افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 19 October , 2024
2

با مصرف این ماده غذایی سیستم ایمنی بدن را تقویت کنید

  • کد خبر : 238403
با مصرف این ماده غذایی سیستم ایمنی بدن را تقویت کنید

به گزارش خبرآنلاین، ماست با حضور باکتری های مفیدی که در فرآیند تبدیل شیر به ماست تولید می شوند، عملکرد سیستم ایمنی را بهبود می بخشد. ایسنا در گزارشی نوشت: ماست یکی از محبوب ترین خوراکی های تخمیری در بین خانواده های ایرانی به شمار می رود و به دلیل طعم و فوایدی که برای […]

به گزارش خبرآنلاین، ماست با حضور باکتری های مفیدی که در فرآیند تبدیل شیر به ماست تولید می شوند، عملکرد سیستم ایمنی را بهبود می بخشد.

ایسنا در گزارشی نوشت: ماست یکی از محبوب ترین خوراکی های تخمیری در بین خانواده های ایرانی به شمار می رود و به دلیل طعم و فوایدی که برای سلامتی دارد، مقبولیت زیادی دارد. ماست همراه با وعده غذایی اصلی یا به عنوان میان وعده در طول روز استفاده می شود.

ماست منبعی غنی از کلسیم، فسفر، پتاسیم، ویتامین A، ویتامین B2 و ویتامین B12 در نظر گرفته می شود. همچنین پروتئین هایی با ارزش بیولوژیکی بالا و پلی اسیدهای ضروری را فراهم می کند. بنابراین، ماست یک غذای مغذی و یک حامل عالی از پروبیوتیک ها است.

ماست از طریق تخمیر و اسیدی شدن شیر توسط باکتری های زنده، به طور کلی “لاکتوباسیلوس بولگاریکوس” و “استرپتوکوک ترموفیلوس” تولید می شود. این فرآیند منجر به تولید یک محصول لبنی با ماندگاری طولانی تر می شود. این باکتری ها فواید تغذیه ای ماست را افزایش می دهند.

به همین ترتیب، نتایج مطالعات نشان می‌دهد که مصرف ماست از طریق وجود باکتری‌ها از طریق مکانیسم‌هایی در روده، عملکرد سیستم ایمنی را بهبود می‌بخشد و مواد فعال بیولوژیکی موجود در ماست با تعدیل میکروبیوتای روده، مانع، بر سیستم ایمنی بدن تأثیر می‌گذارد. روده و ایمونوسیت ها در روده و سایر بافت ها.

به گفته دفتر بهبود تغذیه جامعه، افزایش مصرف ماست با کاهش بیومارکرهای در گردش التهاب مزمن همراه است. علاوه بر این، مصرف ماست می تواند از عفونت ها پیشگیری کرده و بیماری های گوارشی را درمان کند.

ماست های غنی شده با ویتامین D می توانند سیستم ایمنی بدن را بیشتر تقویت کنند. ویتامین D به دلیل داشتن پتانسیل برای پیشگیری از بیماری هایی مانند سرماخوردگی و آنفولانزا مناسب است.

با توجه به خواص ماست، مصرف این ماده غذایی همراه با وعده های غذایی توصیه می شود. زیرا می تواند سلامت سیستم ایمنی و دستگاه گوارش را تقویت کند.

۲۳۳۲۳۶

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=238403

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.