افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 26 October , 2024
3

پارچه ژاکارد و هر چه باید در مورد آن بدانید

  • کد خبر : 22774
پارچه ژاکارد و هر چه باید در مورد آن بدانید
پارچه ژاکارد تنوع فوق العاده ای دارد. یکی از زیباترین و پرمصرف ترین مدل های آن پارچه ژاکارد لمه است. معمولا تولید کنندگان مانتو که به دنبال خرید از عمده فروشی پارچه هستند، این مدل از پارچه ژاکارد را ترجیح می دهند. زیرا درخشش و زیبایی این پارچه، آن را تبدیل به گزینه ای کاربردی برای دوخت مدل های مختلف کرده است.

تاریخچه پارچه ژاکارد مشابه مدل های امروزی به 1800 میلادی بازمی گردد. به همین دلیل نمی توان گفت ژاکارد یک پارچه جدید محسوب می شود. اما باید در نظر داشت این پارچه در طول زمان تغییرات بسیاری داشته است. در واقع، ژاکاردی که ما این روزها در دست داریم با تغییرات بسیار تبدیل به پارچه ایدئال و کاربردی شده است. پارچه ژاکارد در زمانی ظهور کرد که طراحان از کار با پارچه های تکراری خسته شدند. به همین دلیل در چند سال اخیر در بازار مدل های مختلف این پارچه را مشاهده می کنید. اگر قصد خرید پارچه ژاکارد را دارید، بد نیست بیشتر با آن آشنا شوید. این پارچه تقریبا نوظهور می تواند یکی از بهترین انتخاب های شما باشد. مخصوصا اگر در صنعت پوشاک فعالیت دارید و به دنبال عمده فروشی پارچه هستید.

پارچه ژاکارد تنوع فوق العاده ای دارد. یکی از زیباترین و پرمصرف ترین مدل های آن پارچه ژاکارد لمه است. معمولا تولید کنندگان مانتو که به دنبال خرید از عمده فروشی پارچه هستند، این مدل از پارچه ژاکارد را ترجیح می دهند. زیرا درخشش و زیبایی این پارچه، آن را تبدیل به گزینه ای کاربردی برای دوخت مدل های مختلف کرده است. اگر در مورد ژاکارد اطلاعات چندانی ندارید و یا به دنبال قیمت پارچه ژاکارد لمه هستید، مطالعه این مطلب برای شما مفید خواهد بود. سعی داریم در ادامه این مطلب راهنمای جامعی برای خرید پارچه ژاکارد به شما عرضه کنیم.

اندکی درباره پارچه ژاکارد

نام این پارچه بر اساس بافت آن انتخاب شده است. در واقع بافت ژاکارد بافتی است که در آن طرح پارچه در تار و پود آن تنیده می شود. طرح روی این پارچه معمولا برجسته است و از هر دو طرف شما می توانید آن را لمس کنید. به همین دلیل می توانید مطمئن باشید این طرح بر اثر شستشو و استفاده طولانی مدت، آسیبی نمی بیند و تغییری نمی کند. زیر دست این پارچه دو رو با توجه به الیاف و نوع بافت ممکن است اندکی زبر باشد. در واقع شاید قسمت داخلی ژاکارد در هنگام لمس زبر به نظر برسد. آن هم به دلیل بافت طرح های مختلف است. شما می توانید این مشکل احتمالی را با استفاده از یک پارچه آستر نازک حل نمایید.

در گذشته برای بافت این پارچه زیبا و نفیس تنها از الیاف ابریشم استفاده می شد. امروزه اما می توانید مدل های مختلف ژاکارد با الیاف متنوعی را در بازار مشاهده کنید. معمولا برای تولید این پارچه از الیاف مصنوعی پلی استر استفاده می شود. از آنجایی که این پارچه معمولا درخشش اندکی نیز دارد، الیاف لمه را نیز می توانید در تار و پود آن مشاهده کنید. اگر به دنبال قیمت پارچه ژاکارد لمه هستید یا به دنبال عمده فروشی پارچه می گردید، دانستن این نکات برای شما ضروری است. در حقیقت، آشنایی با الیاف پارچه های مختلف برای شما به عنوان یک تولید کننده پوشاک حیاتی خواهد بود.

با انواع پارچه ژاکارد آشنا شوید

یکی از ویژگی های منحصر به فرد ژاکارد، تنوع فوق العاده آن است. در واقع هیچ پارچه ای به اندازه ژاکارد زیبا، خیره کننده و مناسب دوخت لباس های مختلف نیست. در ادامه قصد داریم اندکی به دنیای متنوع این پارچه بپردازیم.

پارچه ژاکارد لمه

قیمت پارچه ژاکارد مانتویی

یکی از پرفروش ترین مدل های ژاکارد، ژاکارد لمه است. این پارچه یکی از درخشان ترین و جذاب ترین مدل های ژاکارد است که تنوع بی مثالی در طرح و رنگ دارد. مهمترین ویژگی آن دارا بودن الیاف لمه است. در واقع این پارچه با طرح و رنگ های مختلفی تولید می شود. اما یکی از الیاف اصلی به کار رفته در بافت آن، الیاف لمه است. معمولا این الیاف درخشان با توجه به طرح پارچه در قسمت های مختلف به کار می روند. قیمت پارچه ژاکارد لمه بسته به طرح و الیافی که در آن به کار رفته می تواند متفاوت باشد.

پارچه ژاکارد پفکی

قیمت پارچه ژاکارد پفکی

همانطور که گفته شد، طرح پارچه ژاکارد در الیاف آن تنیده می شود. ژاکارد پفکی یکی از خاص ترین مدل های ژاکارد است. زیرا طرح روی پارچه حالتی برجسته و پفکی شکل دارد. در واقع به طور کامل بخشی از پارچه است اما فرمی برجسته دارد که زیبایی آن را صد چندان کرده است. این مدل از ژاکارد نیز با توجه به طرح خاصی که دارد، گزینه ای ایدئال برای دوخت لباس و مانتو مجلسی محسوب می شود.

پارچه ژاکارد ارگانزا

پارچه ژاکارد ارگانزا

یکی از متفاوت ترین مدل های ژاکارد که در بازار دیده می شود، ژاکارد ارگانزا است. این پارچه زیبا زمینه ای از حریر ارگانزا دارد. طرح های روی آن نیز با بافت ژاکارد در تار و پود این پارچه تنیده شدند. این پارچه بسیار لطیف و بدون هرگونه کشسانی است. اگر به دنبال یک عمده فروشی پارچه برای خرید این مدل ژاکارد هستید، فراموش نکنید ژاکارد ارگانزا کاملا بدن نما بوده و اگر قصد دارید با آن مانتو یا پیراهن مجلسی بدوزید، حتما به آستر کشی نیاز خواهید داشت.

پارچه ژاکارد ویسکوز

همانطور که از نام این پارچه مشخص است، این پارچه از الیاف ویسکوز تهیه می شود. این مدل از پارچه ژاکارد نسبت به سایر مدل ها ساده تر است. زیرا این پارچه ظاهری نیمه مات دارد و تنها طرح های تنیده شده در الیاف آن کمی براق تر به نظر می رسد. طرح های این پارچه ممکن است کاملا مسطح یا اندکی برجسته باشد. اگر در آن از الیاف لمه یا سیملی استفاده نشده باشد، زیر دستی کاملا نرم و لطیف دارد. اگر قصد خرید پارچه ژاکارد را دارید بد نیست بدانید این پارچه یکی از بهترین گزینه ها برای دوخت مانتو، کت و شلوار زنانه است.

پارچه ژاکارد تافته

خرید پارچه ژاکارد مجلسی

یکی از نفیس ترین مدل های ژاکارد که می توانید در بازار مشاهده کنید، ژاکارد تافته است. این پارچه زیبا زمینه ای از تافته دارد که صیقلی و درخشان است. طرح این پارچه با توجه به بافتی که دارد می تواند کمی برجسته باشد و هنگام لمس حس شود. این پارچه آهاردار زیبا یکی از بهترین مدل های برای طراحی کت های مجلسی خاص و پیراهن های رسمی است.

راهنمای خرید پارچه ژاکارد

اگر قصد خرید پارچه ژاکارد را دارید، باید با ویژگی های آن بیشتر آشنا شوید. آشنایی این با این جزئیات و ویژگی ها می تواند به شما در پیدا کردن بهترین نوع این پارچه کمک کند. علاوه بر این، اگر به دنبال قیمت پارچه ژاکارد لمه هستید، این ویژگی ها می تواند شما را برای پیدا کردن این پارچه با مناسب ترین قیمت نیز یاری کند. الیاف به کار رفته در بافت ژاکارد و محل تولید آن دو فاکتور ساده اما تاثیرگذار بر قیمت این پارچه هستند. ویژگی هایی ذکر شده در ادامه این مطلب نیز در تعیین قیمت پارچه ژاکارد موثرند.

پارچه ژاکارد به سختی چروک می شود

یکی از نکاتی که باید در هنگام خرید از عمده فروشی پارچه در نظر داشته باشید، میزان چروک پذیری پارچه است. معمولا خانم ها ترجیح میدهند پارچه ای برای مانتوهای روزمره خود انتخاب کنند که به سادگی چروک نشود. میزان چروک پذیری پارچه ارتباط زیادی با جنس الیاف آن دارد. به همین دلیل می توان گفت ژاکارد با داشتن الیاف مصنوعی به ندرت چروک می شود. این ویژگی به شما کمک می کند بتوانید برای ساعت های طولانی در محل کار یا مهمانی از این پارچه استفاده نمایید.

ژاکارد تنفس پذیری متوسطی دارد

اگر به عنوان یک تولید کننده لباس از عمده فروشی پارچه خرید می کنید، باید به دنبال پارچه های سبک با تنفس پذیری بالا باشید. پارچه های دارای الیاف مصنوعی معمولا تنفس پذیری اندکی دارند. اما ژاکارد به دلیل نوع بافتی که دارد، می تواند به راحتی هوا را از میان الیاف خود عبور دهد. این ویژگی در روزهای گرم اهمیت بسیاری دارد. زیرا در کاهش تعریق و احساس گرما موثر است.

این پارچه آبرفت ندارد

می توان گفت بخش عمده ای از پارچه ها هر کدام به میزان کم یا زیاد دچار آبرفت می شوند. اما این نکته معمولا در مورد پارچه های دارای الیاف مصنوعی صدق نمی کند. ژاکارد نیز در همین دسته قرار دارد در نتیجه به ندرت دچار آبرفت یا اتو رفت خواهد شد. اما برای اطمینان بیشتر می توانید در هنگام خرید پارچه ژاکارد از فروشنده در مورد این نکته سوال بپرسید.

می توانید از این پارچه در دوخت لباس های مختلف استفاده نمایید

یکی از ویژگی های جذاب این پارچه، کاربردی بودن آن است. مدل های متنوع آن را می توانید در طراحی و دوخت لباس های هیجان انگیز استفاده کنید. بد نیست قبل از خرید پارچه ژاکارد مدل مناسب خود را انتخاب نمایید. این کار به شما کمک می کند بهترین طرح و جنس را در میان دنیای متنوع این پارچه پیدا کنید. به عنوان مثال برای دوخت کت نیاز به ژاکارد با آهار زیاد دارید. برای دوخت پیراهن مجلسی پارچه شما باید آهار متوسط داشته باشد. برای لباس های روزمره باید طرح های ساده تر را انتخاب نمایید. برای مهمانی و مراسم رسمی نیز به طرح های پر زرق و برق و نفیس نیاز دارید.

این پارچه مقرون بصرفه بسیار نفیس و لوکس به نظر می رسد

معمولا برای خرید پارچه هایی که ظاهری لوکس دارند، باید هزینه بیشتری صرف کنید. اما ژاکارد اینچنین نیست و می توانید به راحتی یک پارچه زیبا و نفیس را با قیمتی مناسب تهیه کنید. اگر به قیمت پارچه ژاکارد لمه توجه کنید، خواهید دید این نکته تا چه حد صحیح است. شما می توانید یک پارچه با الیاف مشابه زر بافت را برای داشتن یک استایل لوکس و شیک تهیه کنید و در مقایسه با ظاهر پارچه و هزینه ای که می پردازید، می توان گفت کاملا مناسب و مقرون بصرفه است.

شاید به پارچه آستر نیاز داشته باشید

در هنگام خرید پارچه ژاکارد به داخل پارچه نیز توجه کنید. این پارچه به دلیل داشتن طرح های خاص درون تار و پود خود، ممکن است در قسمت داخلی اندکی زبر باشد. البته این نکته تنها در مورد بعضی از مدل های این پارچه صحیح است. به طور کلی ژاکارد زیر دستی نرم، صیقلی و لغزنده دارد. برای حل مشکل زبری داخل پارچه می توانید از آستر استفاده نمایید.

به طرح پارچه بیشتر توجه کنید

طرح های هیجان انگیز این پارچه در هنگام خرید از عمده فروشی پارچه می تواند شما را گیج کند. به عنوان یک طراح بهتر است همواره به دنبال پارچه های ساده تر بگردید. البته اگر قصد دارید با یک پارچه خاص یک مدل منحصر به فرد طراحی کنید، به شما ژاکاردهای گل درشت را توصیه می کنیم. در هنگام خرید عمده پارچه های طرحدار نکته دیگری که باید در نظر داشته باشید، جهت طرح پارچه است. در طراحی لباس، تمام طرح یا گل های پارچه باید در یک جهت قرار بگیرند. به همین دلیل ممکن است نیاز به متراژ بیشتری از یک پارچه داشته باشید.

فرم اندام خود را در نظر داشته باشید

زیباترین لباسی که می توانید بر تن کنید، لباسی است که با فرم بدن شما هماهنگی داشته باشد. یکی از مزایای پارچه های طرحدار، رفع معایب اندامی است. شما می توانید با انتخاب یک پارچه مناسب و استفاده از آن در بالا تنه یا پایین تنه، اندام مناسب تری داشته باشید. مخصوصا اگر اضافه وزن دارید، باید به ابعاد طرح روی پارچه توجه بیشتری داشته باشید. برای شما طرح های ساده، ظریف و هندسی مناسب تر است. در مقابل می توانید با انتخاب گل های درشت و رنگ های چشمگیر، نظر مخاطب را به یک بخش از استایل خود جلب کنید. به این ترتیب متناسب و زیبا به نظر خواهید رسید.

قیمت پارچه را به عنوان معیار در نظر بگیرید

فاکتورهای مختلفی بر قیمت پارچه ژاکارد لمه تاثیر دارد. در واقع کاملا منطقی است که پارچه ای با الیاف باکیفیت یا وارداتی در مقایسه با الیاف مصنوعی بی کیفیت، قیمت بیشتری داشته باشد. اگر قصد خرید از عمده فروشی پارچه را دارید تا هزینه های خود را کاهش دهید، از کیفیت پارچه غافل نشوید. الیاف به کار رفته در این پارچه در میزان ایستایی و دوام آن تاثیر دارد. به همین دلیل نمی توانید چندان از پوشیدن یک لباس با ژاکارد ارزان قیمت و بی کیفیت لذت ببرید.

از فروشگاه معتبر خرید کنید

خرید از عمده فروشی پارچه می تواند روشی مقرون بصرفه برای تجربه یک خرید ایدئال باشد. یک فروشگاه معتبر می تواند پارچه های متنوعی را در اختیار شما قرار دهد. فروشندگان حرفه ای نیز می توانند سوالات و ابهامات متعدد شما را رفع نمایند. بسیاری از فروشگاه های معتبر برای خرید عمده نمونه در اختیار شما قرار می دهند تا بتوانید خرید خود را با اطمینان بیشتری انجام دهند. در خریدهای جزئی از چنین فروشگاهی نیز می توانید از ضمانت بهترین کیفیت و پایین ترین قیمت نیز بهره ببرید. در نتیجه برای یک خرید رضایت بخش، از شناسایی یک فروشگاه معتبر غافل نشوید زیرا تا حد زیادی می تواند در کاهش هزینه های شما موثر باشد.

چطور از پارچه ژاکارد لمه مراقبت کنیم

پارچه های نفیس را باید با دقت نگهداری کنید تا عمر مفید آنها افزایش پیدا کند. البته اگر پارچه ژاکارد شما دارای الیاف ابریشم نباشد، نگهداری از آن چندان دشوار نخواهد بود. زیرا الیاف مصنوعی به سختی کثیف شده و به سادگی نیز تمیز می شوند. البته مراقبت از پارچه های دارای الیاف لمه ممکن است دقت بیشتری نیاز داشته باشد. در نظر داشتن نکات زیر به شما کمک می کند عمر لباس ژاکارد خود را افزایش دهید.

به خشکشویی بسپارید

اگر از نحوه شستشوی لباس ژاکارد خود مطمئن نیستید، بهترین راه سپردن آن به خشکشویی است. مخصوصا اگر لباس شما دارای الیاف ابریشم باشد.

شستشوی دستی انجام دهید

پس از خشکشویی، شستشوی دستی امن ترین روش شستن پارچه های حساس است. در این روش شما به یک ظرف آب ولرم و شوینده ای ملایم نیاز دارید. نیاز به چنگ زدن لباس یا آب داغ نیست، تنها کافیست 15 الی 30 دقیقه لباس خود را در ترکیب آب و شوینده بخیسانید. از چلاندن بیش از اندازه لباس خودداری کنید. فراموش نکنید شوینده های قوی و سفید کننده به صورت جبران ناپذیری به لباس شما آسیب می رسانند.

از برنامه شستشوی لباس های حساس استفاده کنید

اگر فکر می کنید لباس ژاکارد شما چندان حساس نیست، می توانید آن را درون لباسشویی نیز قرار دهید. برای این کار کافی است ماشین لباسشویی را روی برنامه شستشوی لباس های حساس تنظیم کنید.

لباس را صاف خشک کنید

پارچه ژاکارد به ندرت چروک می شود اما ممکن است فرآیند شستشو باعث ایجاد چروک روی سطح آن شود. برای حفظ فرم لباس و جلوگیری از چروک بیشتر، توصیه می شود آن را به صورت آویزان در معرض هوای آزاد قرار دهید تا خشک شود.

از اتو کشی پارچه ژاکارد بپرهیزید

این پارچه نیاز به اتو کشی مداوم ندارد زیرا به ندرت چروک می شود. اما در صورت نیاز می توانید با استفاده از یک پارچه نخی به عنوان محافظ، اتو کشی با درجه پایین انجام دهید.

کاور و محافظ لباس را فراموش نکنید

گرد و غبار به مرور زمان می تواند درون الیاف پارچه نفوذ پیدا کند. برای حل این مشکل می توانید از کاور لباس استفاده نمایید. اگر قصد دارید برای طولانی مدت از لباس خود استفاده نکنید، آن را درون کاور قرار داده و سپس به صورت آویزان در کمد نگه دارید.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=22774

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.