افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 28 October , 2024
2

پیش بینی بارش نرمال و بالاتر از حد نرمال تا اوایل اردیبهشت

  • کد خبر : 237536
پیش بینی بارش نرمال و بالاتر از حد نرمال تا اوایل اردیبهشت

آفتاب نیوز: بر اساس آخرین نقشه‌های پیش‌بینی هفتگی بارندگی کشور بر اساس نقشه‌های احتمالی از 7 اسفند لغایت 18 اردیبهشت ماه توسط پژوهشکده اقلیم‌شناسی و تغییرات اقلیمی پژوهشکده ملی پژوهش‌های هواشناسی و علوم جوی، میزان بارندگی هفته اول (28 مارس تا 5 آوریل 1403) از استان های واقع در شمال غرب کشور تا انتهای رشته […]

آفتاب نیوز:

بر اساس آخرین نقشه‌های پیش‌بینی هفتگی بارندگی کشور بر اساس نقشه‌های احتمالی از 7 اسفند لغایت 18 اردیبهشت ماه توسط پژوهشکده اقلیم‌شناسی و تغییرات اقلیمی پژوهشکده ملی پژوهش‌های هواشناسی و علوم جوی، میزان بارندگی هفته اول (28 مارس تا 5 آوریل 1403) از استان های واقع در شمال غرب کشور تا انتهای رشته کوه های زاگرس جنوبی، استان های واقع در دامنه های شرقی رشته کوه های زاگرس، در دو طرف مرکز و غرب کوه های البرز. و در برخی نقاط شمال شرق و مرکز کشور بیش از حد نرمال و میزان بارندگی در امتداد زاگرس قابل توجه است.

همچنین پیش بینی می شود در جنوب شرق و شرق کمربند زیر نرمال و در سایر مناطق در محدوده نرمال باشد.

در هفته دوم (16 تا 12 فروردین ماه) بارندگی در شمال غرب نرمال و در سایر مناطق کشور بیش از نرمال خواهد بود. همچنین بیشترین افزایش در نواحی مرکزی و جنوبی زاگرس پیش بینی می شود. تخمین زده می شود که بارش انباشته در این منطقه بیش از 50 میلی متر با احتمال حدود 75 درصد باشد.

در هفته سوم و چهارم (13 تا 26 فروردین) بارندگی در کشور بالاتر از حد نرمال بوده و بیشترین افزایش در زاگرس رخ خواهد داد. پیش بینی می شود میزان بارندگی انباشته در این مناطق بیش از 50 میلی متر و با احتمال حدود 75 درصد باشد.

همچنین بر اساس پیش‌بینی، بارندگی‌ها در هفته‌های پنجم و ششم (از 7 فروردین تا 9 اردیبهشت) در نیمه شمالی کشور بیش از نرمال و در سایر مناطق نرمال خواهد بود.

همچنین بر اساس نقشه ها و داده های این پژوهشکده، ناهنجاری دمایی هفته اول (7 اسفند لغایت 14 فروردین) در استان های همجوار رشته کوه های زاگرس، شمال غرب و سواحل دریای عمان بین … 2 و به علاوه یک و در سایر مناطق کشور بین بعلاوه یک و به علاوه پنج. پیش بینی می شود بیشترین افزایش در نیمه شرقی کشور باشد.

در هفته دوم (16 تا 12 فروردین) دمای غیرطبیعی در نواحی همجوار خلیج فارس، دریای عمان و بخش‌هایی از دامنه‌های شرقی رشته‌کوه‌های زاگرس میانی بین منهای یک تا منهای دو در اکثر مناطق مشاهده می‌شود. در یک سوم شمالی کشور بین به علاوه یک و به علاوه دو و در سایر مناطق در محدوده نرمال خواهند بود.

در هفته های سوم و چهارم (13 تا 26 فروردین) دمای هوا در یک سوم شمالی کشور در حد نرمال و در سایر مناطق بین یک تا 2 درجه زیر نرمال خواهد بود.

دمای هوا در هفته های پنجم و ششم (27 فروردین تا 9 اردیبهشت) نیز در محدوده نرمال پیش بینی می شود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=237536

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.