افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 21 October , 2024
2

طرز تهیه سبزی نارگیل برای شب عید نوروز / با نکات و فنون آشپزی

  • کد خبر : 233519
طرز تهیه سبزی نارگیل برای شب عید نوروز / با نکات و فنون آشپزی

در ادامه میتوانید مقاله فوق را مطالعه نمایید: به شایانوز- با آغاز سال نو و آغاز بهار طبیعت، تحولات زیادی در زندگی فارسی زبانان رخ می دهد. از جابجایی خانه و تغییر وسایل منزل گرفته تا تغییر چیدمان و دکوراسیون و غیره، حتی این عید باستانی با غذاهای خاص همراه است. مثلا در شب عید […]

در ادامه میتوانید مقاله فوق را مطالعه نمایید:


به

شایانوز- با آغاز سال نو و آغاز بهار طبیعت، تحولات زیادی در زندگی فارسی زبانان رخ می دهد. از جابجایی خانه و تغییر وسایل منزل گرفته تا تغییر چیدمان و دکوراسیون و غیره، حتی این عید باستانی با غذاهای خاص همراه است. مثلا در شب عید غذاهای مخصوصی مانند سبزی پلو با ماهی، رشته پلو، خورش فسنجون و… طبخ می شود. و اعضای خانواده دور هم جمع می شوند و از لحظات زیبای کنار هم بودن لذت می برند. یکی دیگر از غذاهای سنتی و محبوب ایرانی که در شب عید اغلب با سبزی پلو و ماهی سرو می شود سبزی نارگیل است که بسیار خوشمزه است. در این مقاله طرز تهیه نارگیل سبزی را به شما آموزش می دهیم. تا آخر با ما همراه باشید…

مواد لازم برای تهیه کاکائو گیاهی

300 گرم سبزیجات کوکویا

4 عدد تخم مرغ

زرشک یک قاشق غذاخوری

گردو 2 قاشق غذاخوری

نمک، زردچوبه و فلفل سیاه به اندازه کافی.

روغن کافی

این مقدار مواد برای 4 نفر کافی است و بسته به تعداد افرادی که قصد تهیه نارگیل گیاهی را دارید می توانید این مقادیر را کم یا زیاد کنید.

kuku-sabzi2

طرز تهیه کاکائو گیاهی

مرحله اول

برای تهیه نارگیل سبزی باید ابتدا برگ های نارگیل را که معمولاً شامل گشنیز، تره فرنگی، جعفری، شوید و پیازچه است تمیز کرده و بشویید و سپس آن ها را ریز خرد کنید. سبزی ها را در ظرف بزرگی بریزید و با تخم مرغ و ادویه ها مخلوط کنید و هم بزنید تا کف کند و حجم مواد زیاد شود.

مرحله دوم

حالا یک ماهیتابه مناسب را روی حرارت گاز قرار می دهیم و حرارت را زیاد می کنیم. روغن بریزید و بگذارید داغ شود. وقتی از داغ بودن روغن مطمئن شدید، نیمی از مخلوط سبزیجات و تخم مرغ را به آرامی داخل ماهیتابه بریزید و با قاشق مواد را به طور یکنواخت پخش کنید تا ضخامت آن در تمام تابه یکسان باشد.

سطح سوم

حالا گردوی خرد شده و زرشک شسته شده را روی سطح نارگیل بریزید و سپس بقیه مخلوط سبزی و نارگیل را داخل تابه بریزید و با قاشق صاف کنید تا زرشک و گردو زیر سبزی پنهان شود.

kuku-sabzi6

مرحله چهارم

آن را در تابه بگذارید و حرارت را کم کنید و 15 دقیقه زمان دهید تا یک طرف نارگیل بپزد و سرخ شود. بعد از این مدت با استفاده از چاقو یا کاردک کوکو را به قطعات کوچکتر تقسیم کنید و کاکائو را برگردانید تا طرف دیگر هم سرخ شود. بعد از 15 دقیقه نارگیل سبزی خوشمزه ما آماده می شود و می توانید آن را در بشقاب مناسب سرو کنید و روی آن را با گوجه فرنگی و ترشی تزئین کنید.

در سبزی 1

تکنیک ها و نکات پخت سبزی نارگیل.

– بهتر است زرشک و گردو را در میان مواد سبزی نارگیل قرار دهید تا زرشک نسوزد و طعم خوب آن حفظ شود.

– می توانیم نارگیل سبزی را به صورت قالب درست کنیم یا با قاشق در روغن بریزیم و در اندازه های کوچک درست کنیم.

– اگر مواد سبزی نارگیل را در تابه پهن کرده و سرخ کردید، می توانید از سینی برای برگرداندن آن استفاده کنید و به این ترتیب نیازی نیست سبزی نارگیل را به قطعات کوچکتر تقسیم کنید.

kuku-sabzi3

در این مطلب طرز تهیه کوکو سبزی خوشمزه با زرشک و گردو برای عید را بررسی می کنیم و امیدواریم این بار با این دستور کوکو درست کنید و از خوردن آن در کنار اقوام در بهار طبیعت لذت ببرید. اگر به آشپزی علاقه دارید، در اینجا یک دستور پخت وجود دارد که می توانید از آن استفاده کنید.



لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=233519

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.