افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
2

ارتش اسرائیل تنها کمتر از یک سوم تونل حماس را منهدم کرد

  • کد خبر : 228068
ارتش اسرائیل تنها کمتر از یک سوم تونل حماس را منهدم کرد

به گزارش خبرآنلاین به نقل از الجزیره؛ رئیس کمیته اطلاعات سنای آمریکا با انتقاد از ضعف ارتش رژیم صهیونیستی در نبرد غزه گفت: هیچکس فکر نمی کرد که اسرائیل تنها می تواند 35 درصد از جنگجویان حماس را نابود کند. به گفته رئیس کمیته اطلاعات سنای آمریکا، ارتش اسرائیل تنها توانست کمتر از یک سوم […]

به گزارش خبرآنلاین به نقل از الجزیره؛ رئیس کمیته اطلاعات سنای آمریکا با انتقاد از ضعف ارتش رژیم صهیونیستی در نبرد غزه گفت: هیچکس فکر نمی کرد که اسرائیل تنها می تواند 35 درصد از جنگجویان حماس را نابود کند.

به گفته رئیس کمیته اطلاعات سنای آمریکا، ارتش اسرائیل تنها توانست کمتر از یک سوم شبکه تونل حماس را نابود کند.

مارک وارنر، رئیس کمیته اطلاعات سنای آمریکا نیز افزود: آنچه برای ارتش اسرائیل با تونل ها اتفاق افتاد درسی است که باید آموخت.

گزارش کردن خبرگزاری بیشتر از سوی دیگر، نیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی به سخنان جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا درباره وی واکنش نشان داد.

نتانیاهو در واکنش به سخنان بایدن مبنی بر اینکه نتانیاهو به این رژیم آسیب می زند، گفت: بایدن اشتباه می کند.

نتانیاهو همچنین درباره سخنان رئیس جمهور آمریکا در خصوص اداره نوار غزه توسط سازمان های خودمختار گفت: آخرین کاری که اسرائیل باید انجام دهد این است که سازمان های خودمختار را به نوار غزه بیاورد.

لازم به ذکر است که اظهارات متقابل بایدن و نتانیاهو نشان دهنده تفاوت عمیق آنهاست. با این حال رئیس جمهور آمریکا در مصاحبه با شبکه آمریکایی ام اس ان بی سی اعلام کرد که این کشور در حمایت از رژیم صهیونیستی خط قرمزی ندارد.

بایدن در ادامه گفت و گو با این شبکه آمریکایی افزود: نه تنها هرگز اسرائیل را رها نمی کنم، بلکه از تهیه تسلیحات آن نیز دست برنخواهم داشت.

همچنین “اسحاق بریک” ژنرال ذخیره ارتش رژیم صهیونیستی در مقاله ای که در روزنامه عبری هاآرتص منتشر شد، اعلام کرد که رهبران ارشد اسرائیل مسئول فاجعه 7 اکتبر باید حذف شوند و اگر این اتفاق نیفتد. اگر این اتفاق نیفتد، به این معنی است که همه اسرائیلی‌ها باید در پایان عمر خود، هنوز در آستانه یک جنگ منطقه‌ای هستند. جنگی که برای آن آمادگی ندارند.

این مقاله ادعا می کند که نخست وزیر بنیامین نتانیاهو، وزیر جنگ یواف گالانت و رئیس ستاد ارتش اسرائیل هرزی هالوی باید به همراه برخی از افسران عالی رتبه مسئول فاجعه 7 اکتبر از سمت های خود برکنار شوند.

آیزاک بریک با تمسخر گفت: «زمان آن فرا رسیده است که همه کسانی که در فاجعه 7 اکتبر نقش داشتند، کلیدها را برگردانند و به خانه بروند. در این میان اولین کسی که باید استعفا دهد نتانیاهو است و به جای متهم کردن دیگران سریعا کلید کابینه را تحویل دهد و برود.

وی افزود: UAF Gallant نیز نامتعادل و فاقد تفکر منطقی است و در شکست 7 اکتبر شرکت کرد و باید استعفا دهد. گالانت مسئول مستقیم این فاجعه است و همچنان به تهدیدهای بیهوده و غیر واقعی علیه دشمنان ادامه می دهد.

این ژنرال صهیونیست تاکید کرد که گالانت در فشار بر نتانیاهو برای حمله به لبنان همزمان با جنگ غزه اغراق می کند. اگر تهدیدات گالانت عملی می شد، امروز اسرائیل وارد یک جنگ منطقه ای می شد که آن را نابود می کرد. خطر دولت غیرمنطقی گالانت این است که احتمالاً تصمیمات غیرمنطقی تری در مورد دخالت اسرائیل در یک جنگ منطقه ای اتخاذ می کند. جنگی که برای آن آماده نیست.

310310

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=228068

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.