افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 19 October , 2024
3

سریع ترین راه پیگیری صدور گواهینامه رانندگی با کد ملی

  • کد خبر : 233228
سریع ترین راه پیگیری صدور گواهینامه رانندگی با کد ملی

حال به نظر شما با چه روش هایی می توان وضعیت گواهی را بررسی کرد؟ به پلیس 110 مراجعه کنید؟ ما باور نداریم که در عصر فناوری های دیجیتال، کسی زحمت بازدید حضوری و سفر به مراکز خاص را به خود بدهد. اهمیت گواهینامه رانندگی را نادیده نگیرید! یکی از مهمترین شرایط رانندگی داشتن گواهینامه […]

حال به نظر شما با چه روش هایی می توان وضعیت گواهی را بررسی کرد؟ به پلیس 110 مراجعه کنید؟ ما باور نداریم که در عصر فناوری های دیجیتال، کسی زحمت بازدید حضوری و سفر به مراکز خاص را به خود بدهد.

اهمیت گواهینامه رانندگی را نادیده نگیرید!

یکی از مهمترین شرایط رانندگی داشتن گواهینامه است. طبق قانون مدنی ایران، اگر شخصی بدون این مجوز پشت فرمان بنشیند، مجرم شناخته شده و مشمول جریمه می شود. به همین دلیل است استعلام وضعیت گواهی برای کسانی که در کلاس ها و دوره های آموزشی شرکت کرده اند و اکنون منتظر دریافت آن هستند بسیار مهم است. این افراد دوست دارند پشت فرمان بنشینند و لذت رانندگی را تجربه کنند.

در واقع گواهینامه سندی است که به فرد اجازه رانندگی می دهد. توصیه پلیس این است که از قرار گرفتن در پشت فرمان بدون این مجوز خودداری کنید، اما با این وجود بسیاری از مردم به ویژه جوانان به این ممنوعیت توجهی نمی کنند و با رانندگی بدون مجوز سلامت خود و دیگران را به خطر می اندازند. .

از شرکت در آزمون رانندگی تا دریافت گواهینامه چقدر طول می کشد؟

یکی از بزرگترین سوالاتی که مردم همیشه می پرسند این است که چقدر طول می کشد تا یک فرد گواهینامه خود را دریافت کند. و چه زمانی باید وضعیت گواهی را بررسی کرد؟

معمولا 30 تا 40 روز طول می کشد تا گواهینامه دریافت شود. در صورت کسب نمره قابل قبول در آزمون های اولیه ممکن است مدت زمان انتظار برای شما کوتاهتر شود و از طرفی با هر شکست در آزمون های تئوری و عملی زمان مورد نیاز برای اخذ گواهی افزایش می یابد.

بررسی وضعیت گواهی از چه طریقی امکان پذیر است؟

وقتی وارد کلاس های رانندگی می شوید، پس از یادگیری اصولی باید در آزمون تئوری و سپس آزمون شهری (عملی) شرکت کنید. اگر موفق به کسب نمره قبولی شوید، اطلاعات شما برای صدور گواهی ارسال می شود. در چنین شرایطی می توان وضعیت صدور آن را جویا شد، اما از چه طریق؟

برای استعلام گواهی با کد ملی راه های مختلفی وجود دارد که از آن جمله می توان به استعلام آنلاین، تلفنی و پیامکی اشاره کرد. البته می توانید این موضوع را از طریق پلیس ناجا پیگیری کنید اما این روش چندان رایج نیست. در زیر به روش های نظارت بر وضعیت موضوع اشاره می کنیم.

وضعیت گواهی را با خدمات پیام کوتاه بررسی کنید

یکی از ساده ترین روش های استعلام ارسال شماره 1 به سامانه 1100 می باشد.اگر اولین بار است که از سرویس پیامک استفاده می کنید، باید صحت شماره تلفن و کد ملی خود را تأیید کنید. برای این کار پیامکی با عدد صفر به این سامانه ارسال کنید. با این روش می توانید از سایر خدمات پلیس 110 مانند استعلام کارت خودرو و استعلام سوء سابقه به جز وضعیت گواهینامه بهره مند شوید.

روش پیامکی دیگری نیز وجود دارد و آن ارسال کد ملی به سامانه 1101202010 است که با این عمل پیامی برای شما ارسال می شود که نشان می دهد برای اطلاع از وضعیت گواهینامه خود باید عدد 4 را وارد کنید تا تایید و سرویس گواهی را فعال کنید. .

مشاوره گواهی با کد ملی با استفاده از تلفن های گویا

در مواقعی که به اینترنت دسترسی ندارید، خدمات گویا راه حل خوبی برای بررسی وضعیت است. اگر پس از مدت زمان انتظار معمول مجوز خود را دریافت نکردید، می توانید با شماره های 81253561 و 81253573 تماس بگیرید.

وضعیت گواهی را در سازمان رهگیری پکیج بررسی کنید.

شرکت ملی پست ایران سامانه ویژه ای را برای ردیابی ایمیل های سازمان ها راه اندازی کرد. ردیابی وضعیت گواهینامه یکی از خدمات این سایت می باشد. هنگامی که این مجوز به اداره پست تحویل داده می شود، کد رهگیری برای متقاضی ارسال می شود تا مردم از وضعیت فعلی محموله خود مطلع شوند.

پس از ورود به سیستم ردیابی، نوع سند را از لیست کشویی انتخاب کنید. سپس کد ملی و کد امنیتی را در فیلدهای مربوطه وارد کرده و روی گزینه «جستجو» ضربه بزنید تا نتیجه درخواست نمایش داده شود.

سریع ترین راه برای بررسی وضعیت گواهی با نرم افزار پولی

همه روش هایی که تاکنون خوانده اید برای پرس و جو از گواهی کارآمد هستند، اما گاهی اوقات آنها کند هستند. به خصوص سیستم ردیابی که شاید صدها نفر در طول روز از آن استفاده کنند. یک روش شگفت انگیز و ابتکاری که می توانیم به شما ارائه دهیم استفاده از نرم افزار پولی است.

تاپ در بین تمامی اپلیکیشن هایی که می شناسید، قدمی فراتر از امکانات ساده و معمولی برداشته است و علاوه بر امکان پرداخت آنلاین، برخورداری از خدمات خودرو، دریافت خدمات سلامت و خدمات بانکی، امکان مشاوره در مورد وضعیت گواهی تاپ به عنوان یک اپلیکیشن فوق العاده، بیش از هر سیستم و پلتفرمی، بستری پرسرعت و امن برای خدمات خود فراهم کرده است.

دلایل تاخیر در صدور گواهی چیست؟

گاهی اوقات تاخیر در صدور مجوز شما ممکن است به دلایلی مانند نقص در ارائه مدارک، تردد صدور و قطعی سیستم باشد. اگر ظرف 40 روز کارت خود را دریافت نکردید، وضعیت آن را بررسی کنید و با یکی از روش هایی که ارائه می کنیم، دلیل آن را بیابید.

در این مقاله با توضیحات مفصلی که در مورد بررسی وضعیت گواهینامه خواندید، خواهید دانست که این مدرک برای رانندگان بسیار مهم است و در واقع به عنوان گواهینامه ای عمل می کند که صلاحیت افراد را برای رانندگی ثابت می کند. رانندگان با داشتن گواهینامه قانونی پشت فرمان می نشینند و در صورت تخلف می توانند از داشتن گواهینامه و عدم توقیف خودرو مطمئن باشند.

متقاضیان پس از شرکت در دوره های آموزشی برای اخذ گواهینامه باید بین 30 تا 40 روز صبور باشند. اگر بیش از این مقدار طول بکشد و خبری نباشد، می توانند با سرویس های پیامکی، تلفن گویا و یا بسترهای اینترنتی مانند وب سایت راهور و نرم افزار بانکی وضعیت خود را بررسی کنند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=233228

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.