افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 18 October , 2024
3

شناسایی سازمان های بین المللی برای افزایش صادرات نفت ایران

  • کد خبر : 227761
شناسایی سازمان های بین المللی برای افزایش صادرات نفت ایران

به گزارش بازار، جواد اوجی امروز (یکشنبه 29 اسفندماه) در حاشیه مراسم امضای قراردادهای اجرایی طرح ملی افزایش فشار میدان مشترک گازی پارس جنوبی در جمع جمعی از خبرنگاران با اشاره به بهره برداری از گام اول طرح توسعه میادین سپهر و جفیر با ظرفیت تولید روزانه 50 هزار بشکه نفت خام، تصریح کرد: در […]

به گزارش بازار، جواد اوجی امروز (یکشنبه 29 اسفندماه) در حاشیه مراسم امضای قراردادهای اجرایی طرح ملی افزایش فشار میدان مشترک گازی پارس جنوبی در جمع جمعی از خبرنگاران با اشاره به بهره برداری از گام اول طرح توسعه میادین سپهر و جفیر با ظرفیت تولید روزانه 50 هزار بشکه نفت خام، تصریح کرد: در حال حاضر 9 میدان نفتی در غرب کارون وجود دارد که 6 میدان مشترک از جمله آزادگان، یادآوران. ، و غیره. .

وی مجموع برداشت روزانه نفت خام از میادین غرب کارون را 450 هزار بشکه نفت و 130 میلیون فوت مکعب گاز در روز عنوان کرد و گفت: گام دوم طرح توسعه میدان آزادگان جنوبی در سال 94 به بهره برداری می رسد. نیمه اول سال 1403 و ظرفیت تولید آن به 200 هزار بشکه در روز خواهد رسید.

وزیر نفت با اشاره به اینکه طرح ملی جهش در پارس جنوبی از سال 1396 معلق و بلاتکلیف است، تصریح کرد: وزارت نفت در دولت سیزدهم تلاش جدی انجام داد و پس از انجام کارهای کارشناسی تصمیم گرفته شد واحد افزایش فشار در دریا احداث شود. در حالی که قطر نیز چند ماه پیش قراردادی را برای توسعه و افزایش فشار در بخش قطری پارس جنوبی (گنبد شمالی) در دریا با شرکت های خارجی امضا کرد.

تعیین تخصیص طرح جهش در پارس جنوبی در طول فعالیت دولت سیزدهم.
وی با تاکید بر اینکه طرح جهش فشار پارس جنوبی علیرغم رها شدن از سوی دولت های قبلی، سرانجام در دولت سیزدهم اختصاص یافت، ادامه داد: نوسان فشار پارس جنوبی با 28 سکو (14 سکوی فشار و 14 سکوی پشتیبانی در هفت منطقه تعیین شده) انجام می شود.

وی با اشاره به اینکه اکنون گاز خام از میدان مشترک پارس جنوبی با 38 سکوی تولیدی و پشتیبانی استخراج می شود، گفت: قرارداد اجرایی پروژه ملی تقویت بوستر پارس جنوبی با چهار پیمانکار اصلی و با ساخت 28 سکو (14 سکوی تقویت کننده) منعقد شد. و 14 پلت فرم پشتیبانی در هفت منطقه تعیین شده مستقر خواهند شد.

وزیر نفت با بیان اینکه اجرای طرح ملی افزایش فشار در مناطق مرزی میدان مشترک پارس جنوبی با قطر در اولویت است، تصریح کرد: برای ساخت این سکوها از پیمانکاران و سازندگان ایرانی استفاده می شود.

اوجی با اشاره به اینکه کار با ظرفیت و تجربه انجام می شود، تاکید کرد: امروز پیمانکارانی که قرارداد ساخت این سکوها و افزایش فشار را امضا کردند، همان هایی هستند که فازهای پارس جنوبی را توسعه دادند.

دولت سیزدهم کار فردا را فدای امروز نمی کند
وی با اشاره به اینکه دولت سیزدهم کار فردا را فدای کار امروز نخواهد کرد و مردم نتیجه این توافق را در سال های آینده خواهند دید، ادامه داد: امروز هیچ برنامه ملی جز افزایش فشار بر مشترک پارس جنوبی وجود ندارد.

وزیر نفت تصریح کرد: 70 درصد گاز ایران از میدان مشترک پارس جنوبی و 45 درصد خوراک پالایشگاه های نفت از تولید این میدان تامین می شود و با نصب سکوهای افزایش فشار در این میدان، برداشت گاز از پارس جنوبی به مدت 70 سال ادامه خواهد داشت.

اوجی با بیان اینکه حدود 93 درصد سوخت نیروگاه ها در سال 1403 گازرسانی شده و در صنایع کوچک و بزرگ نیز وضعیت به همین شکل است، تصریح کرد: منتظر افزایش فشار توسط شرکت های خارجی نیستیم و امیدواریم در این هشت سال آینده فشار وارد شود. تاخیر قبل از افت فشار تولید موثر باید با کار جهادی جبران شود.

وی ارزش پروژه های امضا شده برای افزایش فشار در پارس جنوبی را 20 میلیارد دلار اعلام کرد و افزود: با اجرای این طرح 90 تریلیون فوت مکعب گاز و بیش از 2 میلیارد بشکه میعانات گازی استخراج می شود. گاز به ارزش 900 میلیارد دلار به ظرفیت های هیدروکربنی کشور اضافه شده است.

اوجی ادامه داد: با ساخت سکوهای تقویت فشار از تمام توان تولیدکنندگان داخلی استفاده می شود و این موضوع برای رشد اقتصادی کشور نیز موثر است.

بهره برداری از سکوهای فشار در پارس جنوبی تا 4 سال آینده
وی با بیان اینکه ظرفیت پیمانکاران و سازندگان داخلی زیاد است و این ظرفیت در داخل کشور وجود دارد تا از قطر عقب نمانیم، گفت: با برنامه ریزی شرکت ملی نفت ایران، بهره برداری از سکوهای تقویت فشار. در چهار سال آینده

وزیر نفت با تاکید بر اینکه 50 درصد از ذخایر گاز ایران در میدان مشترک پارس جنوبی قرار دارد، افزود: در دولت سیزدهم تحریم ها مانع توسعه صنعت نفت و گاز نشد و امسال برای اولین بار در در 40 سال گذشته در سه فصل متوالی رشد اقتصادی بیش از 20 درصدی در حوزه نفت و گاز داشته ایم.

اوجی با اشاره به اینکه رشد اقتصادی کشور با نفت دو برابر رشد اقتصادی بدون نفت بوده است، ادامه داد: در نشست روسای مجمع کشورهای صادرکننده گاز (GECF) در الجزایر، میانگین رشد تولید گاز ایران 5 اعلام شد. ٪، در حالی که متوسط ​​رشد جهانی 2.5٪ بود.

وی تاکید کرد: امروز با تحریم های شدیدتری نسبت به سال 2017 مواجه هستیم، اما صادرات نفت از آن سال به بالاترین میزان خود رسیده است.

وزیر نفت ادامه داد: سازمان های بین المللی اذعان دارند که ایران هیچ مانعی برای فروش نفت ندارد، در عین حال تخفیف در فروش نفت را هم تکذیب می کنم و این باعث نزدیک شدن قیمت فروش نفت خام ایران به قیمت جهانی می شود. . . .

وزیر نفت با بیان اینکه افزایش تولید نفت در سال 1402 محقق شده است، تصریح کرد: در ابتدای دولت سیزدهم برداشت نفت از میادین واقع در استان خراسان که شامل 58 میدان می شود، یک میلیون و 700 هزار بشکه بود. و اکنون این رقم به 2 میلیون و 700 هزار بشکه افزایش یافته است.

امضای قراردادهای ساخت و ساز با شرکت های نفت و گاز روسیه.
اوجی با اشاره به افزایش ظرفیت پالایشگاه های نفت و گاز در دولت سیزدهم ادامه داد: بهره برداری از فاز دوم پالایشگاه آبادان با ظرفیت پالایش روزانه 210 هزار بشکه و بهره برداری از فاز چهاردهم پالایشگاه جنوب. . میدان گازی پارس با ظرفیت پالایش روزانه 50 میلیون مترمکعب گاز و بهره برداری از طرح توسعه فاز 11 پارس جنوبی پس از 20 سال تاخیر در دولت سیزدهم در راستای اهداف تعیین شده برای افزایش به پایان رسید. پالایش نفت و گاز توانایی

وی تصریح کرد: قراردادهای سازنده ای با شرکت های نفت و گاز روسیه امضا کرده ایم و عملیات اجرایی آنها نیز آغاز شده است و 200 هزار بشکه از افزایش تولید نفت ایران مربوط به میادینی است که شرکت های روسی در آن فعالیت دارند.

وزیر نفت افزود: در سال 1402 وزارت نفت یکی از برجسته ترین وزارتخانه های دولتی بود و با کسب بالاترین رشد اقتصادی، مقام اول را در استفاده از توان شرکت های دانش بنیان و اقلام تولیدی برای اولین بار و تضمینی کسب کرد. انرژی، امنیت در کشور.”

وی بیان کرد: با وجود اینکه سامانه هوشمند سوخت در جریان فعالیت ارتش سیزدهم دو بار مورد حمله سایبری قرار گرفت اما مشکلی برای تامین سوخت مورد نیاز کشور وجود نداشت.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=227761

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.