افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 23 October , 2024
4

جاهای دیدنی ترابزون | عروس دریای سیاه!

  • کد خبر : 23256
جاهای دیدنی ترابزون | عروس دریای سیاه!

در این مطلب، قصد داریم پای خود را از خاک پهناور این مرزوبوم فراتر بگذاریم و با گذر از نوار مرزی ایران و ترکیه، شما را با جاهای دیدنی ترابزون، این شهر عجایب آشنا کنیم. ترابزون شهری زیبا با عجایب تاریخی است که به شما این فرصت را می‌دهد تا در کوچه‌پس‌کوچه‌هایش، لذت اکتشاف و […]


در این مطلب، قصد داریم پای خود را از خاک پهناور این مرزوبوم فراتر بگذاریم و با گذر از نوار مرزی ایران و ترکیه، شما را با جاهای دیدنی ترابزون، این شهر عجایب آشنا کنیم. ترابزون شهری زیبا با عجایب تاریخی است که به شما این فرصت را می‌دهد تا در کوچه‌پس‌کوچه‌هایش، لذت اکتشاف و کاوشگری را تجربه کنید. این شهر تاریخی، ضمن حفظ‌کردن شکوه گذشته، مناظر طبیعی بکر و خیره‌کننده‌ای نیز دارد.. برای سفر به شهر ترابزون، لازم است از قبل، برنامه‌ای ظریف و سنجیده داشته باشید تا بیشترین لذت را از سفر خود تجربه کنید. ما این کار را در این مطلب از مجله گردشگری فلای‌ تودی، برای شما راحت کرده‌ایم. کافی‌ست ادامه مطلب را با ما همراهی کنید تا برنامه‌ای جذاب از جاهای دیدنی ترابزون را در چمدانتان داشته باشید.

قلعه ترابزون | شکوهی از تاریخ روزگاران قدیم

اجازه دهید سفرتان به ترابزون را با یکی از شگفت‌انگیزترین جاذبه‌های تاریخی این شهر، یعنی قلعه ترابزون آغاز کنیم. این قلعه تاریخی که عمری چندهزارساله دارد، در قدیم به‌عنوان ساختار دفاعی این شهر شناخته می‌شد. قلعه ترابزون روی مرتفع‌ترین تپه در شهر و در امتداد دریای سیاه قرار دارد.

بالای این قلعه، منظره‌ای بدیع وجود دارد که از آنجا می‌توانید نگاهی به شهر و دریای سیاه داشته باشید. این قلعه که آن را می‌توان یادگاری از دوران امپراطوری روم دانست، از سه قسمت تشکیل شده است؛ قلعه بالایی، میانی و قلعه پایین. بخش اعظمی از این قلعه از آسیب حوادث دور بوده و سالم و دست‌نخورده باقی مانده است. شما با گشت‌وگذار در آن، می‌توانید ضمن سیروسیاحت در دل تاریخ، نگاهی اجمالی هم به معماری عثمانی آن روزگار داشته باشید. قلعه ترابزون درست در مرکز شهر واقع شده است؛ بنابراین، دسترسی به آن بسیار آسان خواهد بود.

  • آدرس: ترابزون، اورتاحصار، کوچه بورچ
رزرو ارزان بلیط ترابزون

موزه ایاصوفیه | از دیدنی‌ ترین جاهای تاریخی ترابزون

یکی دیگر از جاهای دیدنی ترابزون که تاریخ گذشته را به یاد می‌آورد، موزه ایاصوفیه است. اگرچه امروزه گردشگران، ایاصوفیه را با عنوان موزه می‌شناسند، اما باید بگوییم این مکان دیدنی در اصل یک کلیسای قدیمی در ترابزون بوده است. نقاشی‌های خیره‌کننده‌ای که بر سقف، دیوار و شبستان‌های این موزه حک شده‌اند، این بنای تاریخی را به یک شگفتی معماری تبدیل کرده‌اند. اگر کمی بیشتر زمان بگذارید و نقاشی‌های موجود در این موزه را بیشتر واکاوی کنید، می‌توانید شنونده روایت‌هایی از کتاب انجیل هم باشید.

کتیبه‌ای نیز در قسمت ورودی جنوبی این موزه به چشم ‌می‌خورد که روایتگر داستان‌های مختلفی از حضرت آدم است. برای داشتن چشم‌اندازی پانورامایی از دریای سیاه هم می‌توانید به قسمت پشتی ساختمان موزه بروید و در باغ کوچک آن، لحظاتی شگفت‌انگیز را تجربه کنید. 

جاهای دیدنی ترابزون 10
  • آدرس: ترابزون، اورتاحصار، خیابان زبیده هانیم، محله فاتح
  • ساعت بازدید: همه‌روزه از ساعت ۹ صبح تا ۲۱ شب
  • هزینه ورودی: رایگان

موزه ترابزون | روایتگر تاریخ عثمانی

از دیگر جاهای دیدنی ترابزون که نباید بازدید از آن را از قلم انداخت، موزه ترابزون است. این موزه بهترین جایی است که در آن، می‌توانید فرهنگ، اندیشه و هنر اهالی ترابزون در ایام قدیم را به‌ تماشا بنشینید. اشیای گرانبهای موجود در این موزه، هر کدام روایتگر داستان‌هایی سربه‌مهر هستند که شنیدن آن‌ها خالی از لطف نیست. جالب است بدانید این موزه، ماجراهای پرفرازونشیبی را از سر گذرانده است تا امروز بتواند قصه‌گوی روایت‌های پیشین از دوران عثمانی باشد. 

  • آدرس: ترابزون، محله جمهوریت
  • ساعت بازدید: همه‌روزه از ۹ صبح تا ۱۷:۳۰ بعدظهر
  • هزینه ورودی: ۱۵ لیر ترکیه

صومعه سوملا | صدرنشین جاهای دیدنی در ترابزون

ترابزون بدون شک یکی از بهترین جاهای دیدنی ترکیه است. در سفر به این شهر حتما سری به صومعه سوملا بزنید. بخش اعظمی از جذابیت این صومعه را نقاشی‌های ثبت‌شده بر فضای بیرونی آن تشکیل می‌دهد که قصه‌هایی از زندگی حضرت مریم و حضرت مسیح را به‌ تصویر می‌کشد. این صومعه روی صخره‌ای شیب‌دار در منطقه ماکا واقع شده است که منظره‌ای شگفت‌انگیز از جنگل‌های انبوه را مقابل چشمان گردشگران به‌ نمایش می‌گذارد.

جاهای دیدنی ترابزون 5

صومعه سوملا دارای بخش‌های مختلفی نظیر مهمان‌خانه، کتابخانه، اتاق‌های کوچک، آشپزخانه و چند کلیسای صخره‌ای است. به‌علاوه اینکه در قسمت ورودی آن، ساختمانی با بالکن‌های بزرگ به‌ چشم می‌خورد که طبق روایات نقل‌شده، مکانی اختصاصی برای راهبان بوده است. برای رسیدن به این صومعه زیبا، لازم است رنج ۴۰ کیلومتر پیاده‌روی و کوه‌نوردی را به‌ جان بخرید. البته شکی نداشته باشید که با رسیدن به این صومعه و تماشای اعجاز معماری آن، خستگی راه به‌کلی از یادتان خواهد رفت.

  • آدرس: ترابزون، آلتین دره، منطقه ماکا
  • ساعت بازدید: همه‌روزه از ۹ صبح تا ۱۹ بعدازظهر
  • هزینه ورودی: ۷۵ لیر ترکیه (کودکان زیر ۸ سال رایگان)

صومعه وازلون | از بهترین جاهای دیدنی ترابزون

یکی دیگر از دیدنی های ترابزون، صومعه وازلون است که قدمتی هزار و پانصد ساله دارد. صومعه وازلون طبق روایت مورخان، یکی از اصلی‌ترین منابع درآمد برای ساخت‌وساز صومعه سوملا بوده است. این صومعه در ۷ کیلومتری روستای کریمیتلی قرار دارد. اگرچه وازلون از حوادث تاریخی دور نمانده و هر بار به بهانه‌های مختلف، دچار تخریب شده است؛ بااین‌حال، هنوز هم می‌توان شگفتی و جذابیت آثار باستانی را در خرابه‌های این صومعه مشاهده کرد.

جاهای دیدنی ترابزون 11
%D8%AC%D8%A7%D9%87%D8%A7%DB%8C %D8%AF%DB%8C%D8%AF%D9%86%DB%8C %D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86%D8%A8%D9%88%D9%84 لیست کامل جاهای دیدنی استانبول

قصر آتاتورک | عمارتی باشکوه در دل تاریخ ترکیه

در برنامه سفر به ترابزون، جایی هم برای بازدید از جذاب‌ترین بنای تاریخی این شهر، یعنی قصر آتاتورک خالی بگذارید. آتاتورک، نامی آشنا برای همه ماست که تقریبا تمام زیبایی‌های شهر ترکیه را برای ما تداعی می‌کند. عمارت زیبا و باشکوه آتاتورک از سوی مردم شهر ترابزون، به آتاتورک و خانواده‌اش پیشکش شده است. درون این عمارت، آثار بسیار جذابی از اشیای تاریخی به‌ چشم می‌خورند که هر کدام در نوع خود، عتیقه‌ای قیمتی به‌ حساب می‌آیند. آنچه که موجب جذب گردشگران به این عمارت زیبا می‌شود، چشم‌انداز خارق‌العاده‌ احاطه‌شده در اطراف این عمارت است.

جاهای دیدنی ترابزون 12
  • آدرس: اورتاحصار، خیابان آتا، سوگوکلو
  • ساعت بازدید: همه‌روزه از ساعت ۹ صبح تا ۱۷ بعدظهر
  • هزینه ورودی: ۱۲٫۵ لیر

مسجد و آرامگاه گلبهار خاتون | یادگاری تاریخی از فاتح عثمانی

از بهترین جاهای دیدنی ترابزون که می‌توان از سکوت و آرامش موجود در آن لذت برد، مسجد و آرامگاه گلبهار خاتون است؛ بنایی مذهبی که یاد و خاطره مادر فاتح عثمانی، گلبهار خاتون را زنده می‌کند. ترکیب باشکوه سنگ‌های سفید و تیره در معماری طاق‌ها و مناره‌های این مسجد، زیبایی این بنای تاریخی را دوچندان کرده است. از دیگر جذابیت‌های بصری این مسجد، بایستی به وجود قالی بزرگی با طرح الهام‌گرفته از سجاده نماز مسلمان، اشاره کرد که زیبایی معماری این آرامگاه را به اوج خودش رسانده است.

باغ چای، باغ گل‌های لاله و فروشگاه‌های چوبی که در اطراف این آرامگاه به‌ چشم می‌خورند، گردشگران زیادی را جذب کرده‌اند. در حال حاضر، از این بنای تاریخی، تنها یک مسجد و آرامگاه به جای مانده و سایر بخش‌های تاریخی آن نظیر حمام، مدرسه و نوانخانه تخریب شده است.

جاهای دیدنی ترابزون 9
  • آدرس: ترابزون، نزدیک به منطقه آتاپارک
  • ساعت بازدید: همه‌روزه از ساعت ۶ صبح تا ۲۲ شب

مسجد بیوک فاتح اورتاحصار | تماشای خطاطی دوره عثمانی

از دیگر مکان های دیدنی ترابزون مسجد بیوک فاتح اورتاحصار است که در آن، می‌توانید لحظاتی را به تماشای هنرنمایی‌های خطاطی دوران عثمانی بنشینید. این مسجد که در اصل، کلیسایی قدیمی تحت عنوان پانایا کریسوکفالوس بوده است، در منطقه اورتاحصار ترابزون قرار دارد. جالب است بدانید که مسجد بیوک هم در دسته مکان‌های تاریخی با داستان‌های عجیب و پرفرازونشیب قرار دارد. اگر کمی ذوق و روحیه کاوشگری‌تان را به‌ کار بگیرید، می‌توانید سر از داستان‌های مگوی این بنای قدیمی درآورید.

جاهای دیدنی ترابزون 13
  • آدرس: ترابزون، منطقه اورتاحصار

پارک دره زاگنوس | گشت و گذار در طبیعت ترابزون

هر زمان که از گشت‌وگذار در کوچه‌‌پس‌کوچه‌های تاریخی و سنگ‌فرش‌شده ترابزون خسته شدید، به طبیعت زیبای آن پناه ببرید. اوج زیبایی طبیعت سرسبز و دل‌انگیز ترابزون را می‌توان در پارک دره زاگنوس تماشا کرد؛ پارکی با طبیعتی دلباز که برای پیک‌نیک، خوش‌گذرانی، دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی بسیار مناسب است. این پارک زیبا درست در قلب شهر ترابزون و در میان بناهای سربه‌فلک‌کشیده تاریخی قرار دارد. از مرتفع‌ترین نقاط این پارک، می‌توان خرابه‌ها و بقایای تاریخی شهر ترابزون را مشاهده کرد.

در پارک دره‌ای زاگنوس، پل قدیمی و معروف این شهر به چشم‌ می‌خورد که در همراهی با حوضچه‌ها و جویبارهای اطراف، به این مکان تفریحی زیبایی دوچندان بخشیده است. صدای پرندگان و بازی‌گوشی‌های خرگوش‌ها و اردک‌ها در حوضچه‌های اطراف این پارک، لذت تماشای زاگنوس را در صبح خروس‌خوان چندین برابر می‌کند. خوب است بدانید که زاگنوس از بهترین جاهای دیدنی ترابزون در شب هم محسوب می‌شود. بنابراین، می‌توانید با گشت‌وگذار در این پارک دره‌ای، تفریحات شبانه خود را جذاب‌تر کنید.

جاهای دیدنی ترابزون 4
  • آدرس: ترابزون، اورتاحصار، خیابان زاگنوس

دریاچه اوزون گول | از تفریحات ترابزون

در کشور ایران، روستاهای قدیمی همیشه تفرجگاهی جذاب و دلگرم‌کننده برای شهرنشین‌ها بوده‌اند. از این تفرجگاه‌های جذاب در شهر ترابزون هم می‌توان پیدا کرد. روستای باصفا و دلنشین اوزون گول، یکی از همین مکان‌های تفریحی است که به دلیل برخورداری از طبیعت بکر، اوقات خوشی را در سفر برای‌تان رقم می‌زند.

در قلب این روستا، دریاچه‌ای بزرگ وجود دارد که جلوه و شکوه خاصی به آن بخشیده است. از جمله فعالیت‌های تفریحی که می‌توانید در اطراف این دریاچه تجربه کنید، گردش در مزارع چای و بازدید از کارخانه صنایع دستی این شهر است. نوشیدن چای محلی و امتحان کردن غذاهای محلی در روستاهای اطراف این دریاچه نیز از جذاب‌ترین تفریحات اوزون گول است. اگر اهل پیاده‌روی و کوهنوردی باشید، می‌توانید با گردش و تفریح در جنگل‌های کوهستانی اطراف این دریاچه، نفسی تازه کنید.

جاهای دیدنی ترابزون 14
  • آدرس: ترابزون، منطقه چای‌کارا
  • بهترین ساعت بازدید: ساعت ۹ صبح تا ۱۸ بعدازظهر
  • هزینه ورودی پارکینگ: اتوبوس ۲۰ لیر، مینی‌بوس۱۰ لیر، ماشین ۵ لیر

ارتفاعات سلطان مراد | ییلاقی زیبا در میان جاهای دیدنی ترابزون

یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری ترابزون، ارتفاعات سلطان مراد است. تابه‌حال تجربه گشت‌وگذار بر فراز ابرها را داشته‌اید؟ با بازدید از ارتفاعات سلطان مراد در شهر ترابزون، این تجربه ناب را در دفترچه خاطرات فراموش‌نشدنی‌تان به ثبت می‌رسانید. ارتفاعات سلطان مراد در غرب ترکیه و در ۱۷ کیلومتری شهر ترابزون قرار دارد. اگر از تاریخچه نام این مکان دیدنی بخواهید بدانید، باید به ۳۸۸ سال قبل سفر کنید؛ زمانی که سلطان مراد، یکی از امپراتورهای عثمانی، بعد از بازگشت از ایران، این روستای ییلاقی را برای چند روز اقامت خود و ارتش دلاورش انتخاب کرد. برگزاری مراسم باستانی در ارتفاعات سلطان مراد، آن را به یکی از بهترین جاهای دیدنی ترابزون تبدیل کرده است.

  • آدرس: ترابزون، چای‌کارا

غار چال | از هیجان‌ انگیزترین دیدنی های ترابزون

اگر می‌خواهید کمی هیجان را چاشنی لحظاتتان در سفر به ترابزون کنید، بازدید از غار چال را در اولویت قرار دهید. غار چال یکی از جاذبه‌های طبیعی ترابزون است که سالانه گردشگران زیادی را به سوی خود جذب می‌کند. این غار که به‌عنوان دومین غار طولانی جهان شناخته می‌شود، هشت کیلومتر طول دارد؛ اما تنها یک کیلومتر آن قابل بازدید برای گردشگران است.

جاهای دیدنی ترابزون 6

جذابیت‌های بصری غار چال کم نیستند؛ از دریاچه و آبشار موجود در سمت راست آن گرفته تا فرازوفرودهای موجود در دل غار که همگی جذابیت و هیجان سفر به ترابزون را چندین برابر می‌کنند. از جذابیت‌های بصری چال که بگذریم، بایستی به هوای مطبوع و دل‌انگیز درون غار اشاره کنیم. محلی‌های این منطقه، بر این باورند که هوای پاک و مطبوع غار، می‌تواند معجزه‌ای برای درمان آسم باشد.

  • آدرس: ترابزون، جاده روستای چالکوی
  • ساعت بازدید: همه‌روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۹ بعدازظهر
  • هزینه ورودی: ۱۲٫۵ لیر

فلات حیدرنبی | طبیعتی سرسبز و مه آلود

از زیباترین جاهای دیدنی ترابزون که توصیه می‌کنیم فرصت تماشای آن را به هیچ عنوان از دست ندهید، فلات حیدرنبی است. این فلات که به ییلاق حیدرنبی هم شناخته می‌شود، ۱۶۰۰ متر ارتفاع دارد؛ منطقه‌ای دیدنی با طبیعت مه‌آلود و سرسبزش که هوش از سر هر گردشگری می‌برد. آب‌وهوای مطبوع این منطقه، آن را به یکی از جذاب‌ترین جاذبه‌های گردشگری ترابزون در فصل تابستان تبدیل کرده است. در این منطقه‌ زیبا، امکان انجام هر نوع فعالیت تفریحی سالمی که فکرش را بکنید، وجود دارد؛ از دوچرخه‌سواری در حاشیه چشمه‌ها گرفته تا لذت اسب‌سواری در فضای چمنزارها. 

اگر به طبیعت جادویی فلات حیدرنبی سفر کردید، توصیه می‌کنیم حتما خودتان را به یک وعده ماهی در رستوران‌های اطراف آن مهمان کنید. امتحان کردن غذای محلی این منطقه در بالای ابرها، قطعا تجربه‌ای جذاب از سفر به ترابزون را برای شما رقم می‌زند.

جاهای دیدنی ترابزون 7
  • آدرس: ترابزون، منطقه آکچبات، کوروچام
  • ساعت بازدید: همه‌روزه از ساعت ۷ صبح تا ۲۰ شب
  • هزینه ورودی: رایگان

روستای همسیکوی | اتفاق پنج روستا

در ۵۲ کیلومتری جنوب شهر ترابزون، یکی از بهترین دیدنی‌های این شهر تحت عنوان روستای همسیکوی قرار دارد. همسیکوی به زبان ترکی، اشاره به ۵ روستا دارد که در کنار یکدیگر قرار دارند. اگر اهل سفر در فصل سرد سال باشید، همسیکوی بهترین جایی است که می‌توانید انتخاب کنید. این روستای زیبا در فصل سرد زمستان، پوشیده از برف می‌شود. به‌ همین دلیل هم بهترین مکان تفریحی برای تجربه اسکی است.

این روستا در فصل تابستان هم جذابیت‌های خاص خودش را دارد. هوای مطبوع و معتدل، فضای دل‌انگیز و چشمگیر و صدای آرامش‌بخش آب، از جمله جاذبه‌های این روستا در فصل تابستان است که هر گردشگری را سر ذوق می‌آورد. در سفرتان به روستای همسیکوی از امتحان‌کردن دسر پودینگ که شهرت جهانی پیدا کرده است و خرید محصولات لبنی آن نیز غافل نشوید.

جاهای دیدنی ترابزون 15
  • آدرس: ترابزون، منطقه ماکا، روستای همسیکوی

آیدر | از بهترین جاذبه‌ های ییلاقی ترکیه

مناطق دیدنی ترابزون هنوز تمام نشده‌اند. یکی دیگر از شگفت‌انگیزترین این مناطق که تماشای آن، نباید از قلم بیفتد، آیدر است. آیدر، روستایی ییلاقی بر بالای تپه‌های سرسبز شمال ترکیه است که چشم‌اندازی بسیار زیبا را به نمایش می‌گذارد. آبشارهای خروشان، جنگل‌های سرسبز، کوه‌های مرتفع و دشت‌های زیبا از جمله جذابیت‌های بصری این مکان دیدنی هستند.

اگر کمی اهل ماجراجویی باشید، می‌توانید لذت ۷ کیلومتر رفتینگ را در حاشیه امن آیدر تجربه کنید. کافی‌ست با حرفه‌ای‌های این منطقه همراه شوید تا فراموش‌نشدنی‌ترین خاطره از سفر به ترابزون را برای خود رقم بزنید. از همه این موارد که بگذریم، باید از حمام‌های آب‌گرم آیدر یاد کنیم که بهترین فرصت برای تسکین دردهای روماتیسم هستند.

جاهای دیدنی ترابزون 1
  • آدرس: ترکیه، استان ریزه، ۱۲۰ کیلومتری شهر ترابزون

حمام ترکی | با معماری باشکوه و منحصر به فرد

اگر به ترابزون سفر کردید و بازدید از حمام ترکی آن را از دست دادید، بدانید بخش بزرگی از لذت سفر به این شهر رویایی از دست رفته است. حمام ترکی ترابزون یکی از مکان‌های تاریخی این شهر با پیشینه فرهنگی است. در روزگاران قدیم، این حمام، اصلی‌ترین مکان برای ردوبدل‌شدن اخبار و اطلاعات بوده است. امروزه حمام ترکی را باید از جذاب‌ترین مکان‌ها در فهرست جاهای دیدنی ترابزون دانست.

بخش اعظمی از جذابیت این مکان در معماری باشکوه و منحصربه‌فرد آن نهفته است. هنگامی که وارد این حمام می‌شوید، با اتاقی تحت عنوان جامه‌گاه مواجه می‌شوید. در این اتاق، می‌توانید لباس خود را عوض کنید و آماده حمام و شست‌وشو شوید. قبل از شست‌وشو، خوب است به فضای سونا خشک و سونا بخار آن هم سری بزنید تا منافذ پوستتان کاملا باز شود. در نهایت بعد از استحمام، به اتاق دیگری برای ماساژ هدایت خواهید شد.

جاهای دیدنی ترابزون 16

این حمام دارای بخش‌های دیگری تحت عنوان سوکلوک و سجاکلیک است که دیدن آن‌ها نیز خالی از لطف نیست. جالب است بدانید که در هر اتاق این حمام، می‌توانید لذت نوشیدن چای ترکی و خوردن شیرینی محلی را هم تجربه کنید. شک نداریم با یک بار تجربه استحمام در حمام ترکی ترابزون، برای همیشه شیفته این شهر خواهید شد.

  • آدرس: ترابزون ، میدان آتاتورک، ابتدای خیابان کاهرامان ماراش
  • ساعت بازدید: همه‌روزه از ساعت ۹ صبح تا ۲۲ شب
  • هزینه ورودی: ۳۰ لیر (دریافت هر نوع خدماتی در این حمام تا سقف ۱۰۰ لیر هزینه دارد)

باغ گیاه‌ شناسی ترابزون | جایی برای دورماندن از هیاهوی شهر

اگر عاشق گل و گیاه هستید و دوست دارید چند ساعتی را دور از هیاهو و آشفتگی‌های شهر سپری کنید، سری به باغ گیاه‌شناسی ترابزون بزنید. این باغ، یکی از بهترین مناطق تفریحی ترابزون است که در اطراف آن، می‌توانید به تماشای باغ‌های چای و خانه‌هایی قدیمی با معماری سنتی بنشینید.

موقعیت مکانی این باغ را باید از اصلی‌ترین دلایل زیبایی آن دانست. این باغ در منطقه‌ای کوهستانی و آرام، مشرف به دریای سیاه قرار دارد که با اقامت در آن، می‌توانید مناظری خیره‌کننده از دریا را تماشا کنید. وجود آبشار و دریاچه در این باغ هم از دیگر جاذبه‌های گردشگری آن است. این باغ در تمام روزهای هفته به جز سه‌شنبه‌ها، از ساعت ۷ صبح تا ۱۰ شب، میزبان گردشگران زیادی است.

جاهای دیدنی ترابزون 17

بزتپه | بام ترابزون

یکی دیگر از جاهای دیدنی ترابزون که به‌عنوان مکانی دنج در میان گردشگران شناخته می‌شود، منطقه دیدنی بزتپه است. بزتپه را می‌توان به‌نوعی بام شهر ترابزون دانست که خیره‌کننده‌ترین منظره را در هنگام غروب آفتاب، مقابل چشمان گردشگران به نمایش می‌گذارد.

  • آدرس: ۳ کیلومتری جنوب شرق شهر ترابزون

بازار بدستن | قدیمی ترین بازار شهر

برای کسانی که عاشق بازارگردی هستند، یکی از بهترین تفریحات ترابزون، می‌تواند گشت‌وگذار در قدیمی‌ترین بازار این شهر باشد. بازار بدستن، بازاری سرپوشیده به مساحت ۴۸ هزار متر مربع است که درست در مرکز شهر ترابزون قرار دارد. تاریخ احداث این بازار به عهد باستانی بازمی‌گردد. بنابراین، می‌توان از آن به‌عنوان تاریخی‌ترین و قدیمی‌ترین سازه شهر ترابزون یاد کرد.

با گشت‌وگذار در بازار بدستن، ضمن آشنایی با اصالت و فرهنگ مردمان ساکن در این شهر، می‌توانید لذت سیاحت از صنایع دستی و خوراکی‌های محلی ترابزون را هم تجربه کنید. نقل است که این بازار به دستور گلبهار خاتون با معماری منحصربه‌فرد ساخته شده است و در میان بازارهای شهر ترابزون نظیر ندارد.

جاهای دیدنی ترابزون 18
  • آدرس: ترابزون، محله کارشی، بازار بدستن

سفر به ترابزون | شهری با عجایب تاریخی و شگفتی‌های طبیعی

ترابزون از شهرهای رویایی ترکیه ملقب به عروس دریای سیاه است که همه‌ساله، گردشگران زیادی از آن بازدید می‌کنند. اگر به تاریخ و شنیدن روایت‌های قدیمی علاقه‌مند باشید، فقط باید با خرید بلیط هواپیما ارزان راهی این شهر شوید. جاهای دیدنی ترابزون که رنگ‌وبوی تاریخ به‌ خود گرفته‌اند، به‌ معنای واقعی کلمه، شما را غافلگیر می‌کنند. این شهر در کنار آثار تاریخی، طبیعتی بکر و چشم‌نواز نیز دارد. خلاصه، اگر از سفرکردن به شهرهای تکراری خسته شده‌اید و دوست دارید، تجربه‌ای جدید و دلپذیر از سفر را به دست آورید، ترابزون را در اولویت‌ قرار دهید. همچنین در صورتی که تجربه سفر به ترابزون و بازدید از جاذبه‌های آن را داشته‌اید، تجربه‌های خود را در قسمت نظرات کاربران با ما به اشتراک بگذارید.

به یاد داشته باشید برای رزرو هتل ترابزون ترکیه با ارزان‌ترین قیمت می‌توانید به اسمارتک نیوز مراجعه کنید و با پرداخت ریالی، واچر هتل را دریافت کنید.

سوالات متداول جاهای دیدنی ترابزون

بهترین فصل سفر به ترابزون چه زمانی است؟

آب‌و‌هوای شهر ترابزون، مدیترانه‌ای است؛ به این معنا که تابستان‌ها گرم و زمستان‌ها بسیار سرد است. بارش شدید باران در این منطقه، از اوایل آذر آغاز می‌شود و تا فروردین‌ماه ادامه دارد. با این حجم از بارش، بازدید از بسیاری از مکان‌های دیدنی ترابزون عملا غیر ممکن است. با این شرح کوتاه، می‌توان بهترین زمان سفر به ترابزون را فصل بهار و اوایل تابستان دانست.

معروف ترین جاهای دیدنی ترابزون کدام‌ها هستند؟

از معروف‌ترین جاهای دیدنی ترابزون، باید به قلعه ترابزون، موزه ایاصوفیه، موزه ترابزون، صومعه سوملا، قصر آتاتورک، مسجد و آرامگاه گلبهار خاتون، پارک دره زاگنوس، دریاچه اوزون گول، ارتفاعات سلطان مراد، غار چال، فلات حیدرنبی، روستای همسیکوی، حمام ترکی و آیدر اشاره کرد.

نوشته جاهای دیدنی ترابزون | عروس دریای سیاه! اولین بار در مجله گردشگری. پدیدار شد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=23256

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.