افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 24 September , 2024
2

اسمارتک نیوز » معرفی مالکان جدید پرسپولیس

  • کد خبر : 229250
اسمارتک نیوز » معرفی مالکان جدید پرسپولیس

به گزارش گروه اقتصادی اسمارتک نیوز، سرانجام انتقال باشگاه پرسپولیس مشخص شد. معاون اول رئیس جمهور روز گذشته تصویب نامه هیات وزیران در خصوص انتصاب مالکان جدید باشگاه پرسپولیس را به نهادهای ذیربط ابلاغ کرد. محمد مخبر مصوبه هفتم دی ماه سال جاری مبنی بر واگذاری 80 درصد سهام پرسپولیس برای پرداخت بدهی دولت را […]

به گزارش گروه اقتصادی اسمارتک نیوز، سرانجام انتقال باشگاه پرسپولیس مشخص شد. معاون اول رئیس جمهور روز گذشته تصویب نامه هیات وزیران در خصوص انتصاب مالکان جدید باشگاه پرسپولیس را به نهادهای ذیربط ابلاغ کرد. محمد مخبر مصوبه هفتم دی ماه سال جاری مبنی بر واگذاری 80 درصد سهام پرسپولیس برای پرداخت بدهی دولت را به وزارت اقتصاد، تعاون و ورزش ابلاغ کرد.
بر اساس این مصوبه، معادل 80 درصد سهام شرکت فرهنگی ورزشی پرسپولیس متعلق به وزارت ورزش و جوانان بابت بدهی به صندوق بازنشستگی کشوری، سازمان تامین اجتماعی و صندوق بیمه روستاییان و عشایر واریز می‌شود. امداد و سایر وظایف دولت
تعداد دقیق و نهایی سهام قابل واگذاری با تصویب هیئت واگذاری تعیین می شود. نقل و انتقال سهام موضوع این مصوبه خارج از ساعات معاملاتی و خارج از صرافی انجام می شود و از پرداخت مالیات معاف است.
80 درصد از سهام پرسپولیس فروخته شد.
در همین راستا باشگاه پرسپولیس نیز از واگذاری 80 درصد سهام خود به سه شرکت توسط دولت جمهوری اسلامی ایران خبر داد. این باشگاه با انتشار نامه ای در سامانه کدال موافقت دولت جمهوری اسلامی ایران را در خصوص واگذاری 80 درصد سهام این باشگاه اعلام کرد.
بر اساس اعلام نماد حقوقی باشگاه پرسپولیس، معادل 80 درصد از سهام شرکت فرهنگی ورزشی پرسپولیس متعلق به وزارت ورزش و جوانان به صندوق بازنشستگی کشوری، سازمان تامین اجتماعی و بیمه. صندوق روستائیان و عشایر برای رفع بدهی و سایر تعهدات دولت. در واقع به نظر می رسد در حال حاضر تنها 10 درصد از این سهام در دسترس عموم است و 10 درصد مابقی متعلق به وزارت ورزش و جوانان است.
جزئیات توزیع درصد سهام واگذار شده از پرسپولیس
80 درصد سهام باشگاه پرسپولیس که در اختیار وزارت ورزش و جوانان بود به سازمان تامین اجتماعی، صندوق بازنشستگی و صندوق بیمه روستاییان و عشایر واگذار شد. به گزارش خبرگزاری برنا، از 80 درصد سهام پرسپولیس، 51 درصد به سازمان تامین اجتماعی، 19 درصد به صندوق بیمه روستاییان و عشایر و 10 درصد به صندوق بازنشستگی تعلق گرفت. موضوع اینجاست که این شرکت ها سهامی عام غیردولتی هستند.
با واگذاری باشگاه پرسپولیس، ایراد عمده کنفدراسیون فوتبال آسیا مبنی بر مالکیت مشترک پرسپولیس و استقلال و موضوع دولتی بودن این دو باشگاه به طور کامل برطرف می شود، بنابراین مشکل دیگری در این زمینه وجود نخواهد داشت.
بر اساس تبصره 19 قانون جدید مصوب سال جاری، دولت مکلف شد بدهی خود را به شرکت های دولتی غیردولتی به هر نحوی پرداخت کند. به همین دلیل باشگاه پرسپولیس در این خصوص به تامین اجتماعی واگذار شد.
آنچه در ماجرای تحویل حائز اهمیت است این است که سازمان تامین اجتماعی موظف است به نمایندگی از بخش خصوصی سهام پرسپولیس را در اسرع وقت به بورس تحویل دهد. اگر این اتفاق نیفتد، طبق قانون تخلف صورت گرفته است.
دو هفته تا تکمیل فرآیند انتقال
پس از اعلام رسمی واگذاری، سازمان تامین اجتماعی و سازمان خصوصی سازی باید برای رسمی شدن این واگذاری قرارداد امضا کنند. به همین ترتیب، نهاد بورس اوراق بهادار باید فرآیند انتقال سهام را انجام دهد که بین یک تا دو هفته طول می کشد.

دادن پرسپولیس به بازنشستگان افتخار است
پیش از این وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفته بود: واگذاری تخت جمشید به تامین اجتماعی افتخار بزرگی است. سولت مرتضوی درباره آخرین واگذاری باشگاه پرسپولیس به تامین اجتماعی گفت: در صورت واگذاری سهام پرسپولیس به تامین اجتماعی، وجوه ما با قوت حضور پیدا می کند. ما این کار را با نیت خوب انجام می دهیم.
وی افزود: ما معتقدیم این باشگاه ها می توانند به خودکفایی و سوددهی برسند. اگر مدیریت صحیح حاکم شود ما به عنوان سرمایه اجتماعی به پرسپولیس و استقلال کمک می کنیم تا از این وضعیت مسئولیت اجتماعی شرکت های وابسته به صندوق بازنشستگی خارج شوند تا خدای ناکرده مشمول جرایم سازمان های بین المللی نشوند. و نظارتی.
وزیر کار تاکید کرد: به استقبال این دو باشگاه افتخار می کنیم. حالا یکی از آنها را به صندوق بازنشستگی وصل می کنیم. البته همه صندوق های بازنشستگی در این امر دخیل هستند. البته ما تنها سهامدار این دو باشگاه نخواهیم بود. ما در همه زمینه های مختلف ذینفع هستیم و قطعا کمک خواهیم کرد. دولت معتقد است دیگر تیم های ما و اساسا ورزش ما سرمایه های کشور هستند و باید به این گروه ها کمک کنیم.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی امروز در حالی این اظهارات را مطرح کرد که دو شب پیش یکی از مدیران سازمان تامین اجتماعی در گفت و گو با شبکه خبر، تحویل تخت جمشید را پرتاب تخت جمشید از چاله به چاه توصیف کرد. فاش شد که دولت مسئول بدهی به سازمان تامین اجتماعی است که می خواهد باشگاه پرسپولیس را به سازمان تامین اجتماعی واگذار کند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=229250

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.