افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 20 October , 2024
3

درخواست عجیب 6 متهم قتل از دادسرای امور جنایی تهران/ پول نداریم!

  • کد خبر : 227202
درخواست عجیب 6 متهم قتل از دادسرای امور جنایی تهران/ پول نداریم!

به گزارش رکنا، تیرماه 1398 در پی انتشار خبر مرگ مشکوک کودکی بیمار در یکی از کمپ های ترک اعتیاد و شکایت خانواده وی از مدیر این کمپ، پرونده ای برای افشای راز این موضوع تشکیل شد. مرگ. خانواده مرد جوان به ماموران گفتند: پسرمان چندین سال معتاد به مواد مخدر بود تا اینکه او […]

به گزارش رکنا، تیرماه 1398 در پی انتشار خبر مرگ مشکوک کودکی بیمار در یکی از کمپ های ترک اعتیاد و شکایت خانواده وی از مدیر این کمپ، پرونده ای برای افشای راز این موضوع تشکیل شد. مرگ.

خانواده مرد جوان به ماموران گفتند: پسرمان چندین سال معتاد به مواد مخدر بود تا اینکه او را راضی به ترک کردیم. کمپ ترک اعتیاد ir چند روز پیش او را به روستا بردیم، اما چند روز بعد جسدش را که آثار شکنجه و ضربات کاملاً مشخص بود به ما دادند.

با این شکایت ماموران به کمپ رفتند و پس از بررسی دوربین های مدار بسته تلویزیون در محل متوجه شدند که به جز یک دوربین، فیلم های ضبط شده از سایر دوربین ها حذف شده است. در فیلم به دست آمده مشخص شد که مدیر کمپ به طرز وحشیانه ای به 5 نفر برخورد کرده پرونده مرد جوان شکست دادن و در جریان این درگیری کشته شد.

با روشن شدن این موضوع، متهمان بازداشت و پس از تکمیل تحقیقات، برای آنها کیفرخواست صادر و پرونده برای رسیدگی به دادگاه ۲ ارسال شد.

اولین جلسه دادگاه

در ابتدای جلسه وکیل اولیای دم در جایگاه قرار گرفت و گفت: با توجه به قتل فجیع مرد جوان و شکنجه وی، والدین حاضر به بخشش نیستند و خواستار قصاص شده اند.

سپس افسر میدان به جایگاه رفت و اتهام خود را رد کرد و گفت: من با مقتول مشکلی نداشتم و فقط دو ضربه به او زدم که آن پنج نفر از روی کینه توزی او را زدند. چون چند روز بعد از آوردن خانواده مقتول به کمپ، او می خواست از کمپ فرار کند.

قاضی به متهم گفت: تصاویر دوربین های امنیتی نشان می دهد که وی را با چوب و لوله آهنی به طرز فجیعی کتک زده اید.

متهم پاسخ داد: شرمنده ام.

سپس متهم دوم در جایگاه قرار گرفت و گفت: من هم موکل بودم. مدیر کمپ ما را تهدید کرد و زد و مجبور شدیم از او اطاعت کنیم. اگر موضوع را به خانواده‌هایمان می‌گفتیم، خیلی آرام می‌گفت پسرش مشکل روحی دارد و اگر به خانه برگردد ممکن است مرتکب جنایت شود و این اظهارات باعث شد که خانواده‌هایمان موافقت کنند که ما را ترخیص نکنیم.

سپس سایر متهمان نیز در جایگاه قرار گرفتند و اظهارات موکل میدانی را تایید کردند.

در پایان جلسه قضات برای صدور حکم در شور حاضر شدند و مالک کمپ را به 10 سال حبس تعزیری، 2 سال ممنوعیت از میزبانی و اداره هرگونه مرکز نگهداری معتادان متجاهر و … و پرداخت دیه محکوم کردند.

پنج متهم دیگر هر کدام به 8 سال حبس تعزیری و پرداخت مهریه محکوم شدند و این حکم در دیوان عالی کشور تایید و قطعی شد، اما از آنجایی که متهمان ردیف دوم تا ششم نتوانستند یکجا مهریه را پرداخت کنند. درخواست کرد.

جلسه دوم دادگاه

در پی درخواست انصراف متهمان، پرونده به اتاق 2 دادگاه کیفری یک استان تهران منتقل شد.

متهم در این جلسه از قضات خواست تا با پرداخت اقساطی مهریه به مادر مقتول موافقت کنند که این درخواست مورد قبول قضات قرار نگرفت.

سومین جلسه قضایی

با گذشت بیش از 3 سال از جنایت شنیع کمپ ترک اعتیاد، پنج متهم پرونده بار دیگر از قضات درخواست کمک کردند.

در این جلسه متهمان یک به یک در جایگاه قرار گرفتند و ضمن ابراز تاسف از قضات خواستند با پرداخت دیه به صورت اقساطی موافقت کنند. گفتند چون قتل در ماه حرام اتفاق افتاده هر کدام یک ششم دیه بدهیم و در این زمان شرایط پرداخت یکباره این مبلغ را نداریم.

در پایان جلسه قضات برای صدور حکم وارد دادگاه شدند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=227202

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.