افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 18 October , 2024
2

طراحی «سخنرانی آموزشی» در دانشگاه فرهنگیان یزد – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

  • کد خبر : 229857
طراحی «سخنرانی آموزشی» در دانشگاه فرهنگیان یزد – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار مهر، علی اکبر کریمی بعدازظهر سه شنبه در نشست خبری با بیان اینکه دانشگاه فرهنگیان از یک سو یک دانشگاه حاکمیتی و از سوی دیگر یک دانشگاه تربیت معلم و تمدنی است، گفت: اگر بخواهیم آینده را ترسیم کنیم. کشور در 20 سال آینده باید به دانشگاه فرهنگیان و فضای آموزشی، مذهبی […]

به گزارش خبرنگار مهر، علی اکبر کریمی بعدازظهر سه شنبه در نشست خبری با بیان اینکه دانشگاه فرهنگیان از یک سو یک دانشگاه حاکمیتی و از سوی دیگر یک دانشگاه تربیت معلم و تمدنی است، گفت: اگر بخواهیم آینده را ترسیم کنیم. کشور در 20 سال آینده باید به دانشگاه فرهنگیان و فضای آموزشی، مذهبی و آموزشی این دانشگاه نگاه کرد.

وی گفت: اگر می خواهیم دانشگاه فرهنگیان را متحول کنیم باید انقلابی در تولید محتوای علمی و همچنین سخت افزار این دانشگاه ایجاد کنیم.

کریمی با بیان اینکه در این دانشگاه دو راهبرد اساسی و اصلی داریم که شامل احیای گذشته و ترسیم آینده می شود گفت: سعی داریم با جلسات کارشناسی و استفاده از ظرفیت اساتید و صاحب نظران، نقاط قوت و ضعف این دانشگاه را ارزیابی کنیم.

دانش تدریس محتوا در دانشگاه فرهنگیان دنبال می شود.

رئیس دانشگاه فرهنگیان یزد ادامه داد: تفاوت اصلی دانشگاه فرهنگیان با سایر دانشگاه ها این است که اگر در دانشگاه های دیگر به انتقال دانش توجه می شود، در دانشگاه فرهنگیان نیز انتقال دانش مهم است و آگاهی از محتوای تدریس در این دانشگاه بسیار مهم است. . .

کریمی یادآور شد: برای توجه به این امر باید به دانش آموز، معلم، برنامه درسی و منابع آموزشی به عنوان سه ضلع مثلث که ریشه و زیربنای تحول دانشگاه فرهنگیان است، توجه کنیم.

وی بیان کرد: دانشگاه فرهنگیان باید به عنوان رسالت اصلی خود تربیت معلم شایسته و آگاه باشد و سه گام افزایش ایمان، افزایش دانش و مهارت افزایی را در این راستا در دستور کار خود قرار داده است.

رئیس دانشگاه فرهنگیان یزد تصریح کرد: طراحی گفتار آموزشی را مقوله مهمی دانسته ایم و از این رو با نگاه خوبی که در حوزه دانشگاهی وجود دارد، این گفتار آموزشی را طراحی خواهیم کرد.

کریمی همچنین از راه اندازی پژوهشکده تربیت معلم در آینده نزدیک خبر داد و گفت: این طرح در استان تصویب شده و روند تکمیل آن در تهران در حال پیگیری است و می تواند نظام اصلی آموزش و پرورش استان را تقویت کند.

انتخاب سه مرحله ای دانشجوی هیات علمی توسط دانشگاه فرهنگیان یزد طراحی شد

وی ادامه داد: یکی از نواقصی که در دانشگاه فرهنگیان وجود داشت فرآیند جذب و بکارگیری دانشجو معلم بود که برای رفع این مشکل طرح گزینش سه مرحله ای را طراحی و ارائه کردیم که در صورت تصویب، استان یزد پایلوت آن خواهد بود. برای این.” برای اولین بار این طرح را اجرا خواهد کرد و این طرح قطعاً توسعه جدی در زمینه جذب معلمان آینده خواهد داشت.

مدیریت پردیس های استانی دانشگاه فرهنگیان استان یزد در بخشی دیگر از سخنان خود با بیان اینکه بخش زیادی از ظرفیت های این دانشگاه برای دانشجویان بومی استان استفاده نمی شود، افزود: برنامه تبادل طرحی ارائه کرده ایم که ، در صورت تایید شاهد حضور دانشجویان و اساتید بومی که در سایر دانشگاه ها هستند خواهیم بود. استان ها پذیرفته شده اند، در استان یزد خواهیم بود.

وی ادامه داد: در حوزه فرهنگ دو اصل مهم مورد توجه قرار گرفته است و اعتقاد صادقانه ما این است که عنصر فرهنگی تنها اولویت دانشگاه فرهنگیان است و اگر به این حوزه توجه شود، سایر حوزه ها نیز پیشرفت خواهند کرد. .

کارنامه فرهنگی برای دانشجویان دانشگاه فرهنگیان یزد صادر شد

کریمی تصریح کرد: شعار ما در حوزه فرهنگی این است که هر کار فرهنگی در دانشگاه فرهنگیان بدون حضور و مشارکت دانشجویان محکوم به شکست است. و اگر هم نباشد اتلاف بودجه و انرژی است زیرا طراحی فضاهای کاری فرهنگی جزو فعالیت های دانشجویی است.

وی از تلاش برای فعال سازی تشکل ها و کانون ها و کانون های دانشجویی خبر داد و گفت: 40 کانون، کانون و تشکل دانشجویی در دو پردیس دانشگاه فرهنگیان یزد فعال شده است که دستاوردهای این تشکل ها بیش از 500 کانون فرهنگی و مهارتی است. برنامه ها.

کریمی از صدور گزارش فرهنگی برای دانش آموزان برای اولین بار خبر داد و اظهار داشت: گام اول این گزارش ها اجرا شده و گام دوم و سوم که نقش آفرینی و مهارت افزایی است در مراحل بعدی صادر می شود.

اقامتگاه ازدواج دانشگاه فرهنگیان یزد افتتاح می شود

وی در بخشی دیگر از سخنان خود از ایجاد خوابگاه دانشجویان متاهل در دانشگاه فرهنگیان یزد خبر داد و افزود: این خوابگاه سال آینده فرو می ریزد.

کریمی همچنین از صدور سوابق تحصیلی برای اساتید دانشگاه فرهنگیان خبر داد و گفت: اساتید در زمینه های ارائه، محتوا، فنون بیان، مباحث آموزشی و … به طور کامل مورد ارزیابی قرار گرفتند.

وی همچنین از تصویب طرح راه اندازی مرکز آموزش مهارتی، توانمندسازی و توانمندسازی دانشگاه فرهنگیان خبر داد و اظهار داشت: این مرکز هم برای معلمان و دانشجو معلمان و هم برای آموزش ضمن خدمت معلمان مورد استفاده قرار می گیرد.

مدیر دانشگاه فرهنگیان یزد درباره آمار دانشجویان فرهنگیان در استان گفت: 1.17 دانشجو معلم و 860 دانشجو معلم در استان داریم و 308 نفر در پردیس پاک نژاد و 242 نفر در فاطمه وارد سال جدید شدند. دانشگاه الزهرا.

کریمی درباره نسبت معلم به دانشجو نیز گفت: نسبت معلم به دانشجو در دانشگاه فرهنگیان برای پسران 1:101 و برای دختران 1:143 است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=229857

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.