افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 24 September , 2024
1

قیمت انواع ماهی در شب عید چقدر است؟

  • کد خبر : 230159
قیمت انواع ماهی در شب عید چقدر است؟

به گزارش آرمان ملی آنلاین به نقل از اقتصاد 24، اگرچه مصرف ماهی در ایران چندان رایج نیست و اکثر خانوارها گوشت و مرغ مصرف می کنند، اما هر چه به شب عید نزدیک می شویم، تقاضا برای خرید ماهی افزایش می یابد زیرا اکثر مردم ایران می خورند. سبزیجات برای شام عید آنها برنج […]

به گزارش آرمان ملی آنلاین به نقل از اقتصاد 24، اگرچه مصرف ماهی در ایران چندان رایج نیست و اکثر خانوارها گوشت و مرغ مصرف می کنند، اما هر چه به شب عید نزدیک می شویم، تقاضا برای خرید ماهی افزایش می یابد زیرا اکثر مردم ایران می خورند. سبزیجات برای شام عید آنها برنج را با ماهی می خورند تا سال جدید را با انرژی بیشتری آغاز کنند. در حال حاضر هیچ کمبودی در بازار ماهی وجود ندارد و بازار آماده پاسخگویی به تقاضای مصرف کنندگان در عید است. کارشناس آبزیان اتحادیه ماهیان و پرندگان تهران در خصوص وضعیت عرضه ماهی در آستانه نوروز به همشهری گفت: خوشبختانه وضعیت مطلوب است و میزان عرضه نسبت به ماه های گذشته تغییری نکرده است و ماهی به وفور موجود است. . در میادین و مغازه های شهر.

فخرالدین احمدی در مورد قیمت ماهی نیز می گوید: نسبت به هفته های گذشته برخی از ماهی ها عمدتا ماهی جنوب گران شده است. به عنوان مثال شیرماهی، شوریده و حلوا نسبت به هفته های گذشته 10 تا 15 درصد افزایش قیمت داشته و در حال حاضر هر کیلو شیرماهی درجه یک خلیج فارس در عمده فروشی های بعثه به قیمت 600 هزار تومان رسیده است. . میدان تهران. قیمت ماهی شور هندیجان کیلویی 400 هزار تومان و حلوای سیاه 350 هزار تومان است.

تامین ماهی به مدت 20 روز.

چند روز پیش عباس مختاری، مدیرکل دفتر بهبود کیفیت فرآوری و توسعه بازار سازمان شیلات کشور گفت که در حال مذاکره با سازمان میادین میوه و تره بار برای تنظیم بازار ماهی در شب عید هستیم. 20 روزه ماهی های پرورشی مانند کپور و قزل آلا در بازارها عرضه می شود. در حال حاضر میدان باز تهران مرکز عمده فروشی ماهی پایتخت است و ابتدا ماهی تازه وارد این میدان می شود.

کارشناس آبزیان اتحادیه ماهی و پرندگان تهران درباره خرید در میدان باز می گوید: قیمت ها در میدان باز مشخص است و کیفیت ماهی ها نیز بسیار خوب است. بر این اساس مردم می توانند برای خرید ماهی به میدان باز مراجعه کنند. ساعت کاری میدان بعثه به شرح زیر است: ابتدا غرفه های عمده فروشی از ساعت 5 صبح و غرفه های خرده فروشی از ساعت 8 صبح پس از اتمام فعالیت فعال هستند. از آنجایی که خرده‌فروشان در اینجا به عمده‌فروشان نزدیک‌تر هستند و مجبور به پرداخت هزینه حمل و نقل نیستند، قیمت‌ها تقریباً ارزان‌تر از شهر است.

400000 شب عید

ماهی سفید یکی از رایج ترین ماهی هایی است که در شب عید مصرف می شود. در حال حاضر قیمت هر کیلو ماهی سفید دریایی تازه در بازار عمده فروشی میدان بعث 400 هزار تومان است. البته ماهی سفید با قیمت ارزان تری وجود دارد که کوچکتر است و کیلویی 250 هزار تومان به فروش می رسد.

علاوه بر ماهی سفید، ماهی آزاد نیز یکی از پرمصرف ترین ماهی هاست. ماهی قزل آلا ممتاز هم اکنون در بازار عمده فروشی کیلویی 195 هزار تومان قیمت دارد در حالی که قیمت خرده فروشی آن تقریبا 220 هزار تومان است. ماهی آزاد رنگی تازه کیلویی 220 هزار تومان است که در خرده فروشی ها با 10 تا 15 درصد افزایش قیمت 240 هزار تومان به فروش می رسد. ماهی های پرورشی مانند آمور یا سفید پرورشی، کپور و ماهی آزاد نیز پرمصرف هستند و قیمت آنها نسبت به سایر ماهی ها مناسب تر است. به عنوان مثال قیمت عمده فروشی ماهی آمور حدود 165 هزار تومان، ماهی کپور حدود 135 تا 140 هزار تومان و ماهی قزل آلا حدود 70 هزار تومان است.

فخرالدین احمدی کارشناس آبزیان اتحادیه ماهی و پرندگان تهران در پاسخ به این سوال که آیا قیمت ماهی در شب عید گران می شود؟ می گوید: بعید است قیمت ماهی گرمسیری و زیرزمینی را تغییر دهیم. در مورد ماهی های دریایی اگر دریا آرام باشد و طوفان نباشد و ماهیگیری مشکلی نداشته باشد قیمت ها یکسان است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=230159

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.