افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 28 September , 2024
2

از این به بعد می توانید در فضا غذا بخورید / نیم میلیون دلار برای این سفر مقرون به صرفه نیست! + فیلم

  • کد خبر : 233664
از این به بعد می توانید در فضا غذا بخورید / نیم میلیون دلار برای این سفر مقرون به صرفه نیست!  + فیلم

به گزارش رکنا، شاید زووی مجاز. خوردن خارج از میدان ارائه شود. غذا خوردن در فضا یک شاهکار نجومی و هزینه بالایی خواهد بود. “SpaceVIP” که یکی از اولین شرکت هاست گردشگری این یک فضای مجلل است که میزبان یک تجربه غذاخوری غوطه ور با راسموس مونک سرآشپز دانمارکی ستاره دار میشلن خواهد بود. شش […]

به گزارش رکنا، شاید زووی مجاز. خوردن خارج از میدان ارائه شود. غذا خوردن در فضا یک شاهکار نجومی و هزینه بالایی خواهد بود. “SpaceVIP” که یکی از اولین شرکت هاست گردشگری این یک فضای مجلل است که میزبان یک تجربه غذاخوری غوطه ور با راسموس مونک سرآشپز دانمارکی ستاره دار میشلن خواهد بود.

شش کاوشگر فضایی با لذت بردن از یک وعده غذایی در بالای جو زمین در طول یک سفر شش ساعته که از 495000 دلار به ازای هر بلیط شروع می شود، تاریخ ساز خواهند شد.

تمام عواید حاصل از این ماموریت به بنیاد جایزه فضایی اختصاص خواهد یافت که برابری جنسیتی در علم و فناوری را ترویج می کند.

رومن چیپوروخا، بنیانگذار SpaceVIP، گفت: این اولین مورد از یک سری اکتشافات با مشارکت هنرمندان برجسته خواهد بود که از آن استفاده می کنند. سفر فضایی برای افزایش آگاهی انسان و ارتقاء سواد فضایی جهان طراحی شده است.

سرآشپز در طول ماموریتی که قرار بود در اواخر سال 2025 از مرکز فضایی کندی پرتاب شود. قابلمه این هواپیما که در فلوریدا پرتاب شد، غذای خود را در فضاپیمای نپتون اسپیس پرسپکتیو سرو می کند.

فضاپیمای نپتون اولین فضاپیمای بدون کربن در جهان است. نپتون یک موشک نیست، بلکه یک کپسول تحت فشار است که به آرامی توسط یک بالون فضایی رانده می شود.

جین پوینتر، بنیانگذار و مدیر عامل Space Perspective، گفت: Space Perspective تجربه فضا را بیش از هر زمان دیگری در دسترس قرار می دهد. با پروازهای فضایی منحصربه‌فردمان، چیزی را ممکن می‌کنیم که می‌تواند زندگی مردم را کاملاً متحول کند و تغییری عمیق در دید ما انسان‌ها از جهان و جایگاهمان در آن ایجاد کند.

با پرواز در ارتفاع 100000 فوتی از سطح دریا، کاوشگران به Wi-Fi دسترسی خواهند داشت و می توانند تجربیات خود را به صورت زنده پخش کنند و در طول پرواز با دوستان و خانواده خود در زمین ارتباط برقرار کنند. علاوه بر این، مسافران می توانند طلوع خورشید را بر فراز انحنای زمین تماشا کنند.

پوینتر ادامه داد: اسپیس پرسپکتیو ایمن ترین و در دسترس ترین راه را برای سفر به فضا با فضاپیمای نپتون از طریق تجربه پرواز فضایی که نیازی به آموزش یا تجهیزات خاصی ندارد، ارائه می دهد.

چیپوروخا گفت، سرآشپز راسموس غذاهایی را با الهام از نقش اکتشاف فضایی در طول 60 سال گذشته تاریخ بشر و تأثیر آن بر جامعه ما چه از نظر علمی و چه از نظر فلسفی سرو می کند.

وی افزود: فهرست های غذایی هنوز نهایی نشده است اما پس از برنامه ریزی بعدی مشخص می شود.

رامسوس گفت که غوطه وری ضروری است و جاه طلبی من ترکیب غذا شناسی با هنر و علم برای افزایش آگاهی در مورد مسائل اجتماعی و زیست محیطی است. در این تجربه می خواهم غذا را به عنوان یک هنر رایج در وجود انسان برجسته کنم. سرو غذا در حالی که به انحنای زمین فکر می کنید واقعاً معنادار خواهد بود.

منبع: ایسنا

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=233664

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.