افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 19 October , 2024
1

تولید PlayStation VR2 متوقف شد: تقاضای ضعیف یا کمبود بازی؟

  • کد خبر : 236017
تولید PlayStation VR2 متوقف شد: تقاضای ضعیف یا کمبود بازی؟

سونی هدست پلی استیشن وی آر 2 (PS VR2) را در فوریه 2023 با هیجان و امیدهای فراوان عرضه کرد. اما این اطمینان و جنجالی که به راه انداخته بود به فروش بزرگی تبدیل نشد و طبق شایعات منتشر شده امروز، این شرکت تولید خود را متوقف کرده تا انبارهای هدفون موجود خود […]


سونی هدست پلی استیشن وی آر 2 (PS VR2) را در فوریه 2023 با هیجان و امیدهای فراوان عرضه کرد. اما این اطمینان و جنجالی که به راه انداخته بود به فروش بزرگی تبدیل نشد و طبق شایعات منتشر شده امروز، این شرکت تولید خود را متوقف کرده تا انبارهای هدفون موجود خود را خالی کند! با دی جی همراه باشید.

با توجه به اینکه فروش پلی استیشن VR2 از زمان عرضه آن هر سه ماهه کاهش یافته است، سونی ظاهراً با حجم انبوهی از هدست های فروخته نشده به جای مانده توسط سازنده ژاپنی مواجه است. بر اساس گزارش IDC، یکی از برجسته ترین شرکت های تحقیقاتی در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات، سونی در سه ماهه اول سال گذشته 595.5 هزار دستگاه، در سه ماهه دوم 435.5 هزار دستگاه، در سه ماهه سوم 343.6 هزار دستگاه فروش داشته است. . و 325.2 هزار دستگاه در سه ماهه چهارم این هدفون وارد بازار شده است. لازم به ذکر است که این ارقام مربوط به دستگاه هایی است که به خرده فروشان تحویل داده شده اند و فروش واقعی به مصرف کنندگان نهایی احتمالاً کمتر است.

به گفته افرادی که با برنامه های سونی آشنا هستند، این شرکت تاکنون بیش از 2 میلیون هدست پلی استیشن VR 2 تولید کرده است که با توجه به اینکه فروش این محصول به این رقم نزدیک نشده است، توقف تولید کاملاً منطقی به نظر می رسد. اما سوال بزرگتر این است که آیا این توقف تولید نشانه ای از تقاضای کم در بازار برای هدست های واقعیت مجازی است که مقرون به صرفه تر از هدست های ویژن پرو اپل هستند؟ (قیمت PlayStation VR2 550 دلار است).

یکی از مشکلات احتمالی پلی استیشن وی آر ۲ نبود بازی برای آن بود. تعطیلی عجیب استودیوی پلی استیشن سونی در لندن در ماه گذشته که بر روی ساخت بازی های واقعیت مجازی متمرکز شده بود، نشان می دهد که در آینده نباید انتظار پیشرفت های زیادی در تنوع بازی های موجود برای پلی استیشن VR2 داشته باشیم. در جای دیگر، سونی در ماه فوریه اعلام کرد که در حال آزمایش توانایی دارندگان PlayStation VR2 برای دسترسی به عناوین رایانه شخصی است.

گفته می‌شود که هزینه ساخت بازی‌های واقعیت مجازی بسیار بیشتر از عناوین معمولی است و همین موضوع کمبود عناوین موجود را توضیح می‌دهد. از سوی دیگر، اگر بازی های زیادی برای این هدست ها وجود نداشته باشد، گیمرها حاضر به پرداخت قیمت 550 دلاری برای خرید آن ها نخواهند بود و به همین دلیل در یک چرخه معیوب گرفتار می شوند.




لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=236017

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.