افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 27 October , 2024
2

واکنش مدودف به پیروزی پوتین در انتخابات ریاست جمهوری

  • کد خبر : 235048
واکنش مدودف به پیروزی پوتین در انتخابات ریاست جمهوری

به گزارش خبرآنلاین، مدودف شامگاه یکشنبه در پیامی تلگرامی نوشت: پیروزی غافلگیرکننده ولادیمیر پوتین در انتخابات را تبریک می گویم. تلویزیون دولتی روسیه نیز از «حمایت گسترده رئیس جمهور» و «وحدت باورنکردنی» مردم این کشور علیه پوتین تمجید کرد. به گزارش ایرنا، سومین و آخرین روز رای گیری انتخابات ریاست جمهوری روسیه ساعت 20 روز […]

به گزارش خبرآنلاین، مدودف شامگاه یکشنبه در پیامی تلگرامی نوشت: پیروزی غافلگیرکننده ولادیمیر پوتین در انتخابات را تبریک می گویم.

تلویزیون دولتی روسیه نیز از «حمایت گسترده رئیس جمهور» و «وحدت باورنکردنی» مردم این کشور علیه پوتین تمجید کرد.

به گزارش ایرنا، سومین و آخرین روز رای گیری انتخابات ریاست جمهوری روسیه ساعت 20 روز یکشنبه 27 مارس در تمامی مناطق این کشور به پایان رسید و بر اساس اعلام کمیسیون مرکزی انتخابات این کشور، رئیس جمهور فعلی و در این انتخابات، ولادیمیر پوتین 87.68 درصد از آرا و 30.08 درصد از آرای شرکت کنندگان در این انتخابات را به دست آورد.

پس از وی، نیکولای خاریتونوف، نامزد حزب کمونیست روسیه با بیش از 851 هزار رای و 3.95 درصد آرا، رتبه دوم را به خود اختصاص داده است.

مقام سوم به ولادیسلاو داوانکوف، نامزد حزب خلق جدید اختصاص دارد. او تاکنون موفق به کسب بیش از 821000 رای (3.81 درصد آرا) شده است.

لئونید اسلوتسکی، نامزد حزب لیبرال دموکراسی نیز 3.01 درصد آرا، یعنی بیش از 647 هزار رای را به دست آورد.

این پنجمین بار است که پوتین برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری روسیه نامزد می شود و با پیروزی در این دور از انتخابات، دوره ریاست جمهوری او برای 6 سال دیگر یعنی تا سال 2030 تمدید می شود.

انتخابات ریاست جمهوری روسیه در سال 2024 در سه روز متوالی برگزار شد. این انتخابات روز جمعه آغاز شده و یکشنبه آخرین روز است.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور کنونی، نیکولای خاریتونوف از حزب کمونیست، ولادیسلاو داوانکوف از حزب خلق نوین و لئونید اسلوتسکی از حزب لیبرال دموکرات روسیه نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری این کشور هستند.

311311

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=235048

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.