افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 24 October , 2024
4

هواشناسی 25/12/1402; هشدار برای 21 استان/ بارش سیل آسا در برخی مناطق کشور

  • کد خبر : 232390
هواشناسی 25/12/1402;  هشدار برای 21 استان/ بارش سیل آسا در برخی مناطق کشور

آفتاب نیوز: بررسی نقشه های سینوپتیک و آینده نگر سازمان هواشناسی کشور نشان می دهد که روز جمعه با ورود سامانه بارشی به غرب کشور، در کمربند غربی دامنه جنوبی البرز در قزوین، البرز و تهران، مناطق در غرب فارس و اصفهان ابری همراه با بارش باران و وزش باد و در ارتفاعات برف و […]

آفتاب نیوز:

بررسی نقشه های سینوپتیک و آینده نگر سازمان هواشناسی کشور نشان می دهد که روز جمعه با ورود سامانه بارشی به غرب کشور، در کمربند غربی دامنه جنوبی البرز در قزوین، البرز و تهران، مناطق در غرب فارس و اصفهان ابری همراه با بارش باران و وزش باد و در ارتفاعات برف و سرد پیش بینی می شود.

این وضعیت تا ظهر روز شنبه در این مناطق ادامه دارد و در بعدازظهر تنها در شرق، شمال شرق و سواحل شرق دریای خزر ابری و وزش باد شدید و رگبار پراکنده پیش بینی می شود و این سامانه به تدریج از آن دور می شود. از شمال شرق کشور

روز یکشنبه در برخی نقاط واقع در شرق و شمال شرق آبرانکی وزش باد و رگبار پراکنده خواهد بود. افزایش وزش باد در غرب و مرکز کشور پیش بینی می شود. ظهر دوشنبه در خراسان رضوی و آبرانکی خراسان جنوبی وزش باد و بارش پراکنده باران دور از انتظار نیست.

از بعدازظهر با ورود سامانه جدید بارشی به غرب کشور، بارش باران در شمال غرب استان های مرزی واقع در غرب جنوب غرب و در رشته کوه های مرکزی البرز آغاز می شود. در جنوب آذربایجان غربی، کردستان غربی و کرمانشاه بارندگی مهم است.

دامنه فعالیت این سامانه در روز سه شنبه سراسر غرب کشور، دامنه های جنوبی البرز و غرب استان های اصفهان، فارس و بوشهر را در بر می گیرد. در آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، لرستان، ایلام، خوزستان، چهارمحال و بختیاری و شمال کهگیلویه و بویار احمد باران شدید خواهد بود.

در عین حال طی این روز با جریانات شمالی در دریای خزر، بارش و افت موقت دما در نیمه غربی سواحل شمالی و غرب دریای خزر مواج پیش بینی می شود. همچنین وزش باد شدید در مناطق مرکزی، جنوبی و شرقی کشور باعث خیزش گرد و غبار می شود.

شرح سیستم: تشدید فعالیت سامانه بارشی.

زمان شروع: جمعه 25/12/1402

زمان پایان: سه شنبه 29/12/1302

نوع خطر: باران، رعد و برق، وزش باد موقت شدید، در برخی نقاط گرد و خاک، در نقاط مستعد تگرگ، در نقاط کوهستانی و سردسیر، وزش برف، احتمال ریزش بهمن.

حوزه اثر:

جمعه 25/12/1402: ایلام، لرستان.

شنبه 26/12/1402: لرستان، شمال و شرق خوزستان، غرب اصفهان، شمال غرب چهارمحال و بختیاری.

دوشنبه 28/12/1402: غرب آذربایجان غربی.

سه شنبه 29/12/1402: اردبیل، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، گیلان، غرب مازندران، زنجان، قزوین، البرز، تهران، کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، همدان، مرکزی، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان. ، غرب اصفهان، شمال فارس، ارتفاعات سمنان.

اثرات خطر: لغزندگی جاده ها، کاهش دید، اختلال در جاده، ناوگان حمل و نقل ریلی و هوایی، طغیان جاده ها، جریان های آب، طغیان رودخانه ها، رانش برف در مناطق کوهستانی، احتمال ریزش بهمن در دامنه های برفی، رعد و برق، رانش زمین و ریزش سنگ در کوهستان ها. مناطق، آسیب به سازه های موقت به ویژه چادرها و آسیب به صنعت کشاورزی.

توصیه: همراه داشتن وسایل لازم و سوخت کافی در سفر با خودرو، عدم چادر زدن در حاشیه و مسیل رودخانه ها و مسیل ها، پرهیز از فعالیت های کوهنوردی، پرهیز از دامداری و تردد عشایری در حاشیه رودخانه ها و مناطق مرتفع. اطمینان از استحکام سازه های موقت به ویژه چادرها، لایروبی مسیل ها و آبراه ها در مناطق سردسیر، آمادگی برای برف روبی با دستگاه های مربوطه و پرهیز از هرگونه عملیات کشاورزی، ممنوعیت تردد چوپانان و عشایر در ارتفاعات و حاشیه رودخانه ها. ، انتقال نهاده های کشاورزی به مکان های سرپوشیده.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=232390

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.