افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 30 September , 2024
3

Micron سریعترین حافظه ذخیره سازی UFS 4.0 را معرفی می کند

  • کد خبر : 23279
Micron سریعترین حافظه ذخیره سازی UFS 4.0 را معرفی می کند

Micron اعلام کرده است که ارسال نمونه های اولیه جدیدترین IC های سری 4.0 Flash Storage (UFS) خود را برای تولیدکنندگان دستگاه های هوشمند آغاز کرده است. دستگاه‌هایی که از این تراشه‌های NAND جدید استفاده می‌کنند، در مقایسه با نسل قبلی سیستم‌های مبتنی بر UFS 3.1، از سرعت انتقال تا دو برابر بهره خواهند برد. […]

Micron اعلام کرده است که ارسال نمونه های اولیه جدیدترین IC های سری 4.0 Flash Storage (UFS) خود را برای تولیدکنندگان دستگاه های هوشمند آغاز کرده است. دستگاه‌هایی که از این تراشه‌های NAND جدید استفاده می‌کنند، در مقایسه با نسل قبلی سیستم‌های مبتنی بر UFS 3.1، از سرعت انتقال تا دو برابر بهره خواهند برد. ارقام ارائه شده توسط Micron به گونه ای است که با کمک UFS 4.0 می توان به سرعت انتقال اطلاعات تا 4300 مگابایت بر ثانیه دست یافت. علاوه بر این، UFS 4.0 نسبت به نسخه های قبلی ذخیره سازی UFS کارآمدتر است و تاخیر کمتری دارد.

فناوری جدید ذخیره سازی UFS 4.0 Micron از جدیدترین NAND سه بعدی این شرکت استفاده می کند، درست مانند SSD های رایانه شخصی. این بدان معنی است که آی سی های UFS 4.0 میکرونی از NAND شش صفحه ای 232 لایه سلول سه لایه (TLC) نوآورانه شرکت استفاده می کنند. به گفته مقامات Micron، این فناوری جدید در درجه اول به این معنی است که فضاهای ذخیره سازی UFS 4.0 می توانند “پاسخگویی بیشتر، زمان بارگذاری برنامه سریع تر و تجربه کاربری کلی بهتر” را ارائه دهند. مزیت دیگری که فناوری جدید UFS 4.0 میکرون را متمایز می کند، استفاده از درایور و سیستم عامل اختصاصی است.

با تمرکز بیشتر بر روی جنبه های عملکرد تراشه های جدید 4.0 میکرون UFS، مقایسه آماری زیر را می توان در نظر گرفت:

  • فناوری 4.0 میکرون UFS: NAND 232 لایه، سرعت خواندن تا 4300 مگابایت بر ثانیه، سرعت نوشتن تا 4000 مگابایت بر ثانیه.
  • فناوری 3.1 میکرون UFS: NAND 176 لایه، سرعت خواندن و نوشتن تا 1890 مگابایت بر ثانیه.

UFS 4.0

Micron می‌گوید، انتقال سریع‌تر داده‌ها به دستگاه‌های هوشمند کمک می‌کند سریع‌تر (تا 20 درصد سریع‌تر) راه‌اندازی شوند و برنامه‌ها را سریع‌تر (تا 15 درصد سریع‌تر) اجرا کنند. علاوه بر این، طبق گفته غول صنعت حافظه و ذخیره سازی، تأخیر نوشتن نیز تا 10 درصد در مقایسه با سایر آی سی های UFS 4.0 کاهش می یابد.

میکرون علاوه بر عملکرد خام، مزایای مهم دیگری از آخرین فناوری ذخیره سازی موبایل خود را نیز برجسته می کند. به گفته Micron، آی سی های UFS 4.0 این شرکت 25 درصد کارآمدتر انرژی هستند که برای کاربران دستگاه های تلفن همراه که بیشتر وقت خود را در خارج از منزل سپری می کنند و به باتری ها متکی هستند، پیشرفت قابل توجهی است.

Micron نمونه های اولیه UFS 4.0 را در انواع 256 گیگابایتی، 512 گیگابایتی و 1 ترابایتی برای سازندگان گوشی های هوشمند ارسال می کند. به گفته این شرکت، تولید انبوه فضاهای ذخیره سازی UFS 4.0 برای نیمه دوم سال جاری برنامه ریزی شده است، بنابراین ما انتظار داریم که در سه ماهه چهارم سال 2023 یا اوایل سال 2024 شاهد استفاده از دستگاه هایی از این نوع ذخیره سازی باشیم. امیدواریم بتوانیم عملکرد آن را آزمایش کنیم. گوشی‌های هوشمند و تبلت‌های مبتنی بر UFS 4.0 و ببینید که آیا Micron به وعده‌های خود عمل می‌کند یا خیر.

فناوری UFS 4.0 سامسونگ نیز در ماه می معرفی شد. آی سی های این شرکت کره ای از حافظه فلش V-NAND نسل هفتم با یک کنترلر اختصاصی برای تسهیل عملکرد خواندن متوالی تا 4200 مگابایت بر ثانیه و عملکرد نوشتن متوالی تا 2800 مگابایت بر ثانیه استفاده می کنند. با این حال، سامسونگ ادعا می کند که بهبود بهره وری انرژی در فناوری UFS 4.0 این شرکت بیشتر از Micron است و بازده انرژی 46 درصد بیشتر از نسل قبلی است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=23279

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.