افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 25 October , 2024
3

آشنایی با ترمینال های فرودگاه مهرآباد

  • کد خبر : 230582
آشنایی با ترمینال های فرودگاه مهرآباد

حتما برای شما هم اتفاق افتاده بلیط هواپیما یکی از سفرهای داخلی را خریداری کنید و از فرودگاه مهرآباد پرواز خود را انجام دهید. اما ممکن است پس از خرید بلیط این سوال برای شما پیش بیاید که برای سفر به کدام یک از پایانه های مهرآباد مراجعه کنید. البته اگر ترمینال های فرودگاه مهرآباد […]

حتما برای شما هم اتفاق افتاده بلیط هواپیما یکی از سفرهای داخلی را خریداری کنید و از فرودگاه مهرآباد پرواز خود را انجام دهید. اما ممکن است پس از خرید بلیط این سوال برای شما پیش بیاید که برای سفر به کدام یک از پایانه های مهرآباد مراجعه کنید. البته اگر ترمینال های فرودگاه مهرآباد و پروازهای هر کدام از آنها را نشناسید، گیج خواهید شد. پس بیایید یک بار برای همیشه به این مشکل پایان دهیم تا دفعه بعد که آن را امتحان می کنیم. خرید آنلاین بلیط هواپیما شما می توانید سفر خود را با آرامش و اطمینان کامل آغاز کنید. در ادامه با مجله گردشگری همراه باشید امروز پرواز کن بیا همراه

معرفی فرودگاه مهرآباد

قبل از اینکه شما را با ترمینال های مهرآباد آشنا کنیم، بد نیست کمی از تاریخچه این فرودگاه بدانیم. فرودگاه مهرآباد در سال 1317 افتتاح شد و به نام روستای مهرآباد جنوبی در نزدیکی محل ساخت آن نامگذاری شد. زمانی که فرودگاه مهرآباد تاسیس شد، بزرگترین فرودگاه خاورمیانه محسوب می شد. فرودگاه مهرآباد به دلیل قدمت خود در فهرست آثار ملی قرار گرفته است و در حال حاضر سفرهای داخلی و برخی سفرهای زیارتی از طریق این فرودگاه انجام می شود.

اگر به نقشه ترمینال مهرآباد نگاه کنید متوجه می شوید که فرودگاه مهرآباد 6 ترمینال دارد. ترمینال های 3 و 5 برای استفاده انحصاری و برای پروازهای زیارتی به مکه در نظر گرفته شده اند و 4 ترمینال دیگر میزبان پروازها به مقاصد مختلف داخلی هستند. در ادامه این مقاله به معرفی دقیق تری از این فرودگاه و ترمینال های آن می پردازیم.

معرفی پایانه های مهرآباد

به طور کلی فرودگاه مهرآباد دارای 6 ترمینال است. در فرودگاه مهرآباد پروازهای ورودی از طریق ترمینال های یک، دو و شش انجام می شود. ضمناً فرودگاه مهرآباد دارای پروازهایی از ترمینال های یک، دو و چهار است. اما ورود و خروج شما به هر یک از این ترمینال ها علاوه بر مبدا و مقصد مورد نظر به نوع ایرلاینی که با آن سفر می کنید نیز بستگی دارد. همراه با مقدمه لیست ترمینال های فرودگاه مهرآباد و سپس مقدمه. پروازهای ورودی و خروجی از پایانه های مهرآباد ما پرداخت می کنیم

ترمینال 1 فرودگاه مهرآباد

در ترمینال فرودگاه مهرآباد امکاناتی مانند سالن عمومی، نمازخانه، رستوران، کافه تریا و غرفه کتاب برای مسافران فراهم شده است. ترمینال 1 ترمینال خروجی فرودگاه مهرآباد کیش ایر، شرکت هواپیمایی زاگرس و خطوط هوایی وارش است.

ترمینال ۲ فرودگاه مهرآباد

در ترمینال 2 فرودگاه مهرآباد مسافران به امکاناتی مانند سالن ترانزیت، سالن عمومی، رستوران، کافه تریا، ساندویچ فروشی، نمازخانه و غرفه کتاب دسترسی دارند. ترمینال ۲ ترمینال ورودی فرودگاه مهرآباد برای خطوط هوایی کیش ایر، زاگرس و واراش است.

علاوه بر این، این ترمینال به عنوان پایانه پروازهای خروجی از مهرآباد نیز عمل می کند. هواپیمایی آتا، یک شرکت هواپیمایی هوای قشم، شرکت هواپیمایی معراج، خطوط هوایی کارون، هوای ایران و هواپیمایی ایران ایرتور استفاده شده. ترمینال پرواز ورودی مهرآباد برای این ایرلاین ها نیز ترمینال 2 می باشد و به عبارتی این ترمینال ترمینال ورودی و خروجی 6 ایرلاین می باشد.

ترمینال ۲ فرودگاه مهرآباد

ترمینال 4 فرودگاه مهرآباد

ترمینال 4 فرودگاه مهرآباد دارای امکاناتی مانند سالن ترانزیت، رستوران، کافه تریا، مکان ویژه مسافران با پروازهای تاخیری و ساندویچ می باشد. تمام پروازهای خروجی شرکت هواپیمایی آسمان، ماهان، روشن، کاسپین، اترک، پویا، سهاو جدا خواهند شد از ترمینال 4 فرودگاه مهرآباد انجام می شود.

ترمینال 4 فرودگاه مهرآباد

ترمینال 6 فرودگاه مهرآباد

مسافران پروازهای داخلی به امکاناتی مانند محل پذیرش مسافران در پروازهای تاخیری و بوفه نوشیدنی های سرد و گرم دسترسی دارند. ترمینال 6 فرودگاه مهرآباد تمامی پروازهای ورودی شرکت های هواپیمایی آسمان، ماهان، تابان، کاسپین، اترک، پویا، سها و سپهران پوشش می دهد.

ترمینال 6 فرودگاه مهرآباد

جدول خطوط هوایی داخلی و شماره ترمینال آنها در فرودگاه مهرآباد

برای اینکه راحت تر پرواز ورودی یا خروجی مورد نظر خود را از طریق ترمینال ها در طول سفر پیدا کنید یا به مسافران خوشامدگویی و خوشامدگویی کنید. عکس تابلوی راهنمای پرواز پایانه های فرودگاه مهرآباد. آورده شده است شما می توانید تصویر این میز را در گوشی خود ذخیره کنید و به راحتی در سفرهای بعدی از آن استفاده کنید.

میز ترمینال فرودگاه مهرآباد

معرفی پروازهای ورودی و خروجی از پایانه های مهرآباد.

همانطور که از جدول می بینید، آتا، آسمان، اترک، ایران ایر، ایران ایرتور، پویا، تابان، زاگرس، سها، سپهران، قشم ایر، کارون، کاسپین، کیش ایر، ماهان، معراج، واراش، پرشیا، پارس، پروازهای ورود و خروج Los از یکی از ترمینال های 1، 2، 4 و 6 فرودگاه مهرآباد انجام می شود.

بعدی با پایانه های مهرآباد درباره پروازهای ورودی و خروجی بیشتر بدانید. با این توضیحات مشخص می شود که ترمینال هواپیمایی خاصی مانند ترمینال ایران ایر یا ترمینال ماهان وجود ندارد. پایانه ها با شماره مشخص شده اند و خطوط هوایی پروازهای خود را از طریق آنها انجام می دهند.

ترمینال ورودی مهرآباد

  • ترمینال یک مهرآباد: کیش ایر، زاگرس، واراش
  • ترمینال دو مهرآباد: آتا، قشم ایر، معراج، کارون، ایران ایر، ایران ایر تور،
  • شش پایانه مهرآباد: آسمان، ماهان، تابان، کاسپین، اترک، پویا، سها، سپهران، پارس، فلای پرشیا

ترمینال پرواز مهرآباد

  • ترمینال 1 مهرآباد: کیش ایر، زاگرس، واراش
  • ترمینال دو مهرآباد: آتا، قشم ایر، معراج، کارون، ایران ایر، ایران ایر تور،
  • ترمینال چهار مهرآباد: آسمان، ماهان، تابان، کاسپین، اترک، پویا، سها، سپهران، پارس، فلای پرشیا

در نهایت می توانید برای دریافت لیست اطلاعات پرواز به فرودگاه مهرآباد مراجعه کنید. سایت فرودگاه مهرآباد ببینید در این سایت حتی این امکان را دارید که از مقاصد پروازی فرودگاه مهرآباد مطلع شوید. برای برخی ممکن است این سوال پیش بیاید. لیست مسافران فرودگاه مهرآباد خواه در این سایت نیز موجود باشد یا خیر، در این صورت باید گفت که این اطلاعات محرمانه تلقی می شود و جز در موارد خاص در اختیار افراد واقعی قرار نخواهد گرفت.

فاصله بین پایانه های فرودگاه مهرآباد.

از نظر موقعیت جغرافیایی ورودی ترمینال های 1 و 2 در قسمتی از فرودگاه و ورودی ترمینال های 4 و 6 در قسمتی دیگر از فرودگاه است و این دو قسمت با 10 دقیقه پیاده روی از یکدیگر جدا می شوند. شما می توانید این مسافت را با ماشین 3 دقیقه طی کنید. در ابتدای ورود به محوطه فرودگاه تابلوهای زیادی وجود دارد که می توانید با استفاده از آن ها به فرودگاه مهرآباد برسید و به ترمینال مورد نظر خود راه پیدا کنید. لازم به ذکر است پارکینگ فرودگاه مهرآباد در فضاهای سرپوشیده برای تمامی ترمینال ها موجود می باشد.

دسترسی به پایانه های مهرآباد با مترو

خط 4 مترو به فرودگاه مهرآباد

دسترسی به فرودگاه مهرآباد با مترو

کسانی که از مترو استفاده می کنند و می خواهند به پایانه های فرودگاه مهرآباد برسند می توانند از مسیر ویژه فرودگاه در مترو تهران استفاده کنند. این مسیر ویژه همان خط 4 مترو است که از ارم سبز به شهید کلاهدوز و بالعکس ادامه دارد و در ایستگاه بیماه منشعب می شود. در ایستگاه بیمه پیاده شوید و از خط ویژه فرودگاه مهرآباد استفاده کنید. دو ایستگاه برای فرودگاه یکی برای پایانه های 1 و 2 مهرآباد و دیگری برای پایانه های 4 و 6 مهرآباد تعبیه شده است. پس از پیاده شدن می توانید فاصله بین پایانه های فرودگاه مهرآباد. تست

دسترسی به فرودگاه مهرآباد با اتوبوس

این ارزان ترین راه برای رسیدن به فرودگاه مهرآباد است. خط اتوبوس تندرو از میدان ونک به فرودگاه مهرآباد با عبور از خیابان ملاصدرا، بزرگراه شیخ فضل نوری و میدان آزادی در میانه مسیر و در نهایت به فرودگاه مهرآباد در دسترس است.

قوانین فرودگاه مهرآباد

برای اطمینان از امنیت فرودگاه، لیستی از موارد ممنوعه وجود دارد که در همه جا رایج است. لیست اقلام ممنوعه فرودگاه مهرآباد به شرح زیر است:

  • انواع سلاح گرم مانند: سلاح نظامی، تفنگ شکاری، ساچمه زنی
  • سلاح های اسباب بازی بسیار شبیه به سلاح های واقعی است.
  • انواع سلاح های لبه دار مانند: شمشیر، خنجر، چاقوی سنگر، ​​چاقو، تیغه قالی بری، چاقوی جراحی، قیچی، دستکش بوکس و سایر موارد مشابه.
  • مهمات مانند: فشنگ، نارنجک، مواد منفجره مانند TNT، C4، دینامیت، چاشنی مواد منفجره، مواد محترقه، مواد محترقه، باروت و مواد منفجره.
  • انواع آئروسل ها مانند: گاز اشک آور، گاز فلفل، سمی و بیهوش کننده.
  • مواد قابل اشتعال مانند بنزین، گاز و کپسول مایع.

برای اطلاعات بیشتر می توانید مطالعه کنید تجهیزات مجاز و غیرمجاز هواپیما را بخوانید

قوانین بارگیری مجاز

سوالی که بسیاری به دنبال پاسخ آن هستند، قانون وکالت است. پاکسازی شده توسط فرودگاه مهرآباد شکل ظاهری آن در این مورد باید گفت که میزان بار مجاز به فرودگاه بستگی ندارد، بلکه به ایرلاین و نوع هواپیمایی که بلیط خریده اید بستگی دارد.

برای اطلاعات بیشتر هزینه بازگشایی اضافی و مقدار بار هوایی مجاز. را بخوانید

تماس مستقیم با فرودگاه

در بسیاری از موارد، بهتر است با بخش اطلاعات تماس بگیرید تا از آخرین تغییرات در روند کاری فرودگاه مطلع شوید. http://mehrabad.airport.ir/ شماره تماس فرودگاه مهرآباد را دریافت کرده و در قسمت اطلاعات کلیک کنید و سوال خود را بپرسید.

در فرودگاه مهرآباد گم نمی شوید!

اطلاع از ترمینال های فرودگاه مهرآباد قبل از مراجعه حضوری به شما کمک می کند به راحتی مسیر خود را در این فرودگاه بزرگ پیدا کرده و با کمترین اتلاف وقت به پرواز خود برسید. اگر شما از آن دسته افرادی هستید که زیاد به این فرودگاه سفر می کنید و فکر می کنید چیزی وجود دارد که ما به آن اشاره نکرده ایم، آن را با ما، خوانندگان ما به اشتراک بگذارید.

پرسش و پاسخ پایانه های فرودگاه مهرآباد

آیا امکان استفاده از تاکسی آنلاین در فرودگاه مهرآباد وجود دارد؟

در این فرودگاه هم تاکسی های معمولی و هم تاکسی های ویژه فرودگاه وجود دارد و علاوه بر آن ها، امکان استفاده از تاکسی آنلاین نیز وجود دارد.

فرودگاه مهرآباد در کدام منطقه تهران قرار دارد؟

این فرودگاه در غرب تهران و 5 دقیقه تا میدان آزادی قرار دارد.

آیا پروازهای خارجی در فرودگاه مهرآباد انجام می شود؟

خیر، فرودگاه مهرآباد فقط برای پروازهای داخلی و پروازهای زیارتی مکه استفاده می شود.

چند ترمینال در فرودگاه مهرآباد وجود دارد؟

به طور کلی فرودگاه مهرآباد دارای 6 ترمینال است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=230582

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.