افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 21 September , 2024
0

نیمی از مفقود شده مجسمه رامسس دوم پس از 100 سال در مصر کشف شد

  • کد خبر : 231963
نیمی از مفقود شده مجسمه رامسس دوم پس از 100 سال در مصر کشف شد

آفتاب نیوز: این مجسمه 3.6 متری از سنگ آهک با تلاش مشترک شورای عالی آثار باستانی این کشور و عضویت محققان دانشگاه کلرادو آمریکا در محوطه باستانی «الاشمونین» در استان منایا مصر پیدا شد. به گزارش یورونیوز فارسی، این مجسمه نشان دهنده سر، شانه ها و بالاتنه فرعون رامسس دوم است که با تاج دوتایی […]

آفتاب نیوز:

این مجسمه 3.6 متری از سنگ آهک با تلاش مشترک شورای عالی آثار باستانی این کشور و عضویت محققان دانشگاه کلرادو آمریکا در محوطه باستانی «الاشمونین» در استان منایا مصر پیدا شد.

به گزارش یورونیوز فارسی، این مجسمه نشان دهنده سر، شانه ها و بالاتنه فرعون رامسس دوم است که با تاج دوتایی و ابریشم سلطنتی با «اورائوس» (نماد کبری مصری به نشانه سلطنت و الوهیت) تزئین شده است. . زور).

تحقیقات بیشتر نشان داده است که این قطعه سنگ آهک مکمل قسمت پایینی است که تقریباً یک قرن پیش در سال 1930 توسط باستان شناس آلمانی گونتر رودر کشف شد. مجسمه کشف شده «رامسس دوم» در حال بازسازی است.

رامسس دوم یا رامسس کبیر قدرتمندترین و مشهورترین فرعون مصر باستان از سلسله نوزدهم فراعنه است که از سال 1279 تا 1213 قبل از میلاد بر این سرزمین حکومت می کردند.

سلطنت 66 ساله او اوج قدرت و شکوه مصر باستان محسوب می شود.

معبد ابوسمبل رامسس دوم در 870 کیلومتری جنوب قاهره

او که به دلیل مهارت نظامی خود مشهور بود، بیش از 15 لشکرکشی موفق ترتیب داد و تسلط مصر را در سراسر شام و سرزمین های ابری تثبیت کرد.

با این حال، رامسس دوم صرفاً یک جنگجو نبود. او میراث بزرگی را از طریق ساختمان های به یاد ماندنی خود به یادگار گذاشت.

مورخان می گویند که او چشم اندازی فراتر از زمان خود داشت و دستور ساخت شهرهای الهام بخش، معابد و بناهای تاریخی را در سراسر مصر داد، مانند معبد کرناک و ابوسمبل در شهر نوبه. امروزه صدها مجسمه عظیم از او در سراسر مصر یافت می شود.

رامسس دوم در 90 یا 91 سالگی درگذشت و در دره پادشاهان به خاک سپرده شد. مومیایی او بعدها توسط باستان شناسان در انبار سلطنتی کشف شد و اکنون در موزه ملی تمدن مصر در قاهره به نمایش گذاشته می شود.

مقامات مصری می گویند که تلاش ها برای پاکسازی و آماده سازی مجسمه ها برای الحاق و نمایش احتمالی در جریان است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=231963

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.