترهای توزیع آنلاین محصولات توجه کردند که از قضا سابقه خوبی در حفظ سلامت مردم دارند. اطلاعات، نیازی به توزیع ندارد.

بنابراین همه این مشکلات در کنار هم سال سختی را برای زنجیره دارویی رقم زد که در نهایت شرکت های تولیدکننده و عرضه کننده دارو را تحت فشار قرار داد و آینده عرضه بازار دارویی کشور را نگران کننده کرد.

داروسازان از 1402 با امکانات کمتر رفتند

آرش محبوبی رئیس انجمن داروسازان تهران در سال 1403 طی گفت و گو با بازار تمایل خود را برای بهبود وضعیت زنجیره دارویی اعلام کرد: از همه داروسازانی که فعالانه در صنعت داروسازی فعالیت می کنند، چرخه داروسازی تشکر می کنم. توزیع و داروخانه ها که در سال 1402 با حداقل امکانات توانستند فشار اقتصادی زیادی را تحمل کنند.

مسئولان در سال 1403 اشتباهات 1402 را تکرار نکنند و در حوزه بودجه برنامه ریزی کافی داشته باشند.

و افزود: سال گذشته کل زنجیره دارویی خدمات بسیار قابل قبولی به مردم ارائه کردند که حتی حق شکایت از آن را ندارند. لذا از فداکاری ها و زحمات همه آنها تشکر می کنم و امیدوارم در سال 1403 در شرایط بهتری به مردم خدمت کرده و سلامت جامعه را ارتقاء بخشند.

محبوبی درباره درخواست خود از دولتمردان و انتظاراتش از آنها به عنوان رئیس انجمن داروسازان تهران گفت: ابتدا از مسئولان تقاضا دارم اشتباهات سال 1402 را در سال 1403 تکرار نکنند و در زمینه بودجه برنامه ریزی مناسبی داشته باشند. چرا که بحث تامین نقدینگی دو سال است که به عنوان مشکل اصلی صنعت دارو مطرح شده و باید حل شود.

وی ادامه داد: همچنین در حوزه تخصیص ارز از متولیان بانک مرکزی تقاضا دارم همکاری بیشتری با تولیدکنندگان دارو داشته باشند و تخصیص منطقی تری برای حوزه سلامت مردم در نظر بگیرند تا سود به خودی خود برود. ” آنها به خانواده و مردم خود به طور کلی می رسند.

موسسات غیرتخصصی توزیع دارو را به دست داروسازان بسپارند

رئیس انجمن داروسازان استان تهران گفت: از همکاران سازمان غذا و دارو تقاضا دارم در سال 1403 همانطور که تاکنون دیده اند خود را در خدمت مردم و داروسازان بدانند و بتوانند مناسب تر و سریعتر اقدام کنند. معیارهای. تصمیم گیری ها با روندی چابک تر خدمت رسانی به مردم و داروسازان باشد تا روند ارائه خدمات سلامت به مردم مختل نشود.

امیدواریم با تغییراتی که در مجلس و کمیسیون اصل 90 ایجاد می شود، شاهد همکاری بهتر مجلس و این نهادها با صنعت داروسازی و وزارت بهداشت باشیم.

محبوبی با اشاره به اینکه برخی موسسات غیرتخصصی در سال 1402 مشکلات زیادی را برای تولیدکنندگان دارو ایجاد کردند، افزود: درخواستی از نهادهای غیرتخصصی مانند وزارت اقتصاد، شورای رقابت و … دارم. برای فعالیت در زمینه های تخصصی خود و ورود به حوزه های تخصصی پزشکی، صنعت از داروها، داروها یا داروخانه ها استفاده نشود. یکی از ضایعات بزرگی که اکنون در گروه پزشکی و دارویی شاهد آن هستیم، حاصل دخالت این عزیزان است.

وی ادامه داد: همچنین امیدواریم با تغییرات صورت گرفته در مجلس و کمیسیون اصل 90 شاهد همکاری بهتر مجلس و این نهادها با صنعت داروسازی و وزارت بهداشت باشیم تا سال خوبی را برای مردم نوید دهد. .

ما در سال 1403 به حمایت بیشتر نمایندگان مجلس نیاز داریم

این داروساز درباره انتظارات خود از مجلس جدید گفت: انتظار من این است که در سال 1403 در تبیین جایگاه داروسازان و داروسازان تفاهم بیشتری داشته باشند و در بحث بودجه ارز مورد نیاز سال آینده رفتار واقع بینانه تری داشته باشند. . پشتیبانی داشته باشید

صنعت داروسازی برای مدت طولانی بودجه کافی برای به روز رسانی، تجهیز، تعمیر و بهبود GMP ندارد.

محبوبی با اشاره به اینکه صنعت داروسازی در سال‌های اخیر با چالش‌های زیادی در حوزه بودجه و نقدینگی مواجه بوده است، افزود: این صنعت مدت‌هاست که بودجه مناسبی برای ارتقا، تجهیز، تعمیر و بهبود GMP ها نداشته است. بنابراین رقمی که نمایندگان مجلس به عنوان بودجه دارویی در نظر می گیرند باید رقمی باشد که به صنعت کمک ارزی می کند، کمیت و کیفیت دارو را در کشور افزایش می دهد تا خدا ما را نجات دهد از این که نبینیم دارو نیست یا دارو نیست. که موجود است کیفیت قابل قبولی دارد قابل قبول نیست.

علاوه بر مشکلات ذکر شده، یکی از چالش های مهم زنجیره دارویی در سال 1402 عدم پرداخت به موقع مطالبات داروخانه ها توسط شرکت های بیمه است که باعث کمبود نقدینگی می شود و این کمبود کل زنجیره تامین را تحت تاثیر قرار می دهد. این داروها به شرکت های توزیع و در نهایت به شرکت های دارویی و واردکنندگان دارو خسارت وارد کرده است. 6 تشکل سلامت محور در روزهای پایانی سال در نامه ای خطاب به معاون اول رئیس جمهور نسبت به وضعیت موجود ابراز نگرانی کردند و خواستار کمک و توجه این مقام مسئول شدند.

گفتنی است چالش عدم پرداخت به موقع مطالبات داروخانه ها موجب برگشت بیش از یک میلیارد فقره چک شده است که علاوه بر تهدید به تعطیلی داروخانه ها، به کل زنجیره دارویی خواهد رسید. و انتظار می رود مسئولان در سال جدید برای رفع مشکلات فعلی چاره اندیشی کنند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=239045

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.