افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 28 October , 2024
3

جوانرود با داستان انوشیروان دادگر مقصدی ناب برای مهمانان نوروزی – خبرگزاری ایران و جهان نیوز

  • کد خبر : 236679
جوانرود با داستان انوشیروان دادگر مقصدی ناب برای مهمانان نوروزی – خبرگزاری ایران و جهان نیوز

خبرگزاری مهر، گروه استان ها- آرزو کرمی: کرمانشاه یکی از کهن‌ترین استان‌های ایران است که در قدیم به آن شهرت داشته است. آلپی، کامبادن و کرمسین معروف شد و سپس نام. کرمانشاه و کرمانشاه زمام امور را به دست گرفت. واژه کرمانشاه اولین بار در حدود سال 279 هجری قمری توسط ممنوعیت فقیه حمدانی در […]

خبرگزاری مهر، گروه استان ها- آرزو کرمی: کرمانشاه یکی از کهن‌ترین استان‌های ایران است که در قدیم به آن شهرت داشته است. آلپی، کامبادن و کرمسین معروف شد و سپس نام. کرمانشاه و کرمانشاه زمام امور را به دست گرفت. واژه کرمانشاه اولین بار در حدود سال 279 هجری قمری توسط ممنوعیت فقیه حمدانی در کتاب «به اختصار” استفاده شده است.

استان کرمانشاه یکی از استان های غربی کشور با جمعیتی نزدیک به 2 میلیون نفر است که مرکز آن کلان شهر کرمانشاه نهمین شهر پرجمعیت کشور و مرکز غرب کشور است. این استان هفدهمین استان بزرگ کشور است که از شمال با استان کردستان، از جنوب با استان های لرستان و ایلام، از شرق با استان همدان و از غرب با عراق همسایه است. شهرهای زیارتی کربلا و بغداد تقریباً دارای 330 کیلومتر مرز مشترک با دولت مرکزی عراق و اقلیم کردستان هستند.

این استان با دارا بودن 4200 اثر تاریخی که نیمی از آن در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است، سومین استان ثروتمند کشور از نظر تعداد آثار تاریخی است و رتبه نخست را به خود اختصاص داده است. جذاب ترین مناطق کشور انبوه آثار تاریخی، وجود طبیعت بکر و زیبا، سراب ها و چشمه های خروشان، غذاهای رنگارنگ و خوش طعم، صنایع دستی غنی، آداب و رسوم قدیمی و اصیل، تنوع اقلیمی و حتی آثار دفاع مقدس تنها بخشی از جاذبه های کرمانشاه برای گردشگران است. .

اگر اهل سفر باشید با دیدنی ها و جاذبه های بی نظیر تاریخ و میراث کهن کشورمان مواجه می شوید که می تواند به مقصدی جذاب و خاطره انگیز تبدیل شود. الهام بخش برای مهمان شما باشد. از این رو خبرگزاری مهر قصد دارد در نوروز 1403 گوشه ای از جاذبه های گردشگری تاریخی، طبیعی و ملی استان کرمانشاه را ارائه کند.

شهر تاریخی جوانرود مقصدی به یاد ماندنی است. الهام بخش برای مهمانان نوروزی

جاذبه های شهر کرمانشاه تنها به مجموعه بیستون، مجسمه های باستانی، کلیساهای اسرارآمیز، مراکز خرید و اماکن مذهبی متعدد محدود نمی شود، بلکه شهرهای تاریخی با طبیعت چشمگیر این استان نیز مکان های دیدنی و شگفت انگیزی به شمار می روند که باعث شرمساری است. در سفرهای نوروزی تجربه زندگی در آن ها را به کرمانشاه بدهید.

یکی از این مقاصد گردشگری که پتانسیل بالایی برای میزبانی از رویدادهای ارزشمند و خاطره انگیز دارد. الهام بخش شهر تاریخی جوانرود در استان کرمانشاه با طبیعتی بکر و چشمانی از مهمانان نوروزی است. نواز و کوهها بلند است.

جوانرود (به کردی: جوانرۆ) نام شهری در استان کرمانشاه و مرکز شهرستان جوانرود است. نام این شهر از 2 کلمه کردی “Joan” + “Ro” تشکیل شده است که به معنای چهره زیبا است.

همچنین نام جوانرود. مشتق از نام سرابی به همین نام در این منطقه است. در سال 1067 هجری قمری برای اولین بار از جوانرود به عنوان منطقه ای مستقل در متون تاریخی یاد شده است. زبان مردم این شهر کردی و گویش آن است. جافی است.

این شهر در 79 کیلومتری شمال غربی کرمانشاه قرار دارد و ارتفاع آن از سطح دریا 1300 متر است. این شهر از شمال و غرب به شهرستان پاوه و از جنوب به شهرهای اسلامی می رسد. ابوت غرب و سر پل برواز شرق به شهر مریوان و از غرب به عراق متصل است.

جوانرود با تاریخ کهن انوشیروان دادگر مقصدی ناب برای مهمانان نوروزی است

جوانرود بین فلات ایران و جلگه بین است. النهرین پل ارتباطی بین تمدن های ایرانی و تمدن های باستانی است. النهرین این بوده است که پس از ورود آریایی ها در حدود 3 هزار سال پیش، غرب استان کرمانشاه مورد توجه ویژه چوپانان مادی قرار گرفت و 2700 سال پیش که حکومت را شکست دادند. آشور و فتح نینوا با غارت دولت های میانی النهرین در مقطعی به پایان رساندند و در دوره های بعدی به دلیل شرایط مساعد طبیعی، همواره مورد توجه اقوام و طوایف کرد بوده است.

از مزیت های این شهر توریستی نسبت به سایر شهرها، علاوه بر طبیعت بکر و مناظر سرسبز، تاریخی بودن این شهر، جنگل های طبیعی بلوط، مراکز اقامتی مناسب، آب و هوای معتدل و مردمی مهمان نواز است. قلعه جوانرود، بازار جوانرود و مناطق طبیعی بسیار دیدنی تنها بخشی از جاذبه های این شهر است که در این گزارش می توان به آنها اشاره کرد.

«کاوات» غاری که ۶۵ میلیون سال قدمت دارد

غار “کاواتاز جمله غارهای آبی کارستمکان معروفی در استان کرمانشاه و شهرستان جوانرود است که در میان کوه قرار دارد شاهو در شمال دره باصفای کتری قلعه روستای شبانکاره در شهرستان روانسر قرار دارد و یکی از دو منبع اصلی آب شرب شهرستان جوانرود و روستاهای اطراف آن است.

اکنون ورودی غار. کاوات برای جلوگیری از آلودگی احتمالی، پلمب شده و امکان دیدن داخل غار برای گردشگران وجود ندارد. از دیدگاه ژئومورفولوژی برای گردشگری جغرافیایی یا همان جغرافیایی گردشگری مکان خوبی است.

جوانرود با تاریخ کهن انوشیروان دادگر مقصدی ناب برای مهمانان نوروزی است

قدمت این غار که از سنگ آهک ساخته شده است.terrasikو «کرتاسه» شکل گرفته و به 65 میلیون سال پیش و دوره دوم زمین شناسی باز می گردد. دهانه غار در ارتفاع 1660 متری از سطح دریا قرار دارد. در انتهای این محوطه بزرگ، شاخه اصلی غار با دهانه کوچکتری آغاز می شود و از سمت چپ شاخه اصلی، نهر کوچکی به عمق صخره ها می ریزد. پس از 40 متر پیشروی، حوضچه ای به طول 15 متر و عمق 70 سانتی متر وجود دارد و در برخی نقاط عمق آن به 1/5 می رسد.

«برد زنجره»، قلعه حکومتی انوشیروان دادگر

قلعه برد زنجر در 18 کیلومتری جنوب غربی شهرستان جوانرود و جنوب شرقی روستا قرار دارد. به این معنا که به آنها داده شد در بخش مرکزی شهر. بازان قرارداد. بقایای معماری این قلعه به طول 130 متر و عرض 40 متر بر روی کوهی مشرف به شهر قرار دارد. سازه اصلی دارای پلانی تقریبا بیضی شکل به طول 30 متر و عرض 20 متر است. بر اساس قطعات سفال دوران تاریخی (اشکانی- ساسانی) این قلعه و پراکندگی سطحی سفال های این دو دوره در دهانه دره و اطراف روستا به ویژه گورستان آن، احتمالاً این دره دارای اهمیت استراتژیک بوده است. در دوره مذکور

به نظر می رسد در دوره صفویه محل حکومت وکیل سوم بوده است قباد خانیعنی انوشیروان بوده است و احتمال داده اند که این قلعه همان قلعه زنجر است که در داستان آرای عباسی آمده است. قسمتی از در تنگ آمده است.

“سیاره ها نهراب» آبشاری در سه طبقه مجزا

آبشار سیاران نهراب» در روستای به همین نام حدفاصل شهر جوانرود و سه باباجانی پیدا می شود. این آبشار در سه طبقه مجزا به ارتفاع حدود 90 متر و دارای رودخانه دائمی است که مکان مناسبی برای جذب گردشگر به ویژه در شهر است. نهراب سیاران و شهرهای اطراف آن.

بازارچه مرزی جوانرود بازاری با تنوع محصولات ارزان و مقرون به صرفه است.

بازارچه مرزی جوانرود در مرکز شهر جوانرود واقع شده و انواع محصولات و لوازم خانگی، لوازم خانگی، آرایشی، پوشاک، صنایع دستی و مواد غذایی را عرضه می کند. با توجه به واردات محصولات خارجی از طریق مرزهای مشترک با کشور عراق، تمامی محصولات را با قیمتی کمتر و مقرون به صرفه تر از بازار داخلی به مشتریان عرضه می کند.

جوانرود با تاریخ کهن انوشیروان دادگر مقصدی ناب برای مهمانان نوروزی است

جوانرود در سال های اخیر توانسته است به قطب گردشگری و عرضه محصولات غرب کشور تبدیل شود و بیش از یک میلیون و 300 هزار گردشگر را از سراسر کشور برای خرید محصولات برقی و … جذب کند. امنیت کلی شهرک. و شهر، قیمت پایین محصولات، تنوع محصولات، محورهای حمل و نقل مناسب و نزدیکی به شهرهای گردشگری کرمانشاه از جمله پاوه و روانسر از دلایل موفقیت بازارچه مرزی جوانرود و جذب گردشگر است. .

امنیت کامل با وجود مرزی بودن، عرضه انواع کالاها و محصولات خارجی، مراکز اقامتی مناسب، آب و هوای معتدل، طبیعت بکر و مناظر سرسبز، فاصله بیشتر با مراکز مهم کشور مانند تهران و اصفهان، جاده مناسب و مجاورت . به مناطق گردشگری طاق بستان بیستون، غار کتری قلعه، سد داریان و روستاها اورامانات در استان کرمانشاه یکی از مزیت های جوانرود نسبت به سایر شهرها این است که به همین دلایل به مهمانان نوروزی توصیه می شود در تعطیلات نوروزی سال 1403 از این شهر دیدن کنند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=236679

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.