افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 28 October , 2024
2

فجر منهای یک در نوروز اولین فیلم/ آیا رونق به سینما می آید؟! – خبرگزاری بیشتر اخبار ایران و جهان

  • کد خبر : 230433
فجر منهای یک در نوروز اولین فیلم/ آیا رونق به سینما می آید؟!  – خبرگزاری بیشتر اخبار ایران و جهان

خبرگزاری مهر – گروه هنری سیدا میرشایان حقیقی; روح‌الله سهرابی، مدیرکل فیلمبرداری، ۱۱ اسفندماه اعلام کرد که فیلم‌های «تمساح خونین»، «بی‌تن»، «آسمان غرب»، «پرویزخان»، «آپاراتچی»، «نوروز» و «ایلیا در جستجوی یک قهرمان» برای اکران نوروزی انتخاب شده اند و امروز 2 اسفند ماه به عنوان تاریخ شروع اکران نوروزی اعلام شد. البته «تمساح خونی» از […]

خبرگزاری مهر – گروه هنری سیدا میرشایان حقیقی; روح‌الله سهرابی، مدیرکل فیلمبرداری، ۱۱ اسفندماه اعلام کرد که فیلم‌های «تمساح خونین»، «بی‌تن»، «آسمان غرب»، «پرویزخان»، «آپاراتچی»، «نوروز» و «ایلیا در جستجوی یک قهرمان» برای اکران نوروزی انتخاب شده اند و امروز 2 اسفند ماه به عنوان تاریخ شروع اکران نوروزی اعلام شد. البته «تمساح خونی» از فرصت ویژه اکران زودهنگام فیلم های نوروزی استفاده کرد و از 25 اسفند در سینماهای سراسر کشور اکران شد و از قضا تاکنون فروش خوبی کسب کرده و پنجشنبه و جمعه پر رونقی را پشت سر گذاشته است.

همچنین اکران فیلم های نوروزی در سینماهای منتخب گروه سینمایی «هنرو تبهربه» از امروز به طور همزمان با نمایش ۲ فیلم بلند سینمایی و بسته فیلم کوتاه شامل ۵ فیلم آغاز می شود. فیلم های داستانی «نویسنده مرده است» به کارگردانی شهاب حسینی، «عروسک» به کارگردانی اصغر یوسفی نژاد و فیلم های کوتاه «مورس»، «نفس نکش»، «رویای نیمه عمر»، «اسپاسم»، «گوشت تلخ». ” بیرون انداخته خواهد شد. نوروزی «هنروتسباره» انتخاب شد.

در زیر به عنوان مقدمه ای بر «بسته نوروزی پیشنهادی مهر برای مخاطبان سینما» به بررسی کلی فیلم های اعلام شده و چیدمان و ترکیب بندی بسته اکران نوروزی می پردازیم.

تنوع جنسیتی در میان رقابت سخت

به گفته مدیرعامل سازمان سینمایی، تعداد بالای فیلم های درخواستی برای اکران، تعداد قابل توجه آثار اجتماعی پرمخاطب، کمدی، دفاع مقدس، کودک و نوجوان و حضور این آثار در جریان اصلی سینمای پروجکشن. و همچنین تقارن ماه نوروز عید و مبارک. ماه رمضان برای بسته اکران نوروزی پیچیدگی و حساسیت خاصی ایجاد کرده است، اما تلاش شده تا اکران نوروزی به گونه ای برگزار شود که همه سلایق را پوشش دهد و از سینمای دفاع مقدس گرفته تا سینمای کودک و نوجوان، اجتماعی، ورزشی و کمدی را در برگیرد. سینما در سبد اکران نوروزی.

از این رو در بسته اکران نوروزی این دوره، 2 فیلم کودک و نوجوان، 1 فیلم جنگی و 4 فیلم اجتماعی با موضوعات طنز، ورزشی و قضایی به رقابت می پردازند.

نوروز، اولین فیلم

اگر به ترکیب فیلم‌های نوروزی نگاه کنیم، می‌توان گفت امسال عید فیلم‌های اول است. علی ثقفی کارگردان «پرویزخان» که پیش از این در زمینه کارگردانی تئاتر، فیلم کوتاه و مستند فعالیت داشته، قربانعلی طاهرفر کارگردان «آپاراتچی» فارغ التحصیل انجمن سینمای جوانان و فعال در جشنواره فیلم عمار جواد عزتی کارگردان تمساح خونین بازیگر سرشناس سینما، مرتضی علیزاده کارگردان «بی بادان» که پیش از این تجربه موفقی در ساخت فیلم کوتاه داشت، فیلمسازانی هستند که در ایام نوروز حضور دارند. پکیج راه اندازی با اولین تجربه سینمایی خود. فیلمسازانی که در بخش نگاه نو چهل و دومین جشنواره فیلم فجر حضور داشتند و سعی دارند بازیگر جدی آینده سینمای ایران باشند.

فجر منهای یک

بسته های اکران نوروزی پیش از این توجه زیادی به گیشه داشت و گاه آثار غایب فیلم فجر سهم عمده ای از اکران نوروزی را به خود اختصاص داده است. در ادامه به طور معمول حضور کمدی هایی که در جشنواره فیلم فجر حضور نداشتند در بسته نوروزی پررنگ بود اما در بسته نوروزی این دوره برخلاف سال های گذشته شاهد حضور آثاری از چهل و دومین جشنواره بین المللی فجر هستیم. ، به طوری که از 7 فیلم، 6 اثر «تمساح» خونین، «بد تن»، «آسمان غرب»، «پرویزخان»، «آپاراتچی»، «نوروز» در جشنواره فیلم فجر حضور داشتند و مورد توجه قرار گرفتند. از جشنواره و تنها «ایلیا در جست‌وجوی قهرمان» در چهل و دومین جشنواره فیلم فجر حضور داشت که تا به حال این فیلم برای اولین بار در جشنواره کودک و نوجوان اصفهان نیز حضور داشته باشد، بنابراین می‌توان گفت. که توجه به فیلم های جشنواره فجر و سهم ویژه این آثار در بسته اکران نوروزی و تداوم این رویکرد می تواند به تقویت جایگاه این جشنواره در مدیریت سینمایی کشور منجر شود و سینماگران باید به آن توجه کنند. توجه بیشتر به جشنواره فیلم فجر و همچنین اتخاذ این سیاست ممکن است به نزدیکی گیشه سینما و اکران عمومی به جشنواره منجر شود.

تقارن نوروز و رمضان

این دوره از اکران های نوروزی مصادف با ماه مبارک رمضان بوده است و بی شک این تقارن می تواند فرصت و محدودیت هایی را برای اکران و فروش فیلم ها به عنوان مثال از 20 تا 25 اسفند و ایام شهادت امیرالمومنین ایجاد کند. مومنان (ع) ممکن است اکران برخی آثار مانند فیلم های طنز و کمدی را تحت تاثیر قرار دهد و یا از سوی دیگر مصادف شدن با ماه مبارک رمضان این فرصت را برای اکران نوروزی فراهم می کند به طوری که در این ایام سینماها تا نیمه های شب فعال هستند. و محدودیتی برای اکران در خارج از ساعات اداری وجود دارد، سالن سینما وجود ندارد، بنابراین می توان گفت 2 هفته پیش دوران طلایی و موثرترین زمان برای اکران است.

اکران عمومی

ظرفیت اکران مردمی جشنواره عمار به ظرفیت فیلم های «آسمان غرب»، «پرویزخان»، «آپاراتچی» و «ایلیا در جست و جوی قهرمان» رسیده و آماده توزیع این آثار به صورت سیار و اکران است. در مناطق محروم و بدون سینما. از طرفی عدم تغییر قیمت بلیت سینما تا عید سعید فطر می تواند فرصت مناسبی برای اکران فراهم کند.

در زیر به معرفی اجمالی فیلم های نوروزی می پردازیم:

فجر منهای یک در نوروز اولین فیلم/ آیا رونق به سینما می آید؟!

کروکودیل خونی

جواد عزتی بازیگر محبوب سینمای ایران این بار به عنوان کارگردان مطرح می شود و موفقیت «تمساح خون» در جشنواره فجر و دریافت سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی اولین فیلم نوید حضور جواد عزتی را می دهد. به عنوان یک فیلمساز محبوب و سرشناس.

«تمساح خونین» یک کمدی اجتماعی پر ستاره است و به نظر می رسد یکی از پرفروش ترین آثار سال 1403 باشد. در خلاصه داستان این فیلم آمده است: «من یک کروکودیل، یک تمساح لعنتی! مجروحی که تمام زندگیش از دست رفته و چیزی برای از دست دادن ندارد… اما باز هم می خواهد ریسک بزرگی بکند!»

فجر منهای یک در نوروز اولین فیلم/ آیا رونق به سینما می آید؟!

پرویز خان

محصول سازمان اوج و اولین اثر علی ثقفی که موفق به دریافت دیپلم افتخار بهترین فیلمنامه جشنواره فجر شد، داستانی جذاب و مهیج درباره تیم ملی ایران به کارگردانی پرویز دهداری است و به جنجالی می پردازد. استعفای 14 بازیکن از تیم ملی.

مضمون فوتبالی، شخصیت پردازی مناسب و حضور شخصیت های محبوبی چون احمدرضا عابدزاده، سیروس تایفران و جواد زرینچه در فیلم هیجان تماشاگران و همراهی آنها با “پرویزخان” را در جشنواره فجر برانگیخت و اقبال عمومی را به اثبات رساند. و همچنین شکل گیری حواشی برای این کار.

در خلاصه داستان این اثر آمده است: داستان جدایی بازیکنان ستارگان و باتجربه تیم ملی از تیم ملی زیر نظر پرویز دهداری است.

فجر منهای یک در نوروز اولین فیلم/ آیا رونق به سینما می آید؟!

دستگاه

قربانعلی طاهرفر برای این اثر سیمرغ بلورین جایزه ویژه هیئت داوران جشنواره فیلم فجر را دریافت کرده است. این فیلم که در دهه 60 و با لهجه ترکی می گذرد، به طنز به چالش های سینما از دست نقاش عاشق سینما می پردازد و حاصل تولید مشترک فارابی و سوره است.

در خلاصه این اثر آمده است: این فیلم اقتباسی از کتابی به همین نام است.داستان جلیل نقاش ساختمان که عاشق سینماست که در سینما هم حضور دارد و می خواهد به هر نحو ممکن اولین فیلمش را بسازد. و به بزرگترین آرزویش که دریافت سیمرغ جشنواره فجر است برسد.

فجر منهای یک در نوروز اولین فیلم/ آیا رونق به سینما می آید؟!

نوروز

شاید نوروز بیشترین ارتباط را با مفهوم عید نوروز داشته باشد که این روزها روی پرده نمایش داده می شود. اثری که به سنت های ایرانی آغاز سال و فرا رسیدن بهار می پردازد. علی نصیریان در این فیلم به ایفای نقش می پردازد.

در خلاصه این اثر آمده است: نوروز می آید اما شیطان در کمین است.

فجر منهای یک در نوروز اولین فیلم/ آیا رونق به سینما می آید؟!

آسمان غربی

فیلم سینمایی «آسمان های غرب» به کارگردانی محمد عسگری برشی به زندگی خلبان شهید علی اکبر شیرودی و آغاز حمله رژیم بعث به ایران می پردازد و تولید مهمی داشته است. همچنین اولین نقش آفرینی سینمایی شهید همدانی را در این فیلم می بینیم. اگر به «حمله به H3»، «عقاب ها» و فیلم های اکشن جنگی علاقه دارید، «آسمان های غربی» می تواند گزینه خوبی برای تماشا باشد.

در خلاصه داستان این اثر آمده است: «آسمان غرب» با نگاهی متفاوت به بیان رشادت ها، غیرت و میهن پرستی خلبان شهید علی اکبر شیرودی و دیگر همرزمانش در اوایل جنگ می پردازد.

فجر منهای یک در نوروز اولین فیلم/ آیا رونق به سینما می آید؟!

بدون بدن

«بی تن» اولین تجربه سینمایی مرتضی علیزاده است، اما امضای کاظم دانشی کارگردان «الافزار» در این اثر پررنگتر است و یکی از جنجالی ترین و جنجالی ترین آثار فجر اخیر به حساب می آید. اثری اجتماعی با مضامین حقوقی و کیفری در فضایی شبیه به فیلم «چمنزار» ساخته کاظم دانشی.

در خلاصه داستان این اثر آمده است: داستان فیلم درباره قتل دختری است که خانواده در جستجوی جسد او هستند.

فجر منهای یک در نوروز اولین فیلم/ آیا رونق به سینما می آید؟!

ایلیا، جستجوی یک قهرمان.

اثری برای کودکان و نوجوانان که برای اولین بار در سی و پنجمین جشنواره فیلم کودک و نوجوان جایزه بهترین فیلم را دریافت کرد. با توجه به محبوبیت مخاطبان فیلم برای انیمه «بچه باهوش» شاید مخاطب متوجه این اثر شود.

در خلاصه داستان این انیمیشن آمده است: “آرش یکی از چهار بازیکن برتر جهان است که وارد یک بازی آنلاین عجیب و غریب شده است. خانواده آرش سعی می کنند او را از خطرات این بازی محافظت کنند، اما توطئه بزرگتری در پیش است…”

فجر منهای یک در نوروز اولین فیلم/ آیا رونق به سینما می آید؟!

نویسنده مرده است

اثری به کارگردانی شهاب حسینی که فیلمنامه آن را آرش عباسی نوشته و بازیگران خارجی چون جیمز واگنر و جیا مورا در آن حضور دارند و ساخت آمریکاست. این فیلم برنده جوایز متعددی از جشنواره های خارجی بوده و به صورت دوبله در گروه سینمایی «هنرو ترباره» نمایش داده می شود.

عروسک

«عروسک» آخرین اثر عمر اصغر یوسفی نژاد به تهیه کنندگی جلیل اکبری صحت که دو سال پیش برای حضور در چهلمین جشنواره فیلم فجر درخواست داده بود و از سوی هیات انتخاب رد شد، اکنون در گروه «هنرو تقبره» اکران شده است. سینما .

داستان «عروسک» در تبریز می گذرد و مانند اولین اثر یوسفی نژاد، «او» به زبان ترکی نوشته شده است.

در زیر در قالب گزارش هایی با عنوان «پیشنهاد نوروزی مهر برای مخاطبان سینما» به معرفی فیلم های نوروزی که به صورت جداگانه اکران می شوند می پردازیم.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=230433

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.