افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 23 September , 2024
139

درمان خانگی عفونت ایمپلنت

  • کد خبر : 23826
درمان خانگی عفونت ایمپلنت
عملکرد ایمپلنت های دندانی نیز مانند دندان های طبیعی بوده و مثل آنها مستعد عفونت هستند. اگر این وضعیت به طور منظم توسط یک متخصص دندانپزشک درمان نشود، ایمپلنت دندان آلوده می توانند باعث بیماری یا پس زدن آن شوند. پس در دراز مدت، هدف حفظ ایمپلنت و توقف پیشرفت عفونت خواهد بود.

درمان خانگی عفونت ایمپلنت

به طور کلی،بسته به سطح عفونت ممکن است به ترکیبی از گزینه های مختلف برای احیای ایمپلنت خود نیاز داشته باشید. درمان‌ های مختلفی از جمله آنتی ‌بیوتیک، جراحی، لیزر درمانی ضدعفونی سطحی، دبریدمان و درمان‌های ضد میکروبی در دسترس هستند.

به خاطر داشته باشید که هدف مراجعه به موقع به دندانپزشک حفظ دندان های سالم شما است. پس چنانچه هر زمان که مشکوک به عفونت ایمپلنت شدید، باید بلافاصله با دندانپزشک خود تماس بگیرید تا درمان در اسرع وقت آغاز شود. پس از ترمیم ایمپلنت نیز روال بهداشتی جدید خود را دنبال نمایید. قرص چرک خشک کن قوی برای عفونت دندان بهترین گزینه برای شما در هنگام برخورد به عفونت برای شماست.

تشخیص ایمپلنت عفونی

اساسا دو نوع عفونت وجود دارند که می توانند روی ایمپلنت دندان تاثیر بگذارد. در موکوزیت اطراف ایمپلنت، باکتری ها به بافت نرم اطراف ایمپلنت مانند لثه حمله می کنند. در بیشتر موارد، موکوزیت قابل درمان و برگشت پذیر است. به همین دلیل است که اگر متوجه قرمزی، خونریزی یا تورم لثه های اطراف ایمپلنت شدید، باید در اسرع وقت به دندانپزشک خود مراجعه کنید.

اما در صورت عدم درمان، موکوزیت اطراف ایمپلنت ممکن است به پری ایمپلنتیت تبدیل شود که با عفونت در بافت نرم و استخوان اطراف ایمپلنت مشخص می شود. همانطور که عفونت به استخوان حمله می کند، استخوان شروع به زوال می کند.

بنابراین، ایمپلنت پایه پشتیبانی خود را از دست می دهد و ممکن است شل شود. در نهایت، در موارد شدید، عفونت می‌تواند به صورت مخفیانه وارد جریان خون شده و باعث مشکلات سلامت سیستمیک گردد. از این رو، باید به دقت مراقبت عفونت باشید، از آن گذشته به دلیل قیمت ایمپلنت دندان نباید اجازه دهید که بار دیگر متحمل هزینه های بالایی شوید.

درمان خانگی عفونت ایمپلنت

به طور قطع، شما نمی توانید همیشه عفونت ایمپلنت دندان را در خانه و بدون نظارت دندانپزشک ایمپلنت درمان کنید. در واقع، دندانپزشک باید ایمپلنت، بافت لثه اطراف و استخوان شما را با دقت بررسی کند. همچنین برای تعیین اینکه آیا عفونت به استخوان شما آسیب رسانده یا خیر، به عکس برداری با اشعه ایکس نیاز دارید. اگرچه ممکن است دندانپزشک آنتی بیوتیک تجویز کند، اما همچنان برای عفونت در این موارد چون ایمپلنت دندان به مراقبت حرفه ای نیاز دارید.

درمان عفونت ایمپلنت دندان

درمان عفونت ایمپلنت عمدتا به علت، وسعت بیماری و التهاب بستگی دارد. پس از گرفتن عکس اشعه ایکس و بررسی اطراف ایمپلنت، متخصص ایمپلنت نحوه درمان عفونت را تعیین می کند. اگر عفونت و از دست دادن استخوان در مراحل اولیه باشد، یک دندانپزشک ماهر قطعا می تواند ایمپلنت را نجات دهد.

درمان های رایج عفونت ایمپلنت دندان ممکن است شامل موارد زیر باشند:

  • مصرف آنتی بیوتیک ها

  • تمیز کردن بافت لثه اطراف ایمپلنت

  • تمیز کردن سطح ایمپلنت دندان

  • ضد عفونی کردن ایمپلنت

  • جایگزینی استخوان از دست رفته با پیوند

  • برداشتن ایمپلنت

جمع بندی

چنانچه ایمپلنت های شما شل شده یا فکر می کنید عفونتی در اطراف آنها دارید، به جای اینکه خودتان سعی کنید آن را برطرف کنید، حتما برای معاینه با یک دندانپزشک ماهر ایمپلنت برنامه ریزی کنید. فراموش نکنید که اصلا نیازی به ترس بیش از حد از عفونت و در نتیجه شکست ایمپلنت دندان نیست. با این حال، باید از احتمالات آن آگاه باشید تا بتوانید اقدامات مناسبی برای محافظت از دندان های ترمیم شده خود در برابر عوارض انجام دهید.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=23826

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 971در انتظار بررسی : 971انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.