افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 19 September , 2024
2

دو مسابقه “6 گله” و 115 گلزن / حسرتی که برای استقلال می ماند – خبرگزاری به اضافه اخبار ایران و جهان

  • کد خبر : 228544
دو مسابقه “6 گله” و 115 گلزن / حسرتی که برای استقلال می ماند – خبرگزاری به اضافه اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار مهر، تیم های فوتبال تهران، پرسپولیس و استقلال بعدازظهر چهارشنبه 2 اسفند در یکصد و سیزدهمین دربی پایتخت به مصاف یکدیگر خواهند رفت. علاوه بر حساسیت این بازی، برنده آن می تواند گام بلندی در جهت پیروزی در فصل 23 بردارد. پرسپولیس بیشتر به دست آورد در 102 دیدار اخیر دو تیم، […]

به گزارش خبرنگار مهر، تیم های فوتبال تهران، پرسپولیس و استقلال بعدازظهر چهارشنبه 2 اسفند در یکصد و سیزدهمین دربی پایتخت به مصاف یکدیگر خواهند رفت. علاوه بر حساسیت این بازی، برنده آن می تواند گام بلندی در جهت پیروزی در فصل 23 بردارد.

پرسپولیس بیشتر به دست آورد

در 102 دیدار اخیر دو تیم، 26 برد با 94 گل به استقلال و 27 برد با 101 گل به پرسپولیس رسید. نتیجه 49 بازی این دو تیم با تساوی به پایان رسیده است. با این حساب قرمزها یک برد بیشتر از رقیب سنتی خود دارند.

از مجموع بازی های انجام شده، 4 بازی ناقص بوده است، یک بازی 1-0 به سود استقلال و 3 بازی دیگر 3-0 به نفع استقلال و یک بازی در سوپرجام فوتبال ایران بدون نتیجه به دلیل انصراف استقلالی ها، این جشن به سود پرسپولیسی ها اعلام شد.

هر دو تیم از نظر تعداد جام ها برابرند: 38. لیگ های کشوری ایران، پرسپولیس 15 بار و استقلال 9 بار به مقام قهرمانی رسیدند. در جام حذفی، هر دو در شماره 7 مساوی هستند.

استقلالی، اولین گلزن دربی

در دربی های برگزار شده 59 بازیکن برای پرسپولیس و 56 بازیکن برای استقلال گلزنی کردند. در مجموع 115 بازیکن گلزنی کرده اند که از این تعداد 3 بازیکن (مهدی هاشمی نسب، شاهرخ بیانی و غلامرضا فتح آبادی) برای هر دو تیم گلزنی کرده اند. گلزن اول دربی در بازی دوم احمد منشی زاده بود که توانست دروازه پرسپولیس را برای استقلال باز کند. صفر ایران ناب او با 7 گل بهترین گلزن دربی و پرسپولیس و علی جباری و غلامحسین مظلومی با 5 گل بهترین گلزنان استقلال در دربی هستند.

هت تریک دو بازیکن پرسپولیس

همایون بهزادی و ایمون بیش از دو بازیکن سابق پرسپولیس در دربی پرسپولیس توانستند در یک مسابقه 3 گل به ثمر برسانند. در تیم استقلال هنوز هیچ بازیکنی نتوانسته 3 بار در دیدار مقابل پرسپولیس گلزنی کند. حسین کلانی (پرسپولیس)، علی جباری (استکلال)، ایرج سلیمانی (پرسپولیس)، غلامحسین مظلومی (استکلال)، صفر ایران ناب (پرسپولیس)، شاهرخ بیانی (پرسپولیس)، هادی نوروزی (پرسپولیس)، مجتبی جباری (استقلال)، مهدی طارمی (پرسپولیس)، امیرارسلان مطهری (استقلال) و گرجستان گلسیانی (پرسپولیس) از جمله بازیکنانی است که در دربی دو بار برای تیمش گلزنی کرده است.

رکورد دست نیافتنی ایران ناب در دربی

صفر ایران ناب او تنها بازیکنی است که در 6 دربی مختلف موفق به گلزنی شده است، حسین کلانی و مهدی هاشمی نسب نیز بازیکنانی هستند که در 5 دربی مختلف گلزنی کرده اند. غلامحسین مظلومی، علی جباری، فرهاد مجیدی و علی علیپور بازیکنانی هستند که در چهار دربی مختلف توانسته اند دروازه تیم رقیب را باز کنند.

رنگارنگ ترین دربی

در دوران دربی، دو بازی با 6 گل، پرگل ترین دربی های تمام دوران بوده است. در سال 1352 تیم پرسپولیس موفق شد در یک بازی یک طرفه 6 بر صفر استقلال را شکست دهد. پرسپولیس در دربی 83 توانست 4 بر 2 استقلال را شکست دهد و در هر دو دیدار 6 گل رد و بدل شد.

دو بازی از

اولین کاپیتان ها و اولین اخراج در دربی

همایون بهزادی از پرسپولیس و کامبیز جلالی از استقلال در اولین دیدار دو تیم بازوبند کاپیتانی را بر بازو بستند تا کاپیتان اول دو تیم شوند. رضا وطن خواه در دربی 1348 نیز از داور کارت قرمز دریافت کرد و اولین بازیکن اخراج شده دربی شد.

نگاهی به بیگانگان سرخابی

مربی اول: زادراکو رایکوف (استقلال – 1349)
داور اول: پاکستان بهادرخان (شهرورد 2)
بازیکن اول: آلن برش (پرسپولیس – 21 شهرورد)
گلزن اول: عیسی ترائورا (پرسپولیس – شهرورد 55)
بیشترین بازی: بشار رسن (پرسپولیس – 7 بازی)
اولین و آخرین گل سه گانه: ایمون زاد (پرسپولیس)
سریع ترین گل سه گانه: ایمون زاد (پرسپولیس- 10 دقیقه)
بیشترین امتیاز: ایمون مازاد (پرسپولیس -3 گل)
تپه ها صفحه ی تمیز: نیلسون کشور کره جوان (پرسپولیس – 4 بازی)
بیشترین دفعات بسته توسط یک دروازه بان: نیلسون کشور کره جوان (پرسپولیس – 405 دقیقه)

تپه ها تمیز ورق

مهدی رحمتی دروازه بان سابق تیم استقلال سابقه حضور در 15 دربی را دارد و توانست در 9 دیدار دروازه بان سابق استقلال را بسته نگه دارد و عنوان قهرمانی را به دست آورد. تمیز ورق به دروازه بان سابق استقلال می رسد. علیرضا بیرانوند دروازه بان پرسپولیس تاکنون در 11 دربی و 6 بازی حضور داشته است. تمیز ورق او بهترین آمار را در بین دروازه ها دارد. خانم ها پرسپولیس دارد

دو بازی از

سریع ترین و کندترین گل دربی

در مقابل دو تیم، دو بازیکن استقلال موفق شدند سریع ترین و کندترین گل های دربی را به ثمر برسانند. در دربی 1380 علی سامره در 47 ثانیه دروازه پرسپولیس را باز کرد و سریع ترین گل دربی را به ثمر رساند و محمدحسین مرادمند سال گذشته در دیدار حذفی جام حذفی در دقیقه 11+90 گل تساوی استقلال را به ثمر رساند. آخرین هدف بودن دربی را هم یک بازیکن استقلالی زده است.

بیشترین پاس گل برای پرسپولیس

ابراهیم آشتیانی با 6 پاس گل بهترین پاسور دربی محسوب می شود، مهدی ترابی با 5 پاس گل دوم است، هر دو بازیکن پرسپولیسی هستند. ترابی که همچنان در پرسپولیس حضور دارد می تواند در دربی 103 آمار خود را بهتر کند.

اکثر دربی ها به عنوان بازیکن پیروز شدند

کارو حقوردیان، علی جباری، اکبر شغل من، غلامحسین مظلومی، چهار بازیکن هستند که به عنوان بازیکن 7 پیروزی در دربی کسب کرده اند. محمود فخری، عزت جانمالکیمنصور پورحیدری، شاهرخ بیانی، علی پروین، احمدرضا عابدزاده، احمد نوراللهی نیز بازیکنانی هستند که 6 برد در دربی را به عنوان بازیکن تجربه کرده اند.

اکثر دربی ها به عنوان بازیکن مساوی می شوند

علیرضا وحیدنیک بخت 13 تساوی را در دربی تجربه کرده است. (8 برابر پیراهن استقلال و 5 برابر پیراهن پرسپولیس). امیرحسین صادقی نیز 11 تساوی در دربی به ثبت رساند.

بیشترین شکست در دربی به عنوان یک بازیکن

علی پروین بیش از هر بازیکن دیگری در شهرورد هشت شکست را به عنوان بازیکن متحمل شده است. ناصر حجازی و اصغر ادیبی نیز به عنوان بازیکن 6 شکست متحمل شدند.

گلزنی در اولین دربی

این 12 بازیکن استقلال در اولین دربی موفق به گلزنی شدند: امیر ارسلان مطهری – جابر انصاری – سجاد شهبازا – امیدرضا. بیمار روانی – فرد ملکیان – ادموند اختر – عباس سرخاب – غلامرضا فتح آبادی – محرم ده -جواد عرب – غلامحسین مظلومی – امیرحسین جباری زاده

این 16 بازیکن در اولین دربی برای پرسپولیس گلزنی کرده اند: گرجستان گلسیانی – عیسی آل کثیر – مهدی عبدی – سروش رفیعی – آلمانی بنگستون -علی علیپور- ایمون زاد – عادل کلاهکج – محسن خلیلی – غلاف رضایی عیسی ترائورا – بهنام طاهرزاده – ادموند بزیک – کمیاب میرا احمدیان – رضا عابدیان – علی پروین – حسین ههجوان.

جابر انصاری و امیدرضا بیمار روانی از استقلال ادموند بزیک و محسن خلیلی از پرسپولیس در دو بازی اول خود گلزنی کردند. همچنین ایمون زاد تنها بازیکن دربی اولش است گل سه گانه و امیر ارسلان مطهری و جورجی گلسیانی دو بازیکن هستند که موفق شدند در اولین دربی خود ثبت نام کنند دو برابر آنها تبدیل شدهاند به.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=228544

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.