افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 19 October , 2024
3

چگونه دندان قروچه را متوقف کنیم؟

  • کد خبر : 234342
چگونه دندان قروچه را متوقف کنیم؟

آفتاب نیوز: برخی از افراد مبتلا به این عارضه شب ها با کمک محافظ دهان یا بستن آتل درد خود را تسکین می دهند، اما برخی دیگر با اصلاح سبک زندگی خود از جمله مدیریت استرس، ورزش های فک و تغییر رژیم غذایی سعی در کاهش این علائم دارند. «واریول هلث» در گزارشی به تحلیل […]

آفتاب نیوز:

برخی از افراد مبتلا به این عارضه شب ها با کمک محافظ دهان یا بستن آتل درد خود را تسکین می دهند، اما برخی دیگر با اصلاح سبک زندگی خود از جمله مدیریت استرس، ورزش های فک و تغییر رژیم غذایی سعی در کاهش این علائم دارند.

«واریول هلث» در گزارشی به تحلیل این عارضه و روش های درمانی آن پرداخته است:

دندان قروچه و اختلال مفصل گیجگاهی فکی

دندان قروچه دلیل اختلال مفصل گیجگاهی فکی یا TMD است. زمانی که مفاصل گیجگاهی فکی در جای خود قرار نگیرند باعث درد، سفتی، سردرد و مشکل در بلع و صحبت می شوند.

چگونه دندان قروچه را متوقف کنیم؟

با تمرینات زیر می توانید دندان قروچه را متوقف کنید:

– فک خود را ورزش دهید

– تمرین ذهن آگاهی

– مدیریت استرس

– از خوردن برخی غذاها خودداری کنید.

– مکمل مصرف کنید

– استفاده از کمپرس آب گرم.

– از مصرف برخی مواد اجتناب کنید

برخی از تمرینات فک و سایر حرکات کششی نیز به تغییر حافظه عضلانی کمک می کند و در نتیجه فک شروع به شل شدن و نرم شدن می کند. به عنوان مثال، چرخاندن شانه ها و کشش گردن به نرمی و انعطاف پذیری فک کمک می کند.

از غذاهای خاص خودداری کنید

برخی غذاها و شیرینی ها علائم دندان قروچه را تشدید می کنند. افراد مبتلا به این بیماری باید از خوردن غذاهایی مانند ذرت بو داده، چوب شور، آدامس، آجیل و آب نبات و غذاهای جویدنی یا چسبنده مانند گوشت سفت، آب نبات و کره بادام زمینی خودداری کنند.

تاثیر ویتامین ها بر دندان قروچه

به‌علاوه، برخی شواهد تأثیر کمبود برخی ویتامین‌ها را بر روی دندان قروچه گزارش می‌کنند. طبق تحقیقات، دندان قروچه ممکن است با کمبود منیزیم، فیبر، ویتامین D و کلسیم مرتبط باشد.

علاوه بر این، افرادی که به طور مداوم کافئین و سایر محرک ها مانند الکل و تنباکو مصرف می کنند، بیشتر از دندان قروچه رنج می برند. اگر شب ها دندان قروچه می کنید، مصرف این مواد را به خصوص قبل از خواب کاهش دهید. سعی کنید شب ها چای گیاهی یا شیر گرم بنوشید تا ذهنتان آرام شود و عضلاتتان شل شوند.

کمپرس آب گرم

کمپرس آب گرم، مانند حوله آغشته به آب گرم، جریان خون را افزایش می دهد و عضلات حساس فک را آرام می کند. حوله گرم را مستقیماً روی نقطه ای از فک که احساس تنش می کنید قرار دهید و برای تسکین درد فک آن را بمالید.

مدیریت استرس

طبق تحقیقات، مشکلات سلامت روان مانند استرس، اضطراب، خستگی و بیقراری ارتباط نزدیکی با دندان قروچه دارند. بسیاری از افراد در مواقعی که نگران و مضطرب هستند، فک خود را فشار می دهند.

فعالیت هایی مانند یوگا، مدیتیشن هدایت شده، تمرینات تنفس عمیق و روش های تمرکز حواس از جمله راه های مدیریت استرس هستند.

چه زمانی باید درخواست معاینه پزشکی کرد؟

اگر دندان قروچه برای مدت طولانی ادامه دارد و زندگی شما را مختل کرده است، باید با دندانپزشک مشورت کنید.

دندانپزشک باید مطمئن شود که ساییدن شما به دلیل بیماری لثه، TMD، عفونت، اختلالات یا عفونت گوش، صدمات و سایر مشکلات دندانی نیست.

برخی از پزشکان محافظ ساخته شده از رزین را برای کنترل سنگ زنی تجویز می کنند. این محافظ دندان های پایین یا بالایی شما را می پوشاند و فشار فک را در هنگام ساییدن کاهش می دهد و دندان های شما را از آسیب محافظت می کند. اکثر افرادی که در حین دندان قروچه می خوابند فقط شب ها از آتل استفاده می کنند.

دندانپزشک با گرفتن قالب از دندان های شما، گارد دندان شما را می سازد. برای اطمینان از عملکرد این ابزار در بهبود علائم دندان قروچه، باید آن را به صورت دوره ای اندازه گیری و تنظیم کنید.

به گزارش ایندیپندنت، دندان قروچه یک عارضه جزئی اما آزاردهنده است که در صورت عدم درمان می تواند عوارضی مانند حساسیت دندان، گردن درد مزمن، سردرد، فرسایش مینای دندان، از بین رفتن پرکردگی دندان و آسیب یا از دست دادن دندان را به همراه داشته باشد. گوش درد و علت TMD

از آنجایی که خواب با خواب و استرس مرتبط است، می تواند شرایط موجود سلامت روان و اختلالات خواب را تشدید کند.

اگر اختلال خواب مستمر باشد، منجر به اختلالات روانی مانند اختلالات رفتاری، عاطفی، تفکر و حافظه، به خطر انداختن سلامت قلب و کاهش کیفیت زندگی می شود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=234342

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.