افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 21 September , 2024
1

اختلاف در زمینه اروپایی نسبت به ایران بیشتر شد!

  • کد خبر : 236963
اختلاف در زمینه اروپایی نسبت به ایران بیشتر شد!

به گزارش مانیبان، اتحادیه اروپا با تلاش فرانسه و آلمان برای اعمال تحریم ها علیه ایران به بهانه تجهیز نیروهای مقاومت در منطقه به موشک و سایر تجهیزات نظامی مخالفت کرده است و مقامات ارشد اتحادیه اروپا می گویند تحریم های جدید ممکن است دیپلماسی با ایران را تضعیف کند. وال استریت ژورنال روز سه‌شنبه […]


به گزارش مانیبان، اتحادیه اروپا با تلاش فرانسه و آلمان برای اعمال تحریم ها علیه ایران به بهانه تجهیز نیروهای مقاومت در منطقه به موشک و سایر تجهیزات نظامی مخالفت کرده است و مقامات ارشد اتحادیه اروپا می گویند تحریم های جدید ممکن است دیپلماسی با ایران را تضعیف کند.

وال استریت ژورنال روز سه‌شنبه و در گزارشی اختصاصی که توسط فرانسه، آلمان، هلند و پنج کشور دیگر اتحادیه اروپا در ماه گذشته در نامه‌ای به جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نوشت، بروکسل باید رژیم تحریمی را اتخاذ کند که به «بازیگران ایرانی اجازه دهد که تسلیح، تامین مالی، مشاوره و آموزش شبه نظامیان طرفدار ایران در منطقه.

ایران بارها اعلام کرده است که نیروی نیابتی در منطقه ندارد و گروه های مقاومت منطقه بر اساس منافع کشورهای خود علیه متجاوزان آمریکایی یا رژیم صهیونیستی اقدام می کنند.

«ناصر کنعانی» سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت: ایران هیچ نیروی نیابتی در منطقه ندارد و این رژیم آمریکاست که از رژیم صهیونیستی به عنوان نیروی نیابتی خود استفاده می کند. به اهداف خود برسند و منافع نامشروع خود را تأمین کنند».

پاسخ بورل، که مقامات اروپایی می گویند از حمایت واشنگتن برخوردار است، این بود: «الان این کار را نکن».

مقامات اروپایی در بروکسل به کشورهای اتحادیه اروپا گفته اند که اقدام علیه ایران به دلیل حمایت از گروه های مقاومت در منطقه می تواند تنش ها را در منطقه تشدید کند و دیپلماسی هسته ای را تضعیف کند.

بورل در نامه ای که به هشت عضو اتحادیه اروپا فرستاد، نوشت که پیشنهاد او برای حمله به فعالیت های منطقه ای ایران «دو حوزه روسیه و خاورمیانه را به هم متصل می کند؛ اقدامی که ممکن است عواقب غیرقابل پیش بینی داشته باشد».

این مقام ارشد اروپایی در ادامه نوشت: ارزیابی دقیق تأثیر احتمالی اقدامات جدید برای جلوگیری از تلقی اتحادیه اروپا به عنوان عامل تشدید تنش یا به خطر انداختن سایر اهداف سیاسی مانند مهار برنامه هسته ای ایران ضروری است.

رسانه های آمریکایی نوشتند که از زمان آغاز جنگ در غزه، مقامات غربی از ایران خواسته اند از درگیری گسترده تر در منطقه جلوگیری کند.

ایران اعلام کرده است که به محض پایان جنایات جنگی رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین، تنش در منطقه از جمله دریای سرخ و شمال فلسطین اشغالی کاهش خواهد یافت.

کنعانی تاکید کرد: صلح در منطقه منوط به پایان هر چه سریعتر جنایات جنگی رژیم صهیونیستی است.

منبع: ایسنا


لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=236963

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.