افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 27 October , 2024
1

اولین نگاه به قابلیت آرشیو برنامه در اندروید 15

  • کد خبر : 235333
اولین نگاه به قابلیت آرشیو برنامه در اندروید 15

گوشی های پرچمدار امروزی فضای ذخیره سازی کافی برای نصب صدها برنامه اندروید و ذخیره هزاران عکس، فیلم و فایل های دیگر دارند. با این حال، افراد زیادی گوشی‌های گران‌قیمت نمی‌خرند و حتی کسانی که این کار را می‌کنند معمولاً مدل پایه را انتخاب می‌کنند که فضای ذخیره‌سازی کمتری دارد. در چنین شرایطی، فضای ذخیره […]

گوشی های پرچمدار امروزی فضای ذخیره سازی کافی برای نصب صدها برنامه اندروید و ذخیره هزاران عکس، فیلم و فایل های دیگر دارند. با این حال، افراد زیادی گوشی‌های گران‌قیمت نمی‌خرند و حتی کسانی که این کار را می‌کنند معمولاً مدل پایه را انتخاب می‌کنند که فضای ذخیره‌سازی کمتری دارد. در چنین شرایطی، فضای ذخیره سازی دستگاه به مرور زمان پر می شود و حذف برنامه هایی که به ندرت استفاده می شود می تواند فضای زیادی را آزاد کند. اما وقتی دوباره به آن برنامه ها نیاز دارید چه اتفاقی می افتد؟ البته اگر بخواهید دوباره آنها را نصب و اجرا کنید دردسر زیادی برایتان ایجاد می کند.

در اوایل سال 2022، گوگل یک ویژگی بایگانی برنامه را معرفی کرد که به گفته این شرکت به کاربران اجازه می دهد تا حدود 60 درصد از فضای اشغال شده توسط یک برنامه را آزاد کنند. این کار با “حذف بخش هایی از برنامه به جای حذف کامل آن” انجام می شود. این ویژگی از ماهیت بخش بندی شده قالب برنامه اندروید در Google Play بهره می برد. زمانی که توسعه‌دهندگان یک برنامه اندروید را برای انتشار به Google Play ارسال می‌کنند، ابزارهای توسعه‌دهنده Google همچنین یک فایل نصب APK اضافی به نام «Apk Archived» تولید می‌کنند.


بیشتر بخوانید:


APK بایگانی شده چیست؟

یک APK بایگانی شده نسخه بسیار کوچکتری از برنامه اصلی است که Google Play هنگام بایگانی آن را نصب می کند. APK بایگانی شده فوق العاده جمع و جور است زیرا فقط حاوی نماد برنامه اصلی (با لوگوی دانلود) و کد Google Play برای بازیابی برنامه اصلی با ضربه زدن روی نماد است. از آنجایی که یک APK بایگانی شده دارای امضای مشابه برنامه اصلی است، می توان آن را بدون حذف هیچ گونه داده ای روی برنامه اصلی نصب کرد.

در حال حاضر، بایگانی برنامه بیشتر یکی از ویژگی های گوگل پلی است تا خود اندروید. این بدان معناست که نمی توانید برنامه ها را از قسمت تنظیمات اندروید بایگانی یا بازیابی کنید. همچنین به این معنی است که سایر فروشگاه های برنامه اندروید باید رابط کاربری و پیاده سازی خود را برای بایگانی برنامه داشته باشند. در مقابل، توانایی دانلود برنامه ها در iOS به طور مستقیم در منوی تنظیمات داخلی سیستم عامل تعبیه شده است و مختص فروشگاه App اپل نیست.

ماه گذشته، نسخه بتای Android 14 QPR2 سرنخ هایی را نشان داد که گوگل در حال کار بر روی یک ویژگی بایگانی برنامه در سطح سیستم عامل است. حتی دکمه‌های «بایگانی» و «بازیابی» در برنامه تنظیمات یافت شدند. علاوه بر این، در آخرین نسخه بتای QPR3 اندروید 14، پس از کمی تکان دادن بیشتر، امکان بایگانی برنامه ها نیز به طور کامل امکان پذیر است.

ویژگی آرشیو برنامه در اندروید 15 چگونه کار خواهد کرد؟

در ویدیوی زیر، اپلیکیشن اوبر برای اولین بار در گوگل پیکسل 8 پرو باز می شود تا نشان دهد که به طور کامل نصب و اجرا شده است و کاربر با حساب کاربری خود وارد شده است. سپس صفحه اطلاعات برنامه Uber باز می شود و نشان می دهد که برنامه 387 مگابایت فضا را اشغال می کند. سپس روی دکمه “بایگانی” ضربه بزنید، که جایگزین برنامه Uber با یک APK بایگانی شده است (اندازه نهایی برنامه در ویدیو نشان داده نشده است، اما به 17.64 مگابایت کاهش یافته است که تقریباً 95٪ کاهش دارد. 4 درصد. .

در نهایت، پس از آرشیو کردن برنامه، می بینیم که اگر روی آیکون Uber در صفحه اصلی ضربه بزنیم (با زدن دکمه “بازیابی” در صفحه اطلاعات برنامه دقیقاً همین کار را انجام می دهد) و منتظر بمانیم، Google Play برنامه اصلی را دانلود کرده و دوباره نصب می کند. . پس از انجام این کار، برنامه Uber اجرا می شود و می بینیم که همه چیز مانند قبل باقی می ماند، ما با همان حساب وارد شده ایم و هیچ داده ای در طول فرآیند از بین نمی رود.

ویژگی بایگانی برنامه های داخلی اندروید نه تنها به شما امکان می دهد برنامه ها را به صورت دستی بایگانی کنید، بلکه به شما امکان می دهد سیستم عامل را به طور خودکار برنامه هایی را که به ندرت استفاده می کنید بایگانی کند. اگر گزینه «مدیریت برنامه در صورت عدم استفاده» را در صفحه اطلاعات برنامه فعال کنید، اگر مدتی است از برنامه استفاده نکرده باشید، سیستم عامل مجوزهای آن را لغو می کند، فایل های موقت آن را حذف می کند، دریافت اعلان ها را متوقف می کند و در نهایت برنامه را خاتمه دهید. بایگانی خواهد شد. .

اگرچه ویدیوی بالا توانایی بایگانی برنامه های اندروید در گوگل پلی را نشان می دهد، اما هیچ محدودیتی برای نحوه عملکرد این ویژگی با سایر فروشگاه های برنامه اندرویدی وجود ندارد. سایر فروشگاه‌های برنامه اندروید فقط باید از فرمت «Android App Bundle» پشتیبانی کنند و بتوانند از فرمان «android.intent.action.UNARCHIVE_PACKAGE» صادر شده توسط سیستم عامل زمانی که کاربر روی نماد برنامه بایگانی شده یا دکمه «بازیابی» ضربه می‌زند استفاده کنند. “. در تنظیمات، آن را اجرا کنید. سیستم عامل همیشه این دستور را برای نصب کننده اصلی اپلیکیشن که در این مثال گوگل پلی استور بود می فرستد.

با توجه به اینکه گوگل در اندروید 15 این قابلیت را در هسته اصلی سیستم عامل قرار داده است، امیدواریم سایر اپ استورهای اندروید نیز از اپلیکیشن های استوک پشتیبانی کنند. از این نظر، اگرچه این ویژگی را می‌توان در آخرین نسخه بتا QPR اندروید 14 فعال کرد، اما گفته می‌شود که گوگل به احتمال زیاد آن را قبل از اندروید 15 منتشر نخواهد کرد. دلیل این امر این است که نسخه‌های بتای اندروید سه ماهه معمولاً آن را انجام نمی‌دهند. تغییرات عمده‌ای را معرفی کنید که می‌تواند بر توسعه‌دهندگان اپلیکیشن تأثیر بگذارد و این ویژگی مطمئناً بر توسعه‌دهندگان فروشگاه‌های اپلیکیشن تأثیر خواهد گذاشت. بنابراین راه اندازی آن به اندروید 15 موکول می شود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=235333

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.