افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 25 October , 2024
2

لیست کامل مکان های دیدنی خوزستان از اهواز تا شوش

  • کد خبر : 230003
لیست کامل مکان های دیدنی خوزستان از اهواز تا شوش

استان خوزستان با تمدن 9000 ساله و طبیعت منحصر به فرد خود یکی از پرطرفدارترین استان های جنوب کشورمان است. شهرستان های این استان در جنوب غربی کشورمان با مردمانی خوش قلب و جاذبه های تاریخی و طبیعی خود همه ساله به ویژه در فصول بهار و پاییز پذیرای مسافرانی از سراسر کشورمان هستند. اهواز […]

استان خوزستان با تمدن 9000 ساله و طبیعت منحصر به فرد خود یکی از پرطرفدارترین استان های جنوب کشورمان است. شهرستان های این استان در جنوب غربی کشورمان با مردمانی خوش قلب و جاذبه های تاریخی و طبیعی خود همه ساله به ویژه در فصول بهار و پاییز پذیرای مسافرانی از سراسر کشورمان هستند. اهواز مرکز استان خوزستان است، آبان، ایذه، اندیمشک، دزفول، شوش، شوشتر، خرمشهر، مسجد سلیمان، بهبهان، رامهرمز شهرهای این استان بزرگ کشورمان هستند که هر کدام مکان های دیدنی و جاذبه های خاص خود را دارند. . برای دیدن جاهای دیدنی خوزستان باید چند روزی برای سفر به این شهر برنامه ریزی کنید البته در این مطلب امروز پرواز کن قصد داریم بهترین مکان های گردشگری خوزستان را که در سفر به این منطقه حتما باید از آنها دیدن کنید را به شما معرفی کنیم.

پل سفید اهواز چهارمین پل معلق جهان

تور گردشگری خوزستان را از مرکز این استان آغاز خواهیم کرد. پل سفید یکی از معروف ترین جاذبه های گردشگری اهواز و واستان خوزستان است. اهواز پل های زیادی دارد و به همین دلیل به شهر پل ها معروف است. پل سفید اهواز که به نماد شهر تبدیل شده است بر فراز رودخانه کارون قرار دارد و چهارمین پل معلق جهان به شمار می رود.

زیگورات چغازنبیل مشاهده اوج هنر و معماری.

دوران شکوفایی هنر و معماری تاریخی در دوران عیلامی را می توان در بنای چغازنبیل مشاهده کرد. زیگورات چغازنبیل یا زیگورات دورانتاش اولین اثر ایرانی است که در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. این بنا در قرن سیزدهم قبل از میلاد ساخته شده است. ج توسط پادشاه عیلام، اونتاش ناپیریشا. این تفرجگاه 100 هکتاری در 45 کیلومتری جنوب شوش و 35 کیلومتری غرب شوشتر قرار دارد.

تبدیل به یک آبشار

آبشار شوی به نیاراگا، ایران!

آبشار شوی در مرز بین استان های خوزستان و لرستان قرار دارد و به نیاگارای ایران معروف است. این آبشار 85 متر ارتفاع و 70 متر عرض دارد و به شکل پلکانی از کنار کوه می ریزد. در سفر به خوزستان، تماشای این آبشار بی نظیر را حتما در برنامه سفر خود قرار دهید.

سازه های آبی شوشتر نبوغ مهندسان ایران باستان.

یکی از سازه هایی که نشان از هوش و ذکاوت مهندسان ایرانی در دوران باستان دارد، سازه های آبی شوشتر خوزستان است. این سازه ها سیستم های آبیاری پیچیده ای هستند که در زمان داریوش هخامنشیان و قرن پنجم پیش از میلاد ساخته شده اند.استفاده هوشمندانه از منابع آبی و کنترل ضایعات آنها، استفاده بهینه از آب برای مصارف شرب، کشاورزی و صنعتی از جمله مواردی است که ویژگی های این سازه آبی عجیب

سازه های آبی شوشتر

معماری هندی مسجد رنگونی های آبادان در ایران

پس از کشف نفت و تأسیس پالایشگاه در استان خوزستان، اقوام و اقوام مختلفی از سراسر جهان به این استان کوچ کردند. مهاجران هندی و پاکستانی نیز مسجد رنگونی آبادان را ساختند. امروزه مسجد راگونی که متعلق به رنگونی های برمه ای است به یک جاذبه گردشگری تبدیل شده است. برای آشنایی بیشتر با جاذبه های آبادان این مقاله را بخوانید. مکان های گردشگری آبادان را بخوانید

رودخانه کارون طولانی ترین رود ایران

یکی از معروف ترین نقاط خوزستان که نماد این استان نیز محسوب می شود، رودخانه کارون است. این رودخانه که در گذشته راه ارتباطی ایران با سایر کشورها بوده است بزرگترین و طولانی ترین رودخانه کشورمان است که از کشور می گذرد. رودخانه کارون از شهرهای مختلف استان خوزستان می گذرد و پیاده روی در حاشیه رودخانه کارون در بین مردم محلی و گردشگران بسیار محبوب است.

آرامگاه دانیال نبی بنایی زیبا در شهر شوش.

آرامگاه دانیال نبی در شهر شوش یکی از مکان های گردشگری خوزستان به شمار می رود که با کاشی کاری های زیبا و معماری خاص خود توجه همگان را به خود جلب می کند. این مکان مقبره حضرت باران است که مومیایی شده و جسد او در این مکان نگهداری می شود.

قالب عکاسی وبلاگ منحصر به فرد

تشکوه رامهرمز تماشای شعله های سوزان کوه!

تشکوه یا آتشکوه نام کوه سوزانی است که از آن گدازه های آتشین بیرون می آید. این کوه در مسیر جاده رامهرمز به سمت رودخانه زرد و در مسیر خدیجه و ممتین قرار دارد که در شب با شعله های ریز و درشتش دیدنی است.

کوه رامهرمز

دانشگاه جندی شاپور یکی از قدیمی ترین مراکز علمی جهان است.

همانطور که گفتیم استان خوزستان از زمان های بسیار دور دارای تمدن و قدمتی طولانی است و جلوه های آن را در آثار تاریخی به جا مانده از این دوران می توان یافت. دانشگاه جندی شاپور یکی از قدیمی ترین و مهم ترین مراکز علمی جهان در دوران باستان است که در 17 کیلومتری جنوب شرقی دزفول قرار دارد.

خانه نقشه از خانه های باستانی اهواز

خانه ماپار اهواز متعلق به دوران پهلوی است و با معماری و تزئینات قدیمی خود یادآور خانه های قدیمی است. حیاط با حوض و باغچه های گل اطراف آن، نمای آجری و دیوارهای سنگی این خانه زیبا را به یکی از بهترین مکان های دیدنی خوزستان تبدیل کرده است. اگر قصد سفر به اهواز را دارید مقاله راهنمای سفر به اهواز را بخوانید

الگوی منحصر به فرد عکاسی وبلاگ 1

روستای پامنار یکی از زیباترین روستاهای دزفول است.

در 100 کیلومتری دزفول شهرکی بسیار زیبا در کنار دریاچه دز قرار دارد. توصیه می کنیم در سفر به خوزستان از این شهر دیدن کنید. این شهر به دلیل طبیعت زیبا و صنایع دستی متعددش در بین گردشگران بسیار محبوب است. برای اطلاعات بیشتر در مورد آیتم دزفول مکان های گردشگری دزفول را بخوانید

روستای پامنار در خوزستان

شهر تاریخی شوش یکی از قدیمی ترین شهرهای جهان.

قدمت شهر باستانی شوش به 4000 سال قبل از میلاد برمی گردد و به عنوان قدیمی ترین شهر جهان شناخته می شود. این شهر مرکز حکومت عیلامیان، آشوریان، هخامنشیان، سلوکیان، اشکانیان، ساسانیان و بابلیان بوده و دارای بخش‌های مختلفی از جمله کاخ شاوور، آپادانا، دروازه شرقی، کاخ هدیش، تپه آکروپولیس، قلعه فرانسوی‌ها و غیره است.

دشت سوسن ایذه پایتخت طبیعی خوزستان

منطقه سوسان در ایذه یکی از معروف ترین و زیباترین جاذبه های گردشگری استان خوزستان است. این منطقه در 35 کیلومتری شمال غربی شهرستان ایذه قرار دارد و به مزرعه گل سوسن معروف است. جریان رودخانه کارون، چشمه ها، تپه ها و ارتفاعات سرسبز و انواع گیاهان از بلوط و انجیر گرفته تا نرگس و شقایق طبیعت شگفت انگیزی را در این منطقه پدید آورده است.

دشت سوسن ایذه

علاوه بر لذت بردن از مناظر زیبای دشت گل سرخ، ماهیگیری و قایق سواری در رودخانه کارون در این دشت امکان پذیر است. از دیگر مکان های دیدنی ایذه در خوزستان می توان به آبشار شیوند، تنگه قاسمی، تالاب بندون، نقش برجسته شهسوار و پل شالو اشاره کرد.

دیگر دیدنی های خوزستان

استان خوزستان با 64055 کیلومتر وسعت یکی از استان های بزرگ کشورمان است و به همین دلیل شهرها و جاذبه های بسیاری را در خود جای داده است. در این مقاله به معرفی بهترین مکان های دیدنی خوزستان می پردازیم. از دیگر مکان های دیدنی این استان می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • خانه معین التجار در شهر اهواز
  • خانه مستوفی در شهر شوشتر
  • کلیسای سورت گراپات در شهر آبادان
  • مسجد جامع شوشتر در شهرستان شوشتر
  • حمام نفت سفید در 55 کیلومتری شهر اهواز
  • دره کل خرسان در 35 کیلومتری دزفول
  • بازار عبدالحمید اهواز
  • گورستان سنگی تپه کوهساران اهواز
  • سنگ نگاره کول فرح در ۷ کیلومتری ایذه قرار دارد.
  • پل لشکر در شوشتر
  • تالارهای قلعه شوشتر
  • برج فرنگی شوشتر کلاه
  • پل 1700 ساله ساسانی دزفول
  • تالاب هورالعظیم
  • تالاب شادگان
  • مسجد سلیمان و سوسن سرخاب اندیکایی
  • دهکده گردشگری تفریحی زارس

سیری در استان پهناور باستانی خوزستان

شاید فکر کنید خوزستان به دلیل قرار گرفتن در جنوب کشور دارای آب و هوای گرم و خشک است اما پس از سفر به این شهر و دیدن طبیعت شگفت انگیز آن نظرتان عوض می شود. همچنین قدمت چند هزار ساله این استان موجب حفظ آثار و بناهای تاریخی در شهرهای مختلف استان شده است که حیرت و شگفتی هر بیننده ای را بر می انگیزد.

در این مطلب سعی کردیم مکان های گردشگری خوزستان را به اختصار به شما معرفی کنیم. در مورد جاذبه های این استان پهناور حرف زیادی برای گفتن نیست. می توانید به خوزستان سفر کنید بلیط هواپیما و بلیط قطار و هتل خود را به صورت آنلاین از FlyToday رزرو کنید.

اگر به شهرهای تفریحی استان خوزستان سفر کرده اید، لطفا تجربیات خود را با خوانندگان ما به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول در مورد جاذبه های خوزستان

در تابستان چه جاهایی را در خوزستان باید دید؟

اگر در تابستان به خوزستان سفر می کنید، با توجه به اینکه دمای هوا بسیار بالاست و آب و هوای آن در تابستان بسیار مرطوب است، بهتر است شهرهای شمال این استان مانند کوه تاراز و ایذه را انتخاب کنید.

در زمستان چه جاهایی را در خوزستان باید دید؟

در زمستان می توانید از مناظر بسیاری در خوزستان دیدن کنید. در این فصل آب و هوا مساعد است و هزینه سفر مقرون به صرفه است. مناطق مرکزی استان و شهرهایی مانند شوش، شوشتر، رامهرمز و بهبهان در این فصل دیدنی هستند.

مکان های ضروری خوزستان در فصل بهار کدامند؟

بهار در خوزستان بسیار مطبوع است و آب و هوای خوب شهرهای مختلف این استان برای بازدید از همه جاذبه ها بسیار مساعد است.

چگونه به خوزستان سفر کنیم؟

برای سفر به خوزستان می توانید از انواع وسایل نقلیه مانند ماشین، قطار و هواپیما استفاده کنید. اهواز، آبادان، دزفول و ماهشهر دارای فرودگاه هستند. از تهران تا اهواز مرکز این استان با قطار حدود 15 ساعت طول می کشد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=230003

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.