افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 19 October , 2024
2

باید برای ورود 320 هزار دانشجوی خارجی آماده شویم

  • کد خبر : 230317
باید برای ورود 320 هزار دانشجوی خارجی آماده شویم

سال گذشته 100 هزار دانشجوی خارجی در ایران تحصیل کردند که بیشتر آنها از افغانستان و عراق بودند. آفتاب نیوز: «علیرضا بیگدلی» معاون کنسولی، مجلس و ایران در وزارت امور خارجه درباره دیپلماسی علمی کشور گفت: ایران در طول تاریخ خود را به علم آراسته است و به این نام شناخته می شود. قدرت و […]

سال گذشته 100 هزار دانشجوی خارجی در ایران تحصیل کردند که بیشتر آنها از افغانستان و عراق بودند.

آفتاب نیوز:

«علیرضا بیگدلی» معاون کنسولی، مجلس و ایران در وزارت امور خارجه درباره دیپلماسی علمی کشور گفت: ایران در طول تاریخ خود را به علم آراسته است و به این نام شناخته می شود. قدرت و قدرتی که علم به کشورها می دهد قدرتی پایدار و پایدار است.

معاون معاونت امور مجلس و ایرانیان وزارت امور خارجه تصریح کرد: علم و دانش محصولی است که باید در چارچوب تعامل جهانی شکل بگیرد. امروزه علم در دسترس همگان است و با دیپلماسی قوی باید تصمیم جدی برای بهره گیری از ظرفیت های علمی دنیا اتخاذ کنیم که این امر مستلزم آمادگی برای جذب دانشجوی بین المللی، اعزام دانشجو و ایجاد فرصت مطالعاتی، تبادل استاد و محقق و تمامی جوانب است. علم نیاز به آموزش قبلی گسترده دارد.

بیگدلی افزود: خوشبختانه در سال های اخیر اتفاقات خوبی در زمینه جذب دانشجو افتاده و در برنامه ششم و هفتم اهدافی تعیین شده که نشان می دهد می توان به این اهداف دست یافت. در این زمینه ها وزارت امور خارجه با دولت و سایر نهادهای ذیربط درگیر است و تلاش می کنیم به بهترین نحو عمل کنیم.

وی یکی از موضوعاتی که در حوزه سیاست خارجی مطرح می شود، استقرار نظام جدیدی در کشور است که به نفع نظام سلطه نیست. طبیعتاً نظام سلطه نیز سعی می‌کند تمام محورهایی را که منجر به قدرت نرم و سخت می‌شود در نظام جدید ما ببندد.

معاون کنسولی، امور مجلس و ایرانیان وزارت امور خارجه با بیان اینکه در راستای نظام جدید خود تلاش زیادی کرده ایم، تصریح کرد: یکی از موانع پیش روی ما همین رویکرد است. تحقیر جمهوری اسلامی در سطح جهانی و ذهنیت هایی که ایجاد می کنند بخشی دیگر از اقدامات طرف مقابل است.

وی تاکید کرد: این مسائل در مدیریت ما موانعی ایجاد می کند و به عنوان مثال در نقل و انتقالات مالی و پولی با مشکل مواجه هستیم. طبیعتاً مقوله تجربه هم برای ما وجود دارد، زیرا در مسیری هستیم که در حین حرکت باید با توجه به توسعه قابلیت ها رشد کنیم.

بیگدالی در ادامه گفت: اتفاقی که در سال گذشته افتاد و 100 هزار دانشجوی خارجی برای تحصیل به ایران آمدند که البته بیشتر آنها از کشورهای همسایه هستند. افغانستان و عراق بوده است، اما شرایطی را ایجاد کرده است که معتقدیم باید به سمت بین المللی شدن دانشگاه های خود حرکت کنیم و فرهنگ جذب دانشجویان خارجی و تعامل بین المللی و حل مشکلات کنسولی دانشجویان و خانواده هایشان را ادامه دهیم. همچنین باید برای دانشجویان خارجی که ممکن است تجربه قبلی کافی در این زمینه در جامعه ما نداشته باشند، امکانات رفاهی فراهم شود.

معاون معاونت امور مجلس و ایرانیان وزارت امور خارجه خاطرنشان کرد: مسائل کنسولی مجموعه مسائلی است که از ورود و اقامت دانشجویان خارجی به کشور آغاز می شود و به مسائل مربوط به تحصیل و کیفیت تحصیل مربوط می شود. ثبت نام پرداخت هزینه ثبت نام و حمل و نقل کنسولگری ها در دانشگاه مستقر هستند و مربوط به سازمان امور دانشجویی هستند و از طریق وزارت امور خارجه و سازمان های مرتبط پیگیر مسائل آنها هستیم.

به گفته بیگدلی، شاهد رشد در امور کنسولی برای دانشجویان خارجی هستیم و تصریح کرد: به سمت تسهیل گری حرکت کرده ایم که همه به آن معتقدیم. در شورای عالی انقلاب فرهنگی گفته شده است که باید به میهمانانی که برای تحصیل وارد کشور می شوند، توان کنسولی مناسبی ارائه دهیم و اخیراً دولت مصوباتی را تصویب کرده که بسیار کمک کننده است و رئیس جمهور و وزارت علوم، بهداشت و درمان و امور خارجه در آن جلسات و توافقاتی دارند. آنها این پیشینه را داشتند که باید برای ورود 320 هزار دانشجوی خارجی و حتی بیشتر از آن آماده شویم.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=230317

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.