افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 24 September , 2024
3

اسمارتک نیوز » آیا مالکیت سرخابی ها به بانک ها می رسد؟

  • کد خبر : 231324
اسمارتک نیوز » آیا مالکیت سرخابی ها به بانک ها می رسد؟

به گزارش گروه ورزشی اسمارتک نیوز، سرخابی ها تا 21 فروردین فرصت دارند تا مشکل مالکیت مشترک را حل کنند و مجوز حرفه ای را از کنفدراسیون فوتبال آسیا دریافت کنند. در این بین همه منتظر بودند تا واگذاری باشگاه پرسپولیس به صندوق بازنشستگی کشوری، سازمان تامین اجتماعی و بیمه روستاییان و عشایر قطعی شود […]

به گزارش گروه ورزشی اسمارتک نیوز، سرخابی ها تا 21 فروردین فرصت دارند تا مشکل مالکیت مشترک را حل کنند و مجوز حرفه ای را از کنفدراسیون فوتبال آسیا دریافت کنند. در این بین همه منتظر بودند تا واگذاری باشگاه پرسپولیس به صندوق بازنشستگی کشوری، سازمان تامین اجتماعی و بیمه روستاییان و عشایر قطعی شود اما بلافاصله همه چیز لغو شد. روز سه شنبه هیات نقل و انتقالات با حضور وزرای اقتصاد، دادگستری و ورزش برای تعیین تکلیف خریداران جدید تشکیل جلسه داد اما ظاهرا با خروج امنیت اجتماعی روند واگذاری باشگاه پرسپولیس تغییر کرد. این در حالی است که روز گذشته علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت در جمع خبرنگاران از مذاکرات اولیه با دو بانک غیردولتی برای واگذاری شمال آفریقایی ها خبر داد.
وی با بیان اینکه استقلال و پرسپولیس سرمایه های ملی کشور هستند و هواداران زیادی دارند و دولت متعهد به حمایت از این سرمایه های ملی و حمایت از هواداران است، گفت: دولت از ابتدا سعی کرد به این دو باشگاه کمک کند. رفع موانع قانونی روند واگذاری این دو باشگاه در بورس به پایان رسید، عملکرد مالی این دو باشگاه مشخص شد و بخشی از سهام این دو باشگاه به افراد سازمان بورس واگذار شد. اما باید موانع قانونی برطرف می‌شد، واگذاری باقیمانده سهام این دو باشگاه حذف می‌شود.» طی دو سال گذشته، هیئت واگذاری بارها آگهی‌هایی را برای خرید بخش خصوصی این باشگاه‌ها منتشر کرده تا از این دو باشگاه حمایت کند. باشگاه ها و بهره گیری از مزایای تجاری و اقتصادی این باشگاه ها از طریق تبلیغات و برندسازی.
سخنگوی دولت ادامه داد: در این دو سال بارها آگهی هایی منتشر شد که متاسفانه این مانع قانونی برطرف نشد و در نهایت سازمان خصوصی سازی پیشنهادی برای تسریع در حل مشکل این دو باشگاه داد تا مجوز به این دو باشگاه داده شود. هیأت وزیران یکی از این دو باشگاه را به عنوان پرداخت برخی بدهی ها واگذار کند تا مشکلات حقوقی این دو باشگاه به مالک است، باید واحد مالکیت برداشته شود و مقرر شد که این دو باشگاه واگذار شود. تامین اجتماعی این بدهی را به شرکت های زیرمجموعه خود که سوددهی دارند و توان اقتصادی دارند و دولت این مجوز را به هیئت مدیره داد.
بهادری جهرمی با بیان اینکه هیات واگذاری روز سه شنبه تشکیل جلسه داد و در نهایت به این نتیجه نرسید که از این مجوز استفاده کند، گفت: با پیگیری متولیان که از بانک های گروه غیردولتی هستند، گزینه های دیگری نیز پیدا شد که مذاکرات اولیه انجام شد. بانک‌ها از قدرت اقتصادی بالایی برخوردار هستند و یکی از بزرگ‌ترین بنگاه‌های دولتی هستند. بزرگترین شرکت های دولتی
بهادری جهرمی یادآور شد: دولت از این پیشنهاد استقبال کرد و قرار شد وزیر اقتصاد، رئیس کل بانک مرکزی با اعضای هیات مدیره و مدیرعامل بانک ها مذاکره کنند تا به توافق برسند. پایان سریعتر.” امیدواریم در روزهای آینده با دو بانک غیردولتی به توافق نهایی برسیم تا از این اعتبارات ملی حمایت موثری صورت گیرد. این خبر خوبی برای هواداران هر دو تیم است.»

کیومرث هاشمی: استقلال و پرسپولیس به دو بانک غیردولتی واگذار می شود
کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان روز گذشته در گفت و گوی تلویزیونی با اشاره به روند واگذاری دو باشگاه بزرگ پایتخت در سال های اخیر، اظهار داشت: اگر رسانه ها و آرشیو اخبار را بررسی کنید، می بینید که «در همه دولت‌ها درباره آن بحث شده است، اما در حد یک شعار باقی مانده است. رها شد اما در دولت مردمی دیدیم که این شعار به عمل تبدیل شد و روند کار در حال انجام است».
وی ادامه داد: با توجه به جایگاه و نام دو باشگاه بزرگ استقلال و پرسپولیس در فوتبال ایران و آسیا که بیش از 40 میلیون هوادار از آنها حمایت می کنند، حمایت از آنها همواره در دستور کار بوده است اما با توجه به قوانین موجود، امكان كمك مالي بر اساس مصوبه مجلس وجود ندارد و طبق وظايف ما وزارت ورزش و جوانان نمي تواند باشگاهي را اداره كند. با مدیریت صحیح باید شرایطی فراهم شود تا از ظرفیت های موجود به خوبی استفاده شود. .
وزیر ورزش و جوانان با تاکید بر اینکه بخشی از سهام از طریق بورس واگذار شده است، گفت: دولت از تمام توان قانونی برای واگذاری این دو باشگاه استفاده خواهد کرد و طبق آخرین اقدامات پیش بینی شده است که استقلال و پرسپولیس اقدام کنند. به دو بانک غیردولتی واگذار شود که روند کار در دستور کار قرار دارد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=231324

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.