افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 22 October , 2024
2

ایران صلاحیت رسیدگی به تمام مشکلات داخلی خود را دارد

  • کد خبر : 235762
ایران صلاحیت رسیدگی به تمام مشکلات داخلی خود را دارد

به گزارش رکنا، کاظم غریب آبادی معاون امور بین الملل قوه قضائیه و دبیر ستاد کل. حقوق بشر وی در حاشیه جلسه شورای حقوق بشر با تشریح عملکرد جمهوری اسلامی ایران در پنجاه و پنجمین نشست این شورا گفت: شورای حقوق بشر طی یک اقدام سیاسی در سال گذشته با تحریک و آزار برخی کشورهای […]

به گزارش رکنا، کاظم غریب آبادی معاون امور بین الملل قوه قضائیه و دبیر ستاد کل. حقوق بشر وی در حاشیه جلسه شورای حقوق بشر با تشریح عملکرد جمهوری اسلامی ایران در پنجاه و پنجمین نشست این شورا گفت: شورای حقوق بشر طی یک اقدام سیاسی در سال گذشته با تحریک و آزار برخی کشورهای اروپایی، به‌ویژه آلمان، کمیته‌ای به اصطلاح تحقیقاتی برای بررسی مسائل مربوط به شورش‌های سال 1401 در ایران ایجاد کرد.

غریب آبادی با اشاره به اینکه این اقدام در حالی صورت گرفت که کشورهای پشت این اقدام سیاسی مانند آلمان درگیر نقض گسترده حقوق ملت ایران بودند، تصریح کرد: آلمان کشوری است که با ارائه سلاح های شیمیایی به صدام باعث شهادت صدام شد. و مجروح شدن بیش از 113 هزار نفر از مردم بی گناه در ایران.

به گفته دبیرخانه حقوق بشر، آلمان در کنار سایر کشورها مانند آمریکا، انگلیس، فرانسه، کانادا، هلند و برخی کشورهای اروپایی در اعمال و اعمال تحریم های یکجانبه علیه ایران موثر است. تحریم هایی که با اعمال تحریم های ظالمانه یکجانبه حقوق میلیون ها ایرانی را نقض کرده است.

وی در ادامه با بیان اینکه اینها کشورهایی هستند که تروریست ها را در خاک خود پناه داده اند، افزود: تروریست هایی که بیش از 17 هزار ایرانی بی گناه را به شهادت رساندند. این کشورها علاوه بر آمریکا، کشورهایی هستند که در ماه های اخیر به طور گسترده از جنایات رژیم صهیونیستی در غزه حمایت کرده و اجازه نداده اند در سازمان های بین المللی اقدامی برای توقف جنایات رژیم صهیونیستی صورت گیرد. این کشورها چگونه می توانند مدعی حقوق بشر باشند؟

غریب آبادی با اشاره به سوء استفاده کشورهای غربی از اغتشاشات سال گذشته در ایران افزود: کشورهای مذکور در پی اعتراضات ناشی از کشته شدن یکی از شهروندان ما بودند که با دخالت خارجی، تحریک رسانه های ضد ایرانی حمایت از سرویس‌های اطلاعاتی برخی کشورها و حضور گروه‌های تروریستی و نقش فعال شبکه‌های اجتماعی منجر به خشونت، منادی حقوق زنان و مردم ایران شد.

دبیرخانه حقوق بشر تاکید کرد: گزارشی که کمیته موسوم به تحقیق به شورای حقوق بشر ارائه کرده است، غیرمستند، غیرحرفه ای و مملو از ادعاهای کذب و بی اساس بوده و منابع آن بیشتر رسانه های ضدایرانی بوده است.

وی گفت: این موضوعات را روز دوشنبه در شورای حقوق بشر توضیح دادیم. ما با همان اوصافی که بیان شد، اعتبار و صحت این اقدام را زیر سؤال می بریم. این کشورها هیچ صلاحیتی در زمینه حقوق بشر ندارند، در حالی که جنایات زیادی در فلسطین اشغالی رخ می دهد، این کشورها وضعیت نادرست حقوق بشری را برای کشورهای مستقل ایجاد می کنند.

دبیر ستاد حقوق بشر با اشاره به اینکه نکته دیگری که در تبیین مواضع جمهوری اسلامی ایران مورد تاکید قرار گرفت بر عهده نظام جمهوری اسلامی ایران بود، گفت: نظام جمهوری اسلامی ایران تحلیل کرد. حوادثی که سال گذشته رخ داد با توجه فراوان و تلاش برای تعیین تکلیف افراد دستگیر شده در اسرع وقت؛ همچنین با عفو گسترده مقام معظم رهبری، پرونده کلیه کسانی که بازداشت شده یا با قرار وثیقه آزاد شده بودند مختومه و اثر مجرمانه رفع شد. در عین حال تلاش شد تا در صورت مشاهده خسارت و گزارش آن به مراجع ذیصلاح، اقدامات لازم برای جبران خسارت انجام شود و اگر فردی بی گناه جان خود را از دست داد، غرامت از طریق مراجع ذیصلاح پرداخت شود. البته این شامل افرادی می شود که جان خود را از دست داده اند.

وی با اشاره به اینکه 72 نفر از نیروهای انتظامی و امنیتی جان باختند و بیش از 7 هزار نفر مجروح شدند، ادامه داد: طبیعتاً دولت باید خسارات ناشی از این موارد را بپردازد و حقوق تضییع شده آنها را در نظر بگیرد. این موضوع نیز توضیح داده شد.

به گفته غریب آبادی، بر اساس یک سیاست مسئولانه، در صورت وجود خطا در رسیدگی به اغتشاشات، پس از شکایت از سوی نیروی انتظامی، به این شکایات در دستگاه قضایی رسیدگی شد.

دبیرخانه حقوق بشر در پایان با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی خود به دلیل مداخلات خارجی و خشونت ناآرامی های سال گذشته آسیب زیادی دید، اما مسئولانه عمل کرد، گفت: ایران در قبال کشورهایی که خواستار حقوق بشر هستند، موضعی ندارد و سازوکارهایی مانند به اصطلاح حقیقت جو به آنها اجازه دخالت در امور داخلی ایران را نداد. ایران خودش صلاحیت رسیدگی به تمام امور داخلی را دارد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=235762

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.