افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 28 September , 2024
2

خداحافظ مرورگر وب! کروم 124 وب سایت ها را به برنامه تبدیل می کند

  • کد خبر : 227363
خداحافظ مرورگر وب!  کروم 124 وب سایت ها را به برنامه تبدیل می کند

برنامه های Chrome را به خاطر دارید؟ میانبرهای کاربردی و شبیه برنامه که می توانید برای وب سایت های مورد علاقه خود ایجاد کنید و روی آنها کلیک کنید تا مستقیماً به سایت مورد نظر بروید. متأسفانه، این ویژگی در سال 2023 منسوخ شد، اما گوگل یک جایگزین دارد: برنامه های وب پیشرفته […]


برنامه های Chrome را به خاطر دارید؟ میانبرهای کاربردی و شبیه برنامه که می توانید برای وب سایت های مورد علاقه خود ایجاد کنید و روی آنها کلیک کنید تا مستقیماً به سایت مورد نظر بروید. متأسفانه، این ویژگی در سال 2023 منسوخ شد، اما گوگل یک جایگزین دارد: برنامه های وب پیشرفته (PWA). برنامه های وب پیشرفته در واقع برنامه های مبتنی بر وب هستند که مرز بین وب سایت ها و برنامه های آفلاین را محو می کنند و تجربه ای شبیه به برنامه آفلاین را بدون نیاز به دانلود چیزی ارائه می دهند.

اکنون مرورگر کروم در نسخه Canary خود (Chrome Canary) یک قدم فراتر رفته است و به شما امکان می دهد هر وب سایتی را به یک برنامه دسکتاپ تبدیل کنید. (Canary یک نسخه آزمایشی و ناپایدار از مرورگر کروم است که به طور مداوم با آخرین ویژگی ها و تغییرات به روز می شود. این نسخه برای توسعه دهندگان و کاربرانی که به دنبال تجربه آخرین فناوری های وب هستند در نظر گرفته شده است.)

با یک کلیک ساده بر روی آیکون برنامه می توان وب سایت را در یک پنجره خاص راه اندازی کرد

جمله قبلی به این معنی است که می توانید هر وب سایتی را که مرتباً بازدید می کنید به یک برنامه اختصاصی روی دسکتاپ خود تبدیل کنید. بنابراین نیازی به جستجوی آن در تب های مرورگر نیست، فقط با یک کلیک روی آیکون برنامه، وب سایت در آن پنجره برنامه باز می شود و آماده استفاده می شود.

قبلاً، فعال کردن عملکرد PWA نیازمند دستکاری پرچم‌ها بود. اما با آخرین آپدیت نسخه قناری کروم، گزینه جدید Install page as an application (Install page as an application) در منوی «ذخیره و اشتراک گذاری» ظاهر شده است. با کلیک بر روی این گزینه می توانید یک برنامه زمانی اختصاصی برای وب سایت ایجاد کنید. PWA های موجود مانند YouTube حتی نام خود را (“Install YouTube”) در منو نمایش می دهند.

برای امتحان این ویژگی، باید نسخه Canary Chrome را نصب کنید و گزینه های زیر را فعال کنید:

  • chrome://flags/#web-app-universal-install
  • chrome://flags/#non-apps-shortcuts

این ویژگی در حال حاضر در نسخه قناری کروم 124 موجود است. نسخه پایدار گوگل کروم (نسخه 122) در حال حاضر بر ابزارهای خواندن و نوشتن متن مبتنی بر هوش مصنوعی در اندروید تمرکز دارد. نسخه پایدار بعدی که کروم 123 خواهد بود، قرار است یک ابزار PDF داخلی را به نسخه اندروید اضافه کند، یک پخش کننده رسانه ای به سبک اندروید را به دسکتاپ بیاورد و امکان اشتراک گذاری گروه های تب را فراهم کند.




لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=227363

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.