افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 28 September , 2024
1

طرز تهیه رشته برنجی قلقلی / غذای خوشمزه و اصیل ایرانی برای شب عید

  • کد خبر : 230527
طرز تهیه رشته برنجی قلقلی / غذای خوشمزه و اصیل ایرانی برای شب عید

در ادامه میتوانید مقاله فوق را مطالعه نمایید: به شایانوز- عید نوروز با تمام زیبایی نزدیک است و همه تلاش می کنند تا این جشنواره باشکوه باستانی را بهتر برگزار کنند. خانه تکونی ها آخرین مراحل پخت شیرینی، سرو سفره هفت سین و خرید را می گذراند. یکی دیگر از دغدغه های خانواده ها به […]

در ادامه میتوانید مقاله فوق را مطالعه نمایید:


به

شایانوز- عید نوروز با تمام زیبایی نزدیک است و همه تلاش می کنند تا این جشنواره باشکوه باستانی را بهتر برگزار کنند. خانه تکونی ها آخرین مراحل پخت شیرینی، سرو سفره هفت سین و خرید را می گذراند. یکی دیگر از دغدغه های خانواده ها به خصوص خانم های خانه دار تهیه شام ​​شب عید است. شامی که همه اعضای خانواده را با عشق دور هم جمع می کند و خاطره ای فراموش نشدنی را برای همه رقم می زند… معروف ترین شام شب عید سبزی پلو با ماهی است که قبلا به شما نشان داده ایم و در این مطلب به شما نشان خواهیم داد. طرز تهیه رشته پلو با گوشت قلقلی یک غذای اصیل ایرانی دیگر را برای عید به شما بگوییم. تا آخر با ما همراه باشید…

مواد لازم برای تهیه رشته پلو با گوشت چرخ کرده.

4 فنجان برنج

یک فنجان رشته پلو

300 گرم گوشت چرخ کرده

یک پیاز

زعفران آماده 3 قاشق غذاخوری

نمک، فلفل سیاه، زردچوبه و دارچین به میزان لازم.

ادویه پیلوی به میزان لازم

روغن جامد و مایع در صورت نیاز

آب به میزان لازم

restepolo5

طرز تهیه رشته پلو با گوشت چرخ کرده.

مرحله اول

برنج را چند ساعت قبل بشویید و با کمی نمک خیس کنید.

مرحله دوم

پیاز را رنده کنید و آب اضافی آن را بگیرید و با گوشت چرخ کرده، نمک، فلفل و زردچوبه ورز دهید تا چسبناک شود. در ظرف را بپوشانید و در یخچال قرار دهید.

reshtepolo1

سطح سوم

داخل ماهیتابه کمی روغن بریزید و رشته پلو را با حرارت ملایم سرخ کنید و به آرامی هم بزنید تا رشته ها نسوزند و از هم نریزند. وقتی رشته ها به رنگ دلخواه رسید آنها را از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید.

مرحله چهارم

در قابلمه مناسبی آب می ریزیم و روی حرارت می گذاریم تا بجوشد. یک قاشق غذاخوری نمک اضافه می کنیم و وقتی جوش آمد برنج خیس شده را که آبکش می کنیم اضافه می کنیم.

restepolo2

مرحله پنجم

بعد از حدود 5-6 دقیقه رشته های سرخ شده را به برنج در حال جوش اضافه کنید و هم بزنید. بعد از چند دقیقه مخلوط برنج و رشته برنج را آبکش کنید.

مرحله ششم

قابلمه را روی آتش می گذاریم، کمی روغن می ریزیم و وقتی داغ شد، ته دیگ مورد نظر را ته قابلمه می گذاریم. مقداری از مخلوط برنج و رشته را در قابلمه بریزید و مقداری زعفران و ادویه پلو آماده شده را روی برنج بریزید و برنج و رشته و زعفران و ادویه پلو را تا آخر داخل قابلمه بریزید. در قابلمه را می گذاریم و حدود 40 تا 45 دقیقه استراحت می دهیم.

restepolo6

مرحله هفتم

گوشت چرخ کرده را از یخچال خارج کنید. داخل تابه کمی روغن بریزید. با گوشت همبرگرهای کوچک درست می کنیم و وقتی روغن داغ شد سرخ می کنیم.

مرحله هشتم

وقتی برنج پخت، آن را در بشقاب مورد نظر می گذاریم و گوشت کالکالیس را اضافه می کنیم. در صورت تمایل می توانید از پیاز سرخ شده، گردو، کشمش و خرما برای تزیین رشته برنج استفاده کنید.



لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=230527

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.