افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 25 September , 2024
1

گزینه خطرناک خودروهای مدرن/قدیمی بهتر است!

  • کد خبر : 228872
گزینه خطرناک خودروهای مدرن/قدیمی بهتر است!

به گزارش خبرآنلاین، با تکامل خودروها ویژگی های جدیدی از رانندگی خودکار (فناوری رانندگی خودکار) تا حذف کامل سوخت و استفاده از برق را به دست آورده اند. یکی از این نوآوری های جدید استفاده از صفحه نمایش لمسی بر روی داشبورد خودرو است. به گزارش ایسنا، آژانس ایمنی اروپا اعلام کرده است که نمایشگرهای […]

به گزارش خبرآنلاین، با تکامل خودروها ویژگی های جدیدی از رانندگی خودکار (فناوری رانندگی خودکار) تا حذف کامل سوخت و استفاده از برق را به دست آورده اند. یکی از این نوآوری های جدید استفاده از صفحه نمایش لمسی بر روی داشبورد خودرو است.

به گزارش ایسنا، آژانس ایمنی اروپا اعلام کرده است که نمایشگرهای لمسی در خودروها خطر قابل توجهی برای رانندگان به همراه دارد. آژانس همچنین بازگشت به دکمه های فیزیکی برای برخی از کنترل های ضروری را توصیه کرد.

این اطلاعیه در واکنش به تبلیغ روزافزون نمایشگرهای لمسی بزرگ بر روی داشبورد خودروهای مدرن است.

به عنوان مثال، یک خودروی اقتصادی Volvo EX30 را در نظر بگیرید. هیچ دکمه ای فراتر از چند دکمه روی فرمان وجود ندارد که باعث حواس پرتی می شود.

آژانس ایمنی اروپا مسئول انجام تست‌های تصادف و ایمنی بر روی خودروهای جدید در اروپا، بررسی اینکه آیا خودرو از بازرسی‌ها و بررسی‌های ایمنی عبور کرده است یا خیر، و راه‌حل‌هایی را برای خودروهایی که از کار می‌افتند، توصیه می‌کند.

این آژانس اصرار دارد که برخی از ویژگی‌ها مانند چراغ‌های راهنما، چراغ‌های خطر و موارد دیگر باید با دکمه‌های فیزیکی به جای صفحه‌نمایش لمسی جایگزین شوند تا یک وسیله نقلیه امتیاز پنج ستاره تست تصادف را دریافت کند.

این بیانیه حول محور حواس‌پرتی‌های احتمالی و خطرات امنیتی ناشی از رابط‌های لمسی، به‌ویژه موقعیت‌های بحرانی که نیاز به اقدام سریع دارند، می‌چرخد.

تسلا، در میان دیگران، در جایگزینی کنترل‌کننده‌های فیزیکی سنتی با رابط‌های صفحه لمسی پیشرو بوده است.

متیو اوری، مدیر توسعه استراتژیک در آژانس ایمنی اروپا، مشکل استفاده بیش از حد از صفحه نمایش لمسی در صنعت خودرو را برجسته کرد.

وی گفت: استفاده بی رویه از صفحه نمایش های لمسی معضل صنعت خودروسازی است. تقریباً تمام خودروسازان کنترل‌ها را از کلیدها و دکمه‌ها به صفحه‌نمایش‌های لمسی مرکزی منتقل می‌کنند و رانندگان را مجبور می‌کنند چشم‌های خود را از جاده بردارند و خطر حواس‌پرتی و تصادف را افزایش می‌دهند.

در حالی که آژانس ایمنی اروپا فاقد اختیارات نظارتی است، تأثیر آن بر رتبه بندی ایمنی خودرو می تواند خودروسازان را وادار کند تا در اتکای خود به کنترل های صفحه لمسی تجدید نظر کنند.

توصیه دقیق آن تمام رابط های تکنولوژیکی یک وسیله نقلیه را پوشش می دهد و انتظار می رود به عاملی برای دستیابی به رتبه های ایمنی مطلوب تبدیل شود.

اوری می‌گوید: آزمایش‌های جدید، که در سال 2026 انجام می‌شوند، تولیدکنندگان را تشویق می‌کنند تا از کنترل‌های فیزیکی جداگانه برای عملکردهای ضروری به روشی بصری استفاده کنند که مدت زمانی را که باید برای ترویج رانندگی ایمن‌تر از جاده دور کنید، محدود می‌کند.

در ایالات متحده، کمپین های رانندگی حواس پرت اغلب بر روی استفاده از تلفن همراه تمرکز می کنند. در نتیجه، ایالت هایی مانند میشیگان استفاده از تلفن همراه در هنگام رانندگی را ممنوع کرده اند. دوربین های کنار جاده نیز به عنوان ابزاری برای تنبیه رانندگان حواس پرت استفاده می شوند.

با این حال، نگرانی های بیشتری در مورد ایمنی عابران پیاده و افزایش تصادفات ناشی از حواس پرتی رانندگان وجود دارد.

با این حال، باید منتظر حرکتی برای بررسی استفاده از صفحه نمایش لمسی در وسایل نقلیه باشیم.

۵۸۵۸

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=228872

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.