افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 22 October , 2024
3

بزرگترین اجتماع نوروزی کشور در حرم مطهر رضوی – خبرگزاری مهر ایران و جهان

  • کد خبر : 237123
بزرگترین اجتماع نوروزی کشور در حرم مطهر رضوی – خبرگزاری مهر ایران و جهان

خبرگزاری مهر ، گروه استان ها: هشتمین روز از ماه میهمانی خدا که آخرین افطار سال 1402 نامیده می شد، بر سر سفره افطار نشستم. افطاری که با شب های دیگر تفاوت زیادی داشت و هر کدام از اعضای خانواده به سرعت در شب عید لباس نو می پوشیدند تا هر چه سریعتر برویم. ایالات […]

خبرگزاری مهر ، گروه استان ها: هشتمین روز از ماه میهمانی خدا که آخرین افطار سال 1402 نامیده می شد، بر سر سفره افطار نشستم. افطاری که با شب های دیگر تفاوت زیادی داشت و هر کدام از اعضای خانواده به سرعت در شب عید لباس نو می پوشیدند تا هر چه سریعتر برویم. ایالات متحده روبروی حرم آقا جانمان علی بن موسی الرضا (به) قرار است برسیم

همزمان با آخرین روز عشق سال به حرم امام مهربانی رسیدم، ساعت هشت بعدازظهر بود که سلام ویژه امام رضا (ع) شروع شد.به) با صدای حاج مهدی دلها را پر از راز و نیاز کنید و به برائت و طهارت اهل بیت چنگ بزنید.به) خود را با خواندن آخرین دعا آماده کرد.

بعد از نماز، فرصت خوبی برای صرف چای در چایخانه حضرت بود. چایی که همیشه برای من است. خوشایندترین و خوش طعم ترین چای دنیاست.

در حال نوشیدن چای، چشمانم به هزاران شاخه و بوته گل های تازه و تازه جلب شد که فرش بزرگی از گل ها را درست در وسط بارگاه پیامبر اعظم تشکیل می دادند.پ) شکل داده بود؛ فرش گلی بیش از 400 متر مربع.

البته این گل‌ها در اینجا محدود نبود و وقتی در حیاط‌های مختلف قدم می‌زدم، همه چیز را دیدم، از سبدهای گلی که آب‌نماهای صحن آزادی و مسجد گوهرشاد را تزیین می‌کرد تا گل‌کاری‌های هنرمندانه باب‌السلام و ورودی‌ها. . از صحن های مختلف عطر بهار و طبیعت نوروز با عطر رضوی آمیخته می شد.

دقایق پایانی سال 1402 به پایان رسید و به فضل خدای مهربانم اولین دقایق اولین روز بهار سال 1403 و نهمین روز از ماه مبارک رمضان در محضر من است. ابوالجواد (الف) شروع کردم.

دل های بی قراری که هر لحظه بر تعدادشان افزوده می شد، آمده بودند تا در روز زیارت سال نو را در کنار امام رضا (ع) بگذرانند. حمام آغاز و گره زدن دل شکسته کرامت به پنجره فولادی حرم، سلامتی، عاقبت به خیری، موفقیت، درمان درد و رفع گره های زندگی خود را از امام مهربانی ها بگیرید و طبق این شعر:

مهم نیست چقدر درد بی درمان دارید

یکی تو قلب شکسته ای داری

خیر یادت هست امام رضا را داری؟

از امام رضا بخواهید که آن را برطرف کند

کار کنید بسيار خوب امام رضا این کار را بکند.

پیش بینی حضور بیش از دو میلیون زائر

مدیر عالی حرم رضوی از پیش بینی 2 میلیون و 300 هزار نفر در 24 ساعت سال در حرم رضوی خبر داد و گفت: زیارت نقطه مرکزی ترویج معارف اهل بیت است.به) و تبلور محبت مردم و فرصت ابراز محبت مردم به امام است. از هر نظر امروز زیارت موثرترین و کاملترین رویداد فرهنگی کشور است.

بزرگترین اجتماع نوروزی کشور در حرم مطهر رضوی

رضا خداویان افزود: امسال با شعار آرامش ارواحنافداه، بهار حرام و بهار حیات تلاش کرده ایم فضای شادی و نشاط دینی و همچنین فرصتی برای بهره مندی از آموزه های قرآنی را ایجاد کنیم. ماه رمضان.ارائه کنید

در سال تحویل به حفظ و گسترش فضای معنوی توجه ویژه ای شده است.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی با اعلام آمادگی کامل خادمان این آستان مقدس برای استقبال از زائران نوروزی، ارتقای کمی و کیفی خدمات رسانی را دستاورد مهم سال 1402 خواند و افزود: هر ساله مفتخریم که برنامه های ویژه و ویژه ای را ارائه دهیم و خدمات رسانی به زائران در ایام نوروز و اهالی در حرم مطهر رضوی که از سال گذشته همزمان با ایام نوروز با ماه مبارک رمضان توفیق خدمت رسانی به زائران و مجاوران عزیز را دوچندان کرده است.

مصطفی فیضی با بیان اینکه امسال به حفظ و گسترش محیط معنوی در سال تسلیم توجه ویژه ای شده است، بیان کرد: قرائت دعای خیر و دعای تسلیم، برگزاری برنامه های متنوع با حضور نوجوانان ملبس به اقوام مختلف تفسیر سرودها و گروه های سرود و غیره. برخی از برنامه های تدارک دیده شده توسط حرم مطهر رضوی ویژه سال تحویل است.

وی با بیان اینکه ظرفیت تمامی علاقه مندان برای ارائه خدمات در آستان مقدس فراهم شده است، تصریح کرد: 8 مجموعه بزرگ و حدود 90 مجموعه گل آرایی در آستان مقدس توسط سازمان ها و عموم مردم انجام می شود.

پس از اقامه دعای حاج محمود کریمی که در ایام سحر ماه مبارک رمضان قلوب زائران را به سوی ارتباط بهتر و صمیمانه تر با خالق متعال هدایت می کند، بخش اول مراسم تحویل ضریح سال نو با تلاوت حامد علیزاده آغاز شد. ، خواننده بین المللی و اجرای گروه سرود حضرت ولیعصر.آهکنسرت گروه تواشیح و بازنشر تیکه هایی از بیانات امام خمینی (ره) و احوالپرسی اقوام مختلف از دیگر برنامه های این بخش از مراسم بود که از حوالی دو بامداد آغاز شد. .

رهبر کبیر انقلاب حضرت امام خمینی (ره) سال جدید را سرآغاز تحول درونی دانستند و فرمودند: امیدواریم ملت ما در این سال نیز همان گونه که پیامبران عمل کردند، عمل کنند. پدر و مادر بوده اند و اصلی ترین کار این است که هوای نفس را از بین ببرند، انسان در تمام زندگی اش دچار این خودخواهی است که نیاز به ریاضت دارد… امیدوارم مردم ایران و همه مسلمانان جهان تحولی در این جدید پیدا کنند. سال برای خدا کار کنند نه برای سلطه خود بلکه از روی خودخواهی نه و خدا که در به خواست خدا به همه فرصت مجاهدت در راه خدای تبارک و تعالی بدهید. که در به خواست خدا این روز بر همه مبارک باد و خداوند همه مسلمانان را در برابر کفر جهانی متحد کند.

سعادتی یکی از زائران استان های جنوبی بود که در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: معمولاً به دلیل حال و هوای حرم امام رضا(ع) سعی می کنم هر سال حداقل ده روز از ماه مبارک رمضان را اینجا بمانم.

می گفت: دعا و نیایش و مناجات در اوایل ماه رمضان هیچ جا به اندازه این حرم نورانی به انسان آرامش و معنویت نمی دهد.

خانم شریعتی که به همراه خانواده خود به زیارت حرم مشرف شده بود در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: امسال که آغاز سال جدید مصادف با ماه مبارک رمضان است، فرصت خوبی بود تا عید نوروز را در این امامزاده برگزار کنیم. در حالی که ما سحر را در این فضای دلپذیر درک می کنیم.» بیایید پاکسازی را شروع کنیم.

احمد جوان خراسانی که به همراه پدر و مادرش در این مراسم شرکت کرده بود در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: حدود دو سه ساعت از مشهد فاصله داریم و امشب آمدیم تا آخرین افطار سال گذشته و اولین سحری امسال را جشن بگیریم. سال با امام رضا (ع) .

بزرگترین اجتماع نوروزی کشور در حرم مطهر رضوی

میرزایی یکی از همسایه هایی است که در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: با توجه به اینکه مشهدی هستیم در روزهای مختلف می توانیم به حرم مشرف شویم اما معمولاً در مناسبت های خاص به دلیل ازدحام جمعیت و برای اینکه زائرانی که از راه دور می آیند می توانند. با خیال راحت بازدید کنید.” بهتر بود زیارتش نکنیم، اما حس امشب حرم واقعا دلنشین و وصف نشدنی است.

جوان کرمانی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: امسال به دلیل تقارن ماه رمضان با نوروز از این فرصت استفاده کردیم و روزه داری را در جوار حرم امام رضا (ع) تجربه کردیم که تجربه ای خاص و تنها بود. و این تجربه حضور در زمانی از سال که تحویل کامل شد.

خواندن دعای صبح ابوالفضل مشکینی و قرائت دعای صبح نوای مهدی سماواتی قسمت دوم برنامه امروز بود که از ساعت سه بامداد آغاز شد. آیات دعای سحر و درخواست های عاشقانه این دعا را از درگاه حق تعالی در محضر واسطه مهربانی چون امام رضا (ع) بشنوید.به) مهمان آرامش روحی خاصی را به قلب خسته و رنجور من آورد و چه حس زیبایی است. شوخی آن را با خود حمل کرد تا آخرین آیه: خدایا من از تو حق می خواهم که به آنچه جواب می دهی وقتی از تو می خواهم، پس اجابت کن. آه تو خداوند.

پس از آن نوبت به شنیدن صدای اذان متفاوت در حرم امام رضا می رسد.به) اذانی بود که مکبران و دو گوش حرم مطهر رضوی در صحن ها و رواق ها طنین انداز بود.

حالا نوبت به خواندن آخرین نماز سال 1402 رسیده بود. خیل تعداد زیادی از زائران در مراسم سال نو در حرم مطهر حضور خواهند داشت خورشید خورشیدها در بدو ورود، نماز جماعت صبحگاهی باشکوهی را در حرم مطهر به ثبت رساندند که توفیق ارزنده ای برای یکایک مومنان حاضر در این موکب مملو از جمعیت بود.

پس از اقامه نماز نوبت به سخنگوی سازمان صنایع هوافضای وزارت دفاع و نیروهای مسلح رسید تا به عنوان مهمان ویژه این مراسم به تشریح دستاوردهای انقلاب اسلامی بپردازد.

حوالی پنج بامداد روز اول فروردین 1403 بود که چهارمین قسمت از برنامه های حرم مطهر با اجرای سرود تعاملی گلدسته های حرم آغاز شد. در ادامه صابر خراسانی پس از سخنرانی حجت الاسلام شهاب مرادی و آواز زکری فر به شعرخوانی پرداخت.

قرائت دعا و مداحی توسط مهدی رسولی پایان برنامه های این اداره بود.

دقایقی دیگر به لحظه تحویل سال نمانده بود که دعای یاس به گوش رسید شوخی قلبها و چشم انداز ای مدیر تمام شب و روز یا واگذارنده چشمک زدن و شرایط دور و بر وضعیت ما به بهتر قید در روز زیارت امام رضا (ع)به) صبح اولین روز بهار را پر از عطر رضوی کرد. زائران و اهالی آستان قدس رضوی با وساطت عالم آل محمد(ص)به) از خداوند متعال خواستند که دلهایشان را به بهترین نحو تغییر دهد و در عین حال فطرتشان را تغییر دهد.

بزرگترین اجتماع نوروزی کشور در حرم مطهر رضوی

سال 1403 با نواختن فلوت در بزرگترین اجتماع نوروزی کشور در حرم مطهر امام مهربانی ها آغاز شد، به امید اینکه آغاز این سال پایان صدها سال انتظار برای ظهور یگانه منجی عالم بشریت حضرت باشد. . مهدی.آه) که بی شک تحقق عید واقعی در این مورد است و مرحوم قیصر امین پور چه زیبا در این باره نوشته است:

اینجا بدون تو همه در زندان ابدی تبعید هستند.

سالهای هجری و شمسی خورشید ندارند.

سیر تقویم جلالی زیبایی شما را خشنود می کند.

همه فصل ها با فاصله فاصله دارند. شما وزن کردند

همه شما بیایید ساعت ها و ثانیه ها

از این روز، این لحظه، این عید است

ویژه برنامه های سال تحویل در حرم مطهر امام رضا (ع)به) با پخش بیانات نوروزی مقام معظم رهبری و قرائت دعای عهد به پایان رسید.

در انتظار برکت علی بن موسی الرضا (به) بیایید همگی بر عهدی که در آغاز سال نو با زبان روزه با خدای خود بسته ایم، استوار و استوار بمانیم.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=237123

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.