افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 19 October , 2024
2

به جای پرداخت هزینه گاز دریافتی از ایران، «نفت سیاه» را تحویل می دهیم.

  • کد خبر : 228011
به جای پرداخت هزینه گاز دریافتی از ایران، «نفت سیاه» را تحویل می دهیم.

به گزارش بازار، زیاد علی فاضل وزیر برق عراق در بیانیه روز یکشنبه 20 مارس خود دقیقاً منظور خود از نفت سیاه را مشخص نکرده است، اما این اصطلاح معمولاً برای گازوئیل استفاده می شود، زیرا آلاینده ترین سوخت فسیلی است. علی فاضل در گفت و گو با خبرگزاری رسمی عراق در ادامه به بحران […]

به گزارش بازار، زیاد علی فاضل وزیر برق عراق در بیانیه روز یکشنبه 20 مارس خود دقیقاً منظور خود از نفت سیاه را مشخص نکرده است، اما این اصطلاح معمولاً برای گازوئیل استفاده می شود، زیرا آلاینده ترین سوخت فسیلی است.

علی فاضل در گفت و گو با خبرگزاری رسمی عراق در ادامه به بحران کسری گاز ایران و محدودیت صادرات گاز ایران در فصول سرد سال اشاره کرد و گفت: برای حل این مشکل با ترکمنستان برای واردات روزانه 20 میلیون متر مکعب گاز به توافق رسیده ایم. . .

عراق از گاز دریافتی از ایران برای تامین انرژی نیروگاه های برق استفاده می کند و حدود شش هزار مگاوات از ظرفیت تولید برق عراق (معادل یک سوم کل ظرفیت) به گاز وارداتی از ایران بستگی دارد.

وی گفت: در صورت توافق با ایران، گازرسانی به ترکمنستان از تابستان 1403 قابل انجام است.

بر اساس این قرارداد، ایران موظف است روزانه 50 میلیون متر مکعب گاز به عراق تحویل دهد، اما در سال های اخیر نیمی از این میزان گاز را به عراق تحویل داده است.

مقامات ایرانی می گویند عراق بین 9 تا 11 میلیارد دلار برای خرید گاز و برق از جمهوری اسلامی بدهکار است. اما آقای فاضل به این اظهارات پاسخ داد و اعلام کرد که عراق به ایران بدهی ندارد.

وی در ادامه تصریح کرد: بر اساس این توافق، پول گاز و برق وارداتی از ایران به حساب ایران در بانک تجارت عراق واریز شده است، اما به دلیل تحریم‌های آمریکا فرآیند پرداخت تکمیل نشده است.

زیادعلی فاضل با اشاره به کاهش چشمگیر صادرات گاز ایران به عراق در دو ماه گذشته گفت: بغداد نیز مذاکراتی را با قطر برای دریافت گاز آغاز کرده است.

حدود 10 روز پیش عراق اعلام کرد که ایران انتقال گاز و برق به این کشور را به دلیل سرما و کسری شدید گاز داخلی به صفر رسانده است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=228011

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.