افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 28 October , 2024
3

قیمت بلیط حج تمتع شکسته شد

  • کد خبر : 227471
قیمت بلیط حج تمتع شکسته شد

به گزارش بازار، «بسیاری از فیش های حج متعلق به افراد خاصی است که هر روز قیمت ها را تغییر می دهند». اینها بخشی از درد کسانی است که آرزوی زیارت حاج تمتع را دارند که به یکی از دفاتر زیارتی تهران مشرف شده اند. فروش بلیت های حج تمتع در سال های اخیر افزایش […]

به گزارش بازار، «بسیاری از فیش های حج متعلق به افراد خاصی است که هر روز قیمت ها را تغییر می دهند». اینها بخشی از درد کسانی است که آرزوی زیارت حاج تمتع را دارند که به یکی از دفاتر زیارتی تهران مشرف شده اند.

فروش بلیت های حج تمتع در سال های اخیر افزایش یافته است. رسول ولایتی، مدیر دفتر زیارتی می گوید: دارندگان فیش حج، کوپن های خود را به هر قیمتی می فروشند. در عین حال، بسیاری از متقاضیان می خواهند به کوپن های حج امتیاز دهند و بر روند آنها نظارت کنند.

کوپن های حج از سال 2006 به طور رسمی صادر نشده است و حدود یک میلیون نفر در انتظار تشرف هستند. با توجه به سهمیه حدود 80 هزار نفری ایران، 12 سال دیگر (یعنی تا سال 1414) اعزام دارندگان اسکریپت طول می کشد و همان طور که نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت می گوید: «تا زمانی که بن داران اعزام شوند، ثبت نام های جدید انجام می شود. برگزار نخواهد شد.”

بیش از 16 سال از سپرده گذاری 500 هزار و یک میلیون تومانی می گذرد و مسئولان معتقدند «امکان قیمت گذاری وجوه وجود ندارد». البته در هفته های اخیر به ویژه پس از اعلام اولویت های جدید (دارندگان کوپن حج تا پایان آذرماه 1397) قیمت بن در برخی استان ها کاهش یافته و به 400 میلیون تومب نیز رسیده است.

سیدعباس حسینی رئیس سازمان حج می گوید که «حجاب در تهران حدود 120 میلیون تومان است». این در حالی است که ثبت نام حج 1403 به پایان رسیده و برخی از زائران حج آینده بیش از 250 میلیون تومان بلیت خریداری کرده اند که با احتساب میانگین هزینه 175 میلیون تومانی و سایر هزینه های این سفر معنوی. مانند ایثار و خرید توشه و لباس احرام، حج شدن حدود 450 میلیون تومب هزینه دارد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=227471

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.