افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 28 October , 2024
2

فسیل بزرگترین دلفین جهان در آمازون کشف شد

  • کد خبر : 238613
فسیل بزرگترین دلفین جهان در آمازون کشف شد

آفتاب نیوز: به گزارش دیلی میل، فسیل ها نشان می دهد که دلفین pebanista yacuruna که اخیراً کشف شده، بینایی ضعیف، پوزه بلند و دندان های متعدد داشته و بیش از 16 میلیون سال پیش در اقیانوس ها پرسه می زد. محققان این گونه جدید را از نام یک قوم افسانه ای به نام تاکورونا […]

آفتاب نیوز:

به گزارش دیلی میل، فسیل ها نشان می دهد که دلفین pebanista yacuruna که اخیراً کشف شده، بینایی ضعیف، پوزه بلند و دندان های متعدد داشته و بیش از 16 میلیون سال پیش در اقیانوس ها پرسه می زد.

محققان این گونه جدید را از نام یک قوم افسانه ای به نام تاکورونا نامگذاری کردند که گفته می شود در شهرهای زیر آب اطراف حوضه آمازون زندگی می کنند.

محققان برای اولین بار جمجمه دلفین را در سفری به پرو در سال 2018 کشف کردند.

آلدو بنیتز-پالومینو می‌گوید دلفین‌های رودخانه‌ای باقی‌مانده «بقایای گروه‌های بسیار متنوع دلفین‌های دریایی» بودند و اعتقاد بر این است که اقیانوس‌ها را ترک کرده‌اند تا به رودخانه‌های آب شیرین برسند و منابع غذایی پیدا کنند.

به گفته محققان، تغییرات آب و هوایی باعث از بین رفتن پابانیستا شد، زیرا طعمه آن شروع به ناپدید شدن کرد و فقدان منبع غذایی دلفین را به سمت انقراض سوق داد. حفره های کوچک چشم این دلفین محققان را به این باور رسانده است که این دلفین بینایی ضعیفی داشته و در آب های بسیار گل آلود زندگی می کند، زیرا چشمانش شروع به کاهش اندازه کرده است.

محققان همچنین دریافتند که پوزه کشیده و دندان های متعدد آن نشان می دهد که این دلفین مانند بسیاری از گونه های دیگر دلفین های رودخانه ای مدرن از ماهی تغذیه می کند.

یافتن فسیل ها در آمازون به طور فزاینده ای دشوار است، زیرا دیرینه شناسان باید تا “فصول خشک” منطقه صبر کنند، زمانی که سطح رودخانه به اندازه کافی کاهش یابد تا بقایای فسیل شده را در معرض دید قرار دهد. جمع‌آوری فسیل‌ها فرآیندی زمان‌بر است، زیرا اگر دیرینه‌شناسان آن‌ها را قبل از پایان فصل خشک حفر نکنند، افزایش جزر و مد رودخانه‌ها می‌تواند آنها را برای همیشه نابود کند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=238613

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.