افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 18 October , 2024
1

هشدار هوای لرستان قرمز/مردم به رودخانه ها نزدیک نشوند – خبرگزاری مهر ایران و جهان

  • کد خبر : 235576
هشدار هوای لرستان قرمز/مردم به رودخانه ها نزدیک نشوند – خبرگزاری مهر ایران و جهان

به گزارش خبرنگار مهر داریوش حسن نژاد روز دوشنبه در گفت و گو با رسانه ها: در پی اعلام هشدار سطح قرمز از سوی سازمان هواشناسی کشور و پیش بینی افزایش چشمگیر فعالیت سامانه بارشی همراه با خطرات، افزایش ناگهانی سطح آب، طغیان فصلی. کانال ها و رودخانه ها، طغیان جاده ها… مقیاس وسیع و […]

به گزارش خبرنگار مهر داریوش حسن نژاد روز دوشنبه در گفت و گو با رسانه ها: در پی اعلام هشدار سطح قرمز از سوی سازمان هواشناسی کشور و پیش بینی افزایش چشمگیر فعالیت سامانه بارشی همراه با خطرات، افزایش ناگهانی سطح آب، طغیان فصلی. کانال ها و رودخانه ها، طغیان جاده ها… مقیاس وسیع و احتمال سرریز شدن سدها، مسدود شدن راه ها و تخریب پل ها و همچنین بسته شدن فعالیت ها ساخت و ساز، آسیب به برخی زیرساخت ها مانند انتقال برق. خطوط و غیره، تخریب تأسیسات و سازه های واقع در محدوده و مجاری رودخانه ها و آثار این سامانه. جلسه کمیته مدیریت بحران روز سه شنبه 8 اسفندماه در استان برگزار شد.

وی گفت: در این جلسه مصوب شد تمامی مدیران منابع آب شهرستان ها در آماده باش کامل باشند و مجوز کلیه افراد مرتبط با کارگروه سیلاب این شرکت تا پایان بارندگی ها لغو شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای لرستان اضافه کرد: با هماهنگی های انجام شده با سازمان هواشناسی استان مقرر شد رصد مستمر جبهه های بارش و پیش بینی وضعیت آب ریز استان و همچنین مدیریت مخازن سدها در سطح استان انجام شود. عملیات و در عملیات مهار سیل تا حد امکان. در صورت وقوع خسارت سیل در استان در محدوده پایین دست اقدامات لازم انجام خواهد شد.

حسن نژاد بیان کرد: اقدامات لازم برای تعیین حداکثر دبی رودخانه های پایین دست سدها و مدیریت کاربری اراضی به گونه ای انجام شده است که ظرفیت آبدهی رودخانه ها افزایش و مدیریت بهتر مخازن سدها انجام شود. .

وی گفت: به کلیه پیمانکاران این شرکت اخطار داده شد ماشین آلات و تجهیزات خود را از رودخانه ها خارج کرده و با تمام ابزار خود برای هرگونه کمک احتمالی آماده باشند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای لرستان تاکید کرد: به همه هموطنان و استان های عزیز توصیه می کنیم از نزدیک شدن به رودخانه ها، مسیل ها و آبراه ها خودداری کنند و همچنین به کشاورزان و باغداران عزیز توصیه می کنیم نسبت به جمع آوری کلیه تجهیزات و موتور پمپ های آن اقدامات لازم را انجام دهند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=235576

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.