افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 28 October , 2024
4

خوش بینی و ناامیدی ملاک طبقه بندی در بین رسانه ها است – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

  • کد خبر : 232163
خوش بینی و ناامیدی ملاک طبقه بندی در بین رسانه ها است – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی ظهر امروز پنجشنبه در دیدار با «اصحاب رسانه» پس از استماع نظرات تنی چند از اصحاب رسانه، در سخنانی با آرزوی قبولی طاعات و تکریم گفت: یاد و خاطره شهدای رسانه به ویژه شهدای رسانه در غزه و فلسطین به جایگاه مهم رسانه ها در مقابله […]

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی ظهر امروز پنجشنبه در دیدار با «اصحاب رسانه» پس از استماع نظرات تنی چند از اصحاب رسانه، در سخنانی با آرزوی قبولی طاعات و تکریم گفت: یاد و خاطره شهدای رسانه به ویژه شهدای رسانه در غزه و فلسطین به جایگاه مهم رسانه ها در مقابله با جنگ ترکیبی دشمن علیه ملت ایران اشاره کرد و گفت: امروز راهبرد دشمن ایجاد استیصال در جامعه با بزرگ نمایی است. نقاط ضعف. و درست «نمی‌توانی» و «نمی‌توانی» را ترویج کرد، اما این طبقه‌بندی رسانه‌های امیدوار در مقابل بدبین‌ها است.

رئیس جمهور نقش، شأن و رسالت رسانه ها را در آگاهی بخشی، اعتمادسازی و مشارکت در جامعه بسیار مهم توصیف و تصریح کرد: بیان رسانه ها و قلم فعالان این عرصه نقش بسزایی در حفظ وحدت و وحدت دارد. انسجام اجتماعی و همچنین در کیفیت مدیریت جنگ رسانه ای ترکیبی و دشمن روانی گسترده ای دارد.

رئیسی با اشاره به وجود فضاهای امیدوارکننده در جامعه، رشد تولید، کاهش تورم، کنترل نقدینگی و رونق کار و فعالیت و بازگشت بیش از 7 هزار واحد تولیدی راکد به چرخه گفت: کار و تولید را نمونه هایی از این نقاط قوت زد و تصریح کرد: یکی از اقدامات موثر برای امید آفرینی این است که دولت وارد عمل شود و رسانه ها نقاط قوت را تبلیغ کنند و برای رفع نقاط ضعف تلاش کنند.

تلاش برای رفع شبهات و گره های ذهنی از دیگر تاکیدات رئیس جمهور در دیدار امروز با اصحاب رسانه بود. درخواست دکتر رئیسی از اصحاب رسانه این بود که فارغ از اینکه چه کسانی و چرا این گره ها را در ذهن مردم ایجاد کرده اند، به دنبال رفع آن باشند تا مشکل ساز نشوند و در نهایت آنها را ناامید کنند.

رئیس جمهور با اشاره به مباحث مطرح شده در این جلسه درباره بررسی اینکه چرا با وجود اقدامات خوب و اساسی در کشور، صدای پیشرفت کشور به همه اقشار جامعه نمی رسد، این نشست را رسانه ای کرد. یکی از بهترین جلسات و جلسات برای بررسی این موضوع و موضوعات مشابه در نظر گرفته شده است.

رئیس جمهور در ادامه با تاکید بر اهمیت نقش رسانه ها در جنگ روایات و به تصویر کشیدن دستاوردها و اقدامات بزرگ نظام و انقلاب با بهترین، موثق ترین، واقعی ترین و معتبرترین روایات، تصریح کرد: اجازه ندهید رسانه های دشمن از واقعیت در این جنگ بازنمایی های دروغین و عقب مانده است و حقیقت پیروز خواهد شد.

رئیسی بر حفظ اقتدار رسانه ملی تاکید کرد و تصریح کرد: علیرغم تلاش دشمنان برای انتقال اقتدار اطلاع رسانی به خارج از مرزها، قطعاً اقتدار رسانه ما با ترسیم درست و صادقانه حقیقت انقلاب خدشه ای وارد نخواهد کرد. و نظام اسلامی

رئیس جمهور با بیان اینکه انصاف مستلزم آن است که علاوه بر پرداختن به نقاط ضعف، نقاط قوت و ضعف نیز منعکس شود، شکل صحیح تعامل رسانه ها و دولت را برشمرد و گفت: اگر همه در گفته های خود دقیق باشند و صرفاً از نظر سیاسی سلیقه ای عمل کنند. اگر نقاط قوت کشور را برجسته کنیم می‌توانیم جامعه را مملو از نشاط و امید کنیم، زیرا این دستاوردها متعلق به مردم و شهداست و باید به آنها مباهات کرد.

رئیس جمهور در بخشی دیگر از سخنان خود به نقش رسانه های غربی در انحراف افکار عمومی مردم جهان از حوادث فلسطین و غزه اشاره کرد و گفت: برخی رسانه ها به عنوان مزدور برای آمریکا و رژیم صهیونیستی فعالیت می کنند در حالی که تظاهرات گسترده و بی‌سابقه مردم نقاط مختلف جهان علیه جنایات صهیونیست‌ها را محکوم می‌کنند. در غزه تلاش می کنند فضای ایجاد شده علیه رژیم صهیونیستی در رسانه های بین المللی جهان بازتاب پیدا نکند. .

رئیسی در ادامه تلاش برای اعتلای انقلاب اسلامی را یکی از نقاط مشترک دولت و رسانه ملی برشمرد و با مروری بر اقدامات دولت در دو سال و نیم اخیر افزود: احیای مجدد کارخانه های نیمه تعطیل و تعطیل علیرغم محدودیت های مالی، حل پروژه های نیمه تمام، کاهش معضل اختلافات در صنعت آب و برق، تلاش ویژه برای ایجاد ثبات در بازار سرمایه بدون توجه به منافع دولت و همچنین توزیع کالاها و تامین رایگان آب، برق، گاز و بیمه سلامت برای سه دهک پایین جامعه از جمله اقدامات دولت برای گره گشایی از مشکلات کشور، جایگاهی است که رسانه ها در تبیین آنها بیشتر توجه کنند. .

«توجه به بسیج به عنوان پایگاه و پناهگاه دوستداران نظام و انقلاب اسلامی»، «علاقه دولت به پاسخگویی و گشودن گره‌های ذهنی» و «توجه ویژه دولت به دغدغه‌های رسانه‌ها» از جمله این موارد بود. برخی دیگر از نکاتی که رئیس جمهور در این دیدار بر آن تاکید کرد، ضمن تشکر از زحمات همه رسانه ها در نقد منصفانه عملکرد مسئولان، تصریح کرد: معتقدیم مدیر یا صاحب قلم در ایجاد ناامیدی تفاوتی ندارد. و قطعاً با تکیه بر دیدگاه مشترک ایجاد امید در جامعه خواهیم توانست بسیاری از مشکلات را حل کنیم.

در ابتدای این جلسه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تشریح رویکرد دولت مردمی در قبال رسانه ها و تعامل با رسانه ها و با بیان اینکه شخص رئیس جمهور همواره از دیدار و نشست با اصحاب رسانه استقبال کرده است، گفت: مردم دولت تلاش زیادی برای پاسخگویی به مطالبات و توجه به بهبود وضعیت معیشتی اصحاب رسانه انجام داده است، در کنار صندوق حمایت از هنرمندان و خبرنگاران، تشکل‌های جدیدی را برای حمایت از فعالان این عرصه طراحی و اجرا کرده است.

در ادامه محمدجواد اخوان مدیرکل روزنامه جوان، علیرضا بختیاری مدیرکل روزنامه دنیای اختاز، محسن مهدیان مدیرکل روزنامه همشهری، مسعود حیدری مدیرکل خبرگزاری کار، پیام تیرانداز مدیرکل خبرگزاری فارس ، الیاس حضرتی مدیر کل روزنامه اعتماد، مصطفی نیازی مدیر کل خبر فوری نیوز، مقداد زکی زاده مدیر کل پایگاه خبری راه دانا، خانم فریماه شیخ الاسلامی مدیر خبرگزاری فارس وقت صبح نیوز، حسین جعفری، مدیر پایگاه خبری عصر ایران، مسلم معین مدیر فضای مجازی بسیج، محمدعلی نادعلی زاده مدیر پایگاه خبری جماران، محمدصادق عرب مدیر پایگاه خبری جماران تابناک نیوز، مصطفی کواکبیان مدیر روزنامه منصورسالاری، منصور مظفری مدیرکل پایگاه خبری جماران روزنامه آفتاب یزد، محمدرضا شفیعی مدیر کل روزنامه صبا و حسین شریعتمداری مدیر کل روزنامه کیهان به نمایندگی از فعالان و اصحاب رسانه به بیان دیدگاه ها و نظرات خود پرداختند.

لزوم همکاری دولت و رسانه برای انعکاس دقیق اقدامات و دستاوردهای دولت، لزوم ریشه یابی تفاوت بین احساسات عمومی مردم و شاخص های رسمی اقتصادی، حمایت موثرتر دولت از مستقلین. رسانه ها، تلاش برای به روز رسانی ادبیات نظام، ابزار و گفتمان ارتباطی با مردم، لزوم توجه دولت به کار و نتایج جلسات شورای عالی کار در تعیین حقوق کارگران، تلاش برای بازسازی. اعتماد عمومی، تخصیص اعتبارات و بودجه های دولتی به رسانه ها بر اساس اثربخشی، ساماندهی فضای مجازی، رسیدگی به موضوع مالیات رسانه ها، توجه به ساماندهی بازار سرمایه و بازگرداندن اعتماد عمومی به این بخش برای جلوگیری از خروج سرمایه ها. و گسترش گمانه زنی ها، نیاز به هماهنگی بیشتر بین ادارات مختلف دولتی به ویژه در امور اطلاع رسانی، توجه بیشتر دولت به موضوع پاسخگویی، توجه بیشتر به نفوذ روزافزون رسانه های اجتماعی در کنار مراجع و تحلیل و گزارش اسناد از جمله مهمترین نکات و نظرات مطرح شده از سوی فعالان و اصحاب رسانه در این نشست.

فعالان و اصحاب رسانه حاضر در این دیدار پس از اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء مهمان رئیس جمهور در افطار بودند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=232163

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.