افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 21 September , 2024
2

این خودروها پس از 14 آوریل توقیف خواهند شد.

  • کد خبر : 236255
این خودروها پس از 14 آوریل توقیف خواهند شد.

رئیس پلیس راهور گفت: اعلام شده است که در طرح نوروزی هیچ خودرویی به دلیل تخلف بالا به پارکینگ ها منتقل نمی شود و این کار تا 23 فروردین انجام می شود و پس از این تاریخ در صورت داشتن خودروی یک تخلف.” بیش از یک میلیون تومبا مصادره خواهد شد. به گزارش بهشت ​​تهران؛ […]

رئیس پلیس راهور گفت: اعلام شده است که در طرح نوروزی هیچ خودرویی به دلیل تخلف بالا به پارکینگ ها منتقل نمی شود و این کار تا 23 فروردین انجام می شود و پس از این تاریخ در صورت داشتن خودروی یک تخلف.” بیش از یک میلیون تومبا مصادره خواهد شد.

به گزارش بهشت ​​تهران؛ سردار سید تیمور حسینی اظهار داشت: بر اساس آمار مراجع رسمی، جمعیت کشور 7 درصد و تعداد وسایل نقلیه 4.8 درصد، تعداد افرادی که گواهینامه گرفتند 3 درصد و تردد خودروها افزایش یافته است. 6.6 درصد این اجزاء به طور مستقیم بر تصادفات رانندگی تأثیر می گذارند.

و افزود: در سال 1402 شاهد 537 میلیون و 800 هزار تردد در کشور بودیم که نسبت به سال قبل 6.6 درصد افزایش داشته است. در سال 1402 متاسفانه با 4.9 درصد افزایش تلفات تصادفات مواجه بودیم یعنی 17177 نفر در تصادفات جان خود را از دست دادند.

حسینی تصریح کرد: عدم توجه به جلو، عدم کنترل وسیله نقلیه، خستگی و خواب آلودگی باعث 60 درصد تصادفات شده است.

رئیس پلیس راهور گفت: امسال حدود 22.9 درصد فوتی ها رانندگان، 22.7 راکب موتورسوار، 34.8 سرنشین و 19.6 درصد عابرین پیاده بوده اند.

وی ادامه داد: 51 درصد قربانیان تصادف در صحنه، 6 درصد در حین حمل و 43 درصد در مراکز درمانی جان خود را از دست دادند. این آمار می گوید باید سرعت را مدیریت کنیم زیرا 51 درصد قربانیان در صحنه به دلیل سرعت بالا هستند.

حسینی تصریح کرد: طی سال جاری یک میلیون و 256 هزار و 131 دستگاه خودرو با پلاک جدید وارد شبکه حمل و نقل کشور شده است که نسبت به سال گذشته 2 درصد کاهش داشته است و تعداد خودروهای جابجا شده در پلاک مراکز مبادله ای حدود 5 میلیون دستگاه بوده است. . . است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی خاطرنشان کرد: امسال یک میلیون و 533 هزار و 21 نوع گواهینامه جدید و در مجموع 2 میلیون و 154 هزار و 323 جلد گواهی صادر شده که نسبت به سال گذشته 5 درصد افزایش داشته است.

وی گفت: امسال 157 میلیون جریمه برای انواع تخلفات ثبت شده که نسبت به سال قبل 28 درصد افزایش داشته است.

حسینی بیان کرد: طی سال گذشته 2 میلیون و 184 هزار فقره تجاوز به عنف به ثبت رسیده است. در 3 مرحله اگر راننده ای مرتکب چنین تخلفاتی شود و نمره منفی بگیرد پس از بار سوم گواهینامه باطل می شود.

رئیس پلیس راهور گفت: امسال 29 هزار و 513 فقره مجوز به سقف ابطال رسیده که از این تعداد 5 هزار و 943 فقره ضبط و مابقی اخطار داده شده است.

وی ادامه داد: طی سال جاری از 286 هزار و 585 دستگاه خودرو بابت تخلفات بالای یک میلیون تومان شکایت به ثبت رسیده و به مالک خودرو نیز اطلاع داده شده است. علاوه بر این، بیش از 2900000 پیامک تخلف و 50764000 پیامک اولیه ارسال شده است.

حسینی بیان کرد: طی سال جاری تخلف سرعت غیرمجاز بیشترین تخلف در سال 1402 بوده است. در واقع 54733000 جریمه برای سرعت غیرمجاز صادر شد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی خاطرنشان کرد: مهمترین تخلف مربوط به خودروی 65 میلیون و 900 هزار تومانی است که توقیف شد.

وی افزود: در پارکینگ ها 75 هزار و 884 خودرو و 368 هزار دستگاه موتورسیکلت وجود دارد که خودروهای رسوبی هستند که اکثراً مراحل باز قضایی دارند و برخی دیگر مجروح و فوتی داشته اند و وظایفی برای آنها تعیین نشده است.

حسینی بیان کرد: تهران، مازندران و البرز بیشترین تردد در سال گذشته و فارس، کرمان و خراسان رضوی بیشترین فراوانی تصادفات و خراسان رضوی، تهران و چهار محال و بختیاری بیشترین افزایش تصادفات را داشته اند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی پلیس راه با بیان اینکه تصادفات با بیش از 3 کشته، تصادفات بزرگ هستند، تصریح کرد: 194 تصادف بزرگ در سال 1402 منجر به فوت 871 نفر شد.

وی ادامه داد: پراید، ساینا و پژو بیشترین تلفات تصادفات و پراید، ساینا و سمند بیشترین تخلفات رانندگی را داشته اند.

حسینی بیان کرد: در سال 1402، 2 میلیون و 126 هزار و 926 تصادف در کشور رخ داد که شدیدترین تصادف در تیرماه در استان کهگیلویه و بویراحمد رخ داد که 6 نفر فوت و 22 نفر مجروح شدند.

رئیس پلیس راهور خاطرنشان کرد: طرح نوروزی پلیس راهور از روز پنجشنبه سوم اسفندماه آغاز شده و بیش از 87 هزار نفر از دستگاه های مختلف در این طرح در آماده باش هستند.

وی خاطرنشان کرد: در دو روز گذشته 23 و 4 اسفندماه 74 نفر بر اثر حوادث رانندگی جان باختند و هزار و 717 نفر مجروح شدند.

رئیس پلیس راهور گفت: در دو روز گذشته شاهد 3 فقره تصادف شدید و شدید بودیم که اولی در استان فارس بود که 3 نفر جان خود را از دست دادند و حادثه بعدی در محور خرمشهر – اهواز بود که منجر به فوت 5 نفر شد. ماجرا در هرمزگان بود که 4 نفر از اعضای یک خانواده در این تصادفات جان باختند.

حسینی تاکید کرد: گواهی دوزبانه مدرک بین المللی نیست، فقط یک گواهی دو زبانه است و افراد نیازی به ترجمه ندارند.

وی در پاسخ به برخی نظرات از جمله خوردن تخمه و قهوه در هنگام رانندگی به کاهش خواب‌آلودگی کمک می‌کند، گفت: خواب در هنگام خستگی رانندگان جایگزینی ندارد و به رانندگان توصیه می‌کنیم از رانندگی طولانی مدت و رانندگی در شب پرهیز کنند.

رئیس پلیس راهور گفت: حدود 92 درصد موتورسیکلت ها و 40 درصد خودروهای کشور فرسوده هستند و ایجاد سازوکار لازم برای اسقاط در دست پلیس نیست، اما تقاضا برای پلیس همیشه وجود داشته است.

وی ادامه داد: اعلام شده است که در طرح نوروزی هیچ خودرویی به دلیل داشتن تخلف بالا به پارکینگ ها منتقل نمی شود. این کار تا 24 فروردین انجام می شود و پس از این تاریخ اگر خودرویی بیش از یک میلیون تومب خلافی داشته باشد توقیف می شود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=236255

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.