افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 21 September , 2024
3

حماس طرح جدید آمریکا برای آتش بس در غزه را پذیرفت

  • کد خبر : 230051
حماس طرح جدید آمریکا برای آتش بس در غزه را پذیرفت

به گزارش بازار، پس از اعلام منابع مصری از پیشنهاد جدید آتش بس آمریکا در غزه، شبکه خبری العربیه به نقل از یک منبع بلندپایه حماس مدعی شد که جنبش فلسطینی این طرح آمریکا را پذیرفته است. العربیه به نقل از این منبع گزارش داد: ما با ابتکار اصلاح شده آمریکا که مبتنی بر آتش […]

به گزارش بازار، پس از اعلام منابع مصری از پیشنهاد جدید آتش بس آمریکا در غزه، شبکه خبری العربیه به نقل از یک منبع بلندپایه حماس مدعی شد که جنبش فلسطینی این طرح آمریکا را پذیرفته است. العربیه به نقل از این منبع گزارش داد: ما با ابتکار اصلاح شده آمریکا که مبتنی بر آتش بس و بازگشت تدریجی آوارگان است، موافقت کردیم. این در حالی است که منابع رسمی وابسته به حماس به این خبر واکنشی نشان نداده اند.

ساعاتی پیش روزنامه العربی الجدید به نقل از منابع مصری مرتبط با روند مذاکرات آتش بس در نوار غزه گزارش داد که مصر با ارسال پیامی از حماس خواسته به قاهره سفر کند. این منابع گفتند که مصر قصد دارد طرح جدید آمریکا برای آتش بس در غزه را به اطلاع حماس برساند و «احتمالاً هیئتی از این جنبش در روزهای آینده وارد پایتخت مصر خواهد شد». موسی ابومرزوق، یکی از رهبران حماس، به العربی الجدید گفت که از احتمال سفر هیئت حماس به قاهره اطلاعی ندارد، اما «هنوز زمان برای دستیابی به توافق وجود دارد».

العربیه همچنین به نقل از یک منبع حماس گزارش داد که طی روزهای آینده هیاتی از حماس برای بررسی جزئیات این طرح و آغاز اجرای آن عازم قاهره خواهد شد. یک منبع مصری نیز گفت: پیشنهاد آمریکا یک آتش بس جامع نیست، بلکه توافقی برای کاهش سطح درگیری است؛ به ویژه که تنش در منطقه نیز افزایش یافته است و این منبع تاکید کرد که با این پیشنهاد آمریکا تنها به دنبال آن است. برای بهبود شرایط اسرای اسرائیلی و ورود موقت دارو و غذا. [به نوار غزه] است”.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=230051

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.