افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 25 September , 2024
1

آتش اژدها؛ سلاح لیزری جدید ساخت انگلستان

  • کد خبر : 231156
آتش اژدها؛  سلاح لیزری جدید ساخت انگلستان

آفتاب نیوز: این سلاح بسیار دقیق می تواند هدفی به اندازه سکه را از فاصله 1 کیلومتری مورد اصابت قرار دهد. در ویدئویی که وزارت دفاع بریتانیا درباره آزمایش این سلاح در مجمع الجزایر هیبریدی در سواحل غربی اسکاتلند منتشر کرده است، یک شی در آسمان شب هدف پرتو شلیک این سلاح قرار می گیرد. […]

آفتاب نیوز:

این سلاح بسیار دقیق می تواند هدفی به اندازه سکه را از فاصله 1 کیلومتری مورد اصابت قرار دهد.

در ویدئویی که وزارت دفاع بریتانیا درباره آزمایش این سلاح در مجمع الجزایر هیبریدی در سواحل غربی اسکاتلند منتشر کرده است، یک شی در آسمان شب هدف پرتو شلیک این سلاح قرار می گیرد.

مقامات نظامی بریتانیا در مورد جزئیات عملکرد این سلاح سکوت کرده اند. در یک بیانیه آمده است: “این یک سلاح دید مستقیم است که قادر به حمله به هر هدف قابل مشاهده است.”

وزارت دفاع بریتانیا و صنایع خصوصی 100 میلیون پوند در سیستم تسلیحاتی DragonFire سرمایه گذاری کرده اند.

کارشناسان ادعا می کنند که این رقم در مقایسه با مزایای بلند مدتی که این سلاح می تواند داشته باشد، سرمایه گذاری سودآوری است. زیرا راکت ها، گلوله ها و سایر راکت ها گران هستند و سلاح های لیزری مزایای قابل توجهی نسبت به آنها دارند.

ارتش بریتانیا اغلب از موشک هایی با هزینه ای معادل یک میلیون پوند برای سرنگونی یک پهپاد استفاده می کند. با این حال، تفنگ لیزری جدید می تواند با کمتر از 10 پوند در هر شلیک به نتیجه مشابهی دست یابد.

با وجود انرژی بالای مورد نیاز این پرتابه لیزری، یک شلیک 10 ثانیه ای Dragonfire تقریباً به اندازه یک ساعت استفاده از بخاری خانگی است.

این وضعیتی است که در آن آسیب های جانبی ناشی از استفاده از مهمات معمولی نیز با سلاح های لیزری از بین می رود. در واقع، سقوط یک موشک معیوب می تواند صدمات ناخواسته مختلفی را ایجاد کند، اما یک پرتو لیزر معیوب به اندازه کافی به حرکت خود ادامه می دهد تا به طور بی ضرر توسط جو زمین جذب و پراکنده شود.

اگرچه استفاده از سلاح های لیزری در میدان نبرد برای ارتش ها یک نکته مثبت به حساب می آید، اما این سلاح ها چالش های خاص خود را دارند.

جیانلوکا ساری، استاد دانشگاه کوئینز بلفاست، می‌گوید سلاح‌های لیزری اکنون باید برای مدتی روی هدف خود متمرکز شوند و ثابت نگه داشتن لیزر روی یک سکوی متحرک، مانند کشتی روی امواج متلاطم، می‌تواند دشوار باشد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=231156

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.