افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 23 September , 2024
1

افزایش صادرات اولویت برنامه صنعت استان مرکزی برای سال آینده است – خبرگزاری مهر ایران و جهان نیوز

  • کد خبر : 235879
افزایش صادرات اولویت برنامه صنعت استان مرکزی برای سال آینده است – خبرگزاری مهر ایران و جهان نیوز

به گزارش خبرنگار مهر ، علی جودکی بعدازظهر دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: با توجه به ظرفیت های صنعتی استان مرکزی باید دانست که بخشی از تمام زنجیره های تولید کشور مربوط به این استان است. وی تقاضای سرمایه گذاری در استان مرکزی را مهم عنوان کرد و افزود: باید از […]

به گزارش خبرنگار مهر ، علی جودکی بعدازظهر دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: با توجه به ظرفیت های صنعتی استان مرکزی باید دانست که بخشی از تمام زنجیره های تولید کشور مربوط به این استان است.

وی تقاضای سرمایه گذاری در استان مرکزی را مهم عنوان کرد و افزود: باید از آن ظرفیت بهره ببریم. گرفتن و موقعیت های سرمایه گذاری نیز باید معرفی شود.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی برهره گرفتن وی بر ظرفیت های خالی معدنی تاکید کرد و اظهار داشت: اکنون سنگ مصنوعی در حال نفوذ و پخش در بازار است. با توجه به همین دلیل باید به حوزه تولید توجه ویژه ای شود.

وی بیان کرد: در اکثر محلات صنعتی استان محدودیت هایی برای واگذاری زمین وجود دارد که نشان دهنده توسعه صنعت استان است.

جودکی گفت: برای کاهش علاقه گرفتن از ظرفیت آب شرب در بخش صنعت، استفاده از پساب در این بخش باید مورد توجه قرار گیرد.

وی گفت: افزایش صادرات و بهره گرفتن بر اساس گزارش ها، وی خالی شدن ظرفیت های صنعتی را اولویت برنامه سال آینده این سازمان عنوان کرد نارضایتی انرژی در کشور، اکثریت استان مجوزها و مجوزهای بهره برداری با نگاه فناوری محور است. هدف به گونه ای انجام شد که صنعت مورد تقاضا کمترین مصرف آب و برق را داشته باشد.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: میزان وصول حق معادن در سال جاری 1200 میلیارد تومان بوده است و باید اذعان داشت که اگرچه تعداد معادن استان افزایش پیدا نکرد، اما اصلاح قانون معادن روش قیمت گذاری باعث افزایش دریافت حقوق معادن از دولت شد.

جودکی با بیان اینکه در 11 ماهه امسال 854 میلیون دلار واردات از استان انجام شده است، بیان کرد: این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته 47 درصد افزایش داشته است.

مدیرکل صنعت معدن و تجارت استان مرکزی گفت: وضعیت نیروی کار ماهر هم اکنون در پایتخت صنعتی کشور به لحاظ برخورداری از نیروی کار ماهر است بنابراین در شهرستان های زرندیه ساوه نیازمند کار بیشتری هستیم. دیلیجان، اراک و خمین».

جودکی تصریح کرد: پایین بودن نرخ دستمزد باعث عدم استقبال نیروی متخصص در اشتغال در واحدهای تولیدی شده است و این در حالی است که وضعیت استان ما از نظر دستمزد این افراد بهتر از سایر استان ها است.

وی از برنامه ریزی برای تربیت نیروی انسانی و تکنسین های واجد شرایط برای جبران این کمبود خبر داد و گفت: در این راستا سه گلخانه در حوالی صنعت اراک و یک گلخانه در ساوه احداث می شود. در ادامه پیشنهادی برای اجرای طرح سرزاز صنعت ارائه شده که در صورت تصویب در شورای اسلامی به تحولات مطلوبی منجر خواهد شد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=235879

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.