افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 23 September , 2024
2

چه کسی خبر رد صلاحیت روحانی را داده است؟

  • کد خبر : 235483

رئیس دفتر رئیس جمهور دولت دوازدهم در واکنش به اظهارات اخیر سخنگوی شورای نگهبان گفت: دکتر روحانی هیچ نماینده ای در جلسه شورای نگهبان نداشت. و یکی از اعضای شورا در تماس تلفنی با دکتر روحانی تنها از رد صلاحیت ایشان در انتخابات مجلس خبرگان رهبری خبر داد. محمود واعظی در گفت و گو با […]

رئیس دفتر رئیس جمهور دولت دوازدهم در واکنش به اظهارات اخیر سخنگوی شورای نگهبان گفت: دکتر روحانی هیچ نماینده ای در جلسه شورای نگهبان نداشت.چه کسی خبر رد صلاحیت روحانی را داده است؟ و یکی از اعضای شورا در تماس تلفنی با دکتر روحانی تنها از رد صلاحیت ایشان در انتخابات مجلس خبرگان رهبری خبر داد.

محمود واعظی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا افزود: نامه شورای نگهبان به دکتر روحانی پس از 4 نامه و 40 روز تاخیر و همانطور که گفته شد هیچ دلیل قانونی و روشنی دال بر رد صلاحیت دکتر روحانی وجود نداشت، ارسال شد و ایشان طی یک نامه درخواست کردند. نامه ای به شورای نگهبان مبنی بر اینکه دریافت اسناد مکتوب بر اساس قانون جدید انتخابات توسط خبرگان انجام شده است.

واعظی تاکید کرد: بر خلاف نظر سخنگوی محترم شورای نگهبان، آقای دکتر روحانی نه تنها نماینده ای در جلسه شورای نگهبان نداشتند، بلکه تماس تلفنی یکی از وکیل مدافع را نیز دریافت کردند. شورا (آقای صادقی مقدم) فقط قرار بود خبر رد صلاحیت ایشان را بدهد. اینکه آیا شورای نگهبان این اقدامات را فراتر از آنچه در قانون پیش بینی شده است می داند یا خیر جای سوال دارد.

وی با بیان اینکه همچنان منتظر پاسخ و ارائه مستندات شورای نگهبان هستیم، افزود: روحانی برای نامزدهای رد صلاحیت شده انتظاری فراتر از نص صریح قانون ندارد. دلایل ارائه شده باید دقیق و قانونی باشد و از کلی گویی پرهیز شود تا امکان پاسخگویی وجود داشته باشد. طبیعی است که این دلایل به صورت کتبی و نه شفاهی در حضور نماینده آنها ارائه شود. از سخنگوی محترم شورای نگهبان نیز انتظار می رود موارد را در بیانات خود مستند کند تا ابهام بیشتری ایجاد نشود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=235483

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.