افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 24 September , 2024
2

توزیع محصولات اساسی در فروشگاه های زنجیره ای و فصلی در ماه مبارک رمضان و نوروز.

  • کد خبر : 233667
توزیع محصولات اساسی در فروشگاه های زنجیره ای و فصلی در ماه مبارک رمضان و نوروز.

به گزارش بازار، احمد خانی نوذری در برنامه ویژه خبری تنظیم بازار کالا در ماه مبارک رمضان و عید نوروز اظهار کرد: کالاها شامل سه دسته تجارت، صنعت و مصرف خانگی و آنچه در ماه مبارک به فروش می رسد. ماه رمضان و عید نوروز عمدتاً نیاز بازار و مصرف خانوارها را پیش رو داریم. […]

به گزارش بازار، احمد خانی نوذری در برنامه ویژه خبری تنظیم بازار کالا در ماه مبارک رمضان و عید نوروز اظهار کرد: کالاها شامل سه دسته تجارت، صنعت و مصرف خانگی و آنچه در ماه مبارک به فروش می رسد. ماه رمضان و عید نوروز عمدتاً نیاز بازار و مصرف خانوارها را پیش رو داریم.

وی گفت: تامین مصارف داخلی در وزارت جهاد کشاورزی به دو صورت توزیع در فروشگاه های زنجیره ای و ایجاد فروشگاه های فصلی انجام می شود. وی گفت: توزیع در فروشگاه های زنجیره ای از ابتدای اسفندماه در چند مرحله آماده شده و توسط مسئولان دولتی ارائه می شود. فروشگاه های زنجیره ای وجود دارد. در خصوص راه اندازی فروشگاه های فصلی، کالاها در ماه مبارک رمضان با هماهنگی اتاق اصناف عرضه و عرضه می شود.

معاون توسعه بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه میزان نیاز اعلام شده به وزارت جهاد کشاورزی شامل حدود 30 هزار تن شکر، بیش از 20 هزار تن برنج و روغن در اختیار استان ها قرار گرفته و به فروش رسیده است. در نمایشگاه ها و فروشگاه های فصلی

وی به تامین برخی از کالاهای اساسی و نهاده ها از جمله شکر صنعتی از طریق سامانه بازار اشاره کرد و افزود: در این سامانه کالاهای اساسی و نهاده هایی عرضه می شود که ذینفع نهایی آن مشخص است به عنوان مثال واحدهای تولیدی دامی، بخشی از نهاده های دامی. . برای واحدهای مرغداری ذرت و آرد در بازار عرضه می شود و در این سامانه خریدار و فروشنده کد دارند و عرضه کاملا شفاف است.

توزیع شکر در سه مرحله از طریق شرکت بازرگانی دولتی ایران در اسفند ماه
خانی نوذری با بیان اینکه از ابتدای بهمن ماه شکر را برای صنایع کشور در بازار توزیع کرده ایم، تصریح کرد: حدود 70 درصد شکر ما تولید داخل و 30 درصد وارداتی است، بنابراین لازم بود واردات را تسهیل کنیم. شفاف و شفاف از ذینفع نهایی. عرضه شکر اصناف را در بازار قرار می دهیم اما با توجه به اینکه در ماه مبارک رمضان بخشی از هزینه های تولید شیرینی، زولبیا و بامیه و هزینه های مشابه صنف، بخشی از استانی را نیز در نظر می گیریم. کاهش عرضه شکر غیر بازاری برای اصناف

وی ادامه داد: از ابتدای اسفندماه سه مرحله توزیع شکر از طریق شرکت بازرگانی دولتی ایران داشتیم که آخرین مرحله آن هم به اتمام رسیده و تحویل اصناف می شود.

این مقام مسئول قیمت ظروف قند اعلامی از سوی سازمان حمایت را 34 هزار تومان و 25 هزار تومان در درب کارخانه اعلام کرد و گفت: مصرف خانگی عمدتاً در بسته بندی های یک کیلویی و دو کیلویی است، می توانند به صورت بسته بندی شده از طریق فروشگاه های زنجیره ای عرضه کنند. ، و همچنین به صورت عمده در اختیار اصناف استانی قرار می گیرد.

واردات برنج در نیمه آخر سال با افزایش تولید ملی برنج
خانی نوذری در خصوص برنج نیز گفت: تولید برنج داخلی در سال جاری افزایش یافت و به همین دلیل حجم واردات برنج کشور دقیقاً نصف سال گذشته بود به طوری که امسال کمتر از یک سال وارد شد.میلیون تن برنج که یکی از کمترین واردات در دهه گذشته بوده است، در حالی که در سال 1401 بیش از یک میلیون و 800 هزار تن برنج وارد کرده ایم.

وی با بیان اینکه اولویت ما تامین برنج داخلی است، افزود: سیاست وزارت جهاد کشاورزی در سال جاری بر افزایش تولید برنج و واردات برنج به میزان کسری بوده است. در استان‌های شمالی و برنج‌زا، ذخایر خوبی وجود دارد و برنج خارجی فقط در نقاطی که سبد مصرفی واقعاً برنج خارجی یا نیاز بازار است، به مقدار کافی عرضه می‌شود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=233667

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.