افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 26 October , 2024
2

فوری؛ رقم واقعی حقوق کارگران اعلام شد/ روایت یک نماینده مجلس از افزایش حقوق 1403 کارگر

  • کد خبر : 237924
فوری؛  رقم واقعی حقوق کارگران اعلام شد/ روایت یک نماینده مجلس از افزایش حقوق 1403 کارگر

به گزارش خبرگزاری اخبار آنلایننتایج بررسی ها نشان می دهد که اگر حداقل دستمزد طبق ماده 41 تورم بانک مرکزی از سال 1389 افزایش می یافت، امروز 8 میلیون و 900 هزار تومان یعنی 25 درصد بیشتر از هفت میلیون و 182 هزار تومان تعیین شده از سوی دولت تعیین می شد. . در عین […]

به گزارش خبرگزاری اخبار آنلایننتایج بررسی ها نشان می دهد که اگر حداقل دستمزد طبق ماده 41 تورم بانک مرکزی از سال 1389 افزایش می یافت، امروز 8 میلیون و 900 هزار تومان یعنی 25 درصد بیشتر از هفت میلیون و 182 هزار تومان تعیین شده از سوی دولت تعیین می شد. .

در عین حال بررسی ها حاکی از عقب ماندن دستمزدها از تورم است که بر اساس مصوبه شورای عالی کار، حداقل دستمزد کارگران در سال 1403 نسبت به سال 1402 35.3 درصد افزایش یافته است و بر این اساس حداقل دستمزد کارگران افزایش یافته است. از 5 میلیون و 308 هزار تومان به 7 میلیون و 182 هزار و 106 تومان رسید.

علی باباییکارنامی رئیس فراکسیون کارگری مجلس در این خصوص گفت: بر اساس برآوردها و تحقیقات انجام شده در پژوهشگاه سبد معیشت کارگران حدود 21 میلیون تومب برآورد شده است به طوری که حداقل دستمزد در سال 1403 باید انجام شود. 45 درصد افزایش یابد.

داود کیشوری عضوهیئت اجرایی خانه کارگر استان قم نیز با انتقاد از رویه غلط تعیین حقوق کارگران گفت: عده ای با شعار برقراری عدالت در تعیین دستمزد بر طبل خالی می کوبند، چطور می شود. بدون توجه به نرخ تورم با افزایش حداقل دستمزد و دستمزد کارگران به عدالت اجتماعی!

وی اعلام کرد که در جلسات شورای عالی توافق خوبی با نمایندگان کارگری صورت نگرفته و حاکمیت مطلق در تعیین حداقل دستمزد با دولت است. او کمی انصاف داشت و وضعیت اسفبار کارگران را تحلیل می کرد.

وی در پاسخ به این سوال که کارگری با حداقل دستمزد کمتر از 15 میلیون تومان چگونه و با چه معادله ای می تواند حداقل یک زندگی را در یک خانواده 4 نفره برای امرار معاش، خوراک، پوشاک، مسکن و … اداره کند، گفت: جامعه کارگری و بازنشستگان تا کی باید تاوان تصمیمات احمقانه و اشتباه برخی از مسئولانی را که وضعیت اسفبار کارگران را درک نمی کنند، بپردازند؟

۲۲۳۲۲۵

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=237924

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.