افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 23 September , 2024
3

اتلاف وقت آنقدرها هم که فکر می کنید بد و مضر نیست!

  • کد خبر : 22713
اتلاف وقت آنقدرها هم که فکر می کنید بد و مضر نیست!

همه زمان ما محدود است و همه زندگی ما یک روز به پایان می رسد. در چنین شرایطی می توانید تصور کنید اتلاف وقت این یک اشتباه مهلک است و هرگز نباید بگذاریم یک ثانیه از عمرمان بیهوده بگذرد. اما اتلاف وقت دقیقاً به چه معناست؟ آیا انجام کاری که از آن لذت می برید […]

همه زمان ما محدود است و همه زندگی ما یک روز به پایان می رسد. در چنین شرایطی می توانید تصور کنید اتلاف وقت این یک اشتباه مهلک است و هرگز نباید بگذاریم یک ثانیه از عمرمان بیهوده بگذرد.

اما اتلاف وقت دقیقاً به چه معناست؟ آیا انجام کاری که از آن لذت می برید اتلاف وقت است؟ آیا گذراندن تمام لحظات زندگی با کار و فعالیت های جدی و سخت به معنای یک زندگی کامل است؟ پس خوشبختی و رضایت شما در زندگی کجاست؟ در این مقاله دی جی به شما تعریف کاملی از اتلاف وقت می دهیم و به شما می گوییم چگونه از زمان خود استفاده کنید تا احساس پشیمانی و ناراحتی نکنید.

1. اتلاف وقت

آیا تا به حال یک بعدازظهر کامل را صرف مرور شبکه های اجتماعی یا تماشای ویدیوهای خنده دار کرده اید؟ آیا دیشب قسمت جدیدی از سریال مورد علاقه خود را دیدید یا برای چندمین بار یک برنامه تلویزیونی قدیمی را تماشا کردید؟ آیا این بهترین استفاده از زمان شماست؟ اگر پاسخ شما به این سوالات مثبت است، به این معنی است که وقت خود را تلف می کنید.

اما اتلاف وقت یک مفهوم مطلق نیست و چیزی که برای یک نفر اتلاف وقت تلقی می شود برای شخص دیگر تفریح ​​یا انجام کار مفید و موثر است. همه ما هر روز این سوال را از خود می پرسیم: “آیا دارم عمرم را تلف می کنم؟” پاسخ به چنین سوالی به خود شخص بستگی دارد. همه آنها متفاوت هستند اما یک چیز مشترک دارند و آن زمان محدود است. همه ما زندگی محدودی داریم و باید از آن نهایت استفاده را ببریم. اما قبل از پرداختن به این موضوع، باید بدانیم که تفاوت زندگی تلف شده با زندگی کامل چیست؟

اتلاف وقت آنقدرها هم که فکر می کنید بد و مضر نیست

3. ارزش زمان

ما هر روز کارهای مختلفی انجام می دهیم و زمان متفاوتی را صرف آن ها می کنیم. شاید جالب باشد که بدانید هر روز، هفته یا سال چه مقدار از زمان خود را صرف هر یک از این وظایف می کنید:

  • مردان و زنان به طور متوسط ​​1.25 روز در سال را در ترافیک می گذرانند، در حالی که استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی یا انتخاب محیط کاری نزدیک به خانه یا حتی دورکاری می تواند از هدر رفتن این زمان جلوگیری کند.
  • هر فرد به طور متوسط ​​18.5 روز در سال را صرف خرید می کند. اگر بیشتر خرید خود را همزمان انجام دهید یا آنلاین خرید کنید، در زمان تلف شده صرفه جویی خواهید کرد.
  • هر فرد بالغ به طور متوسط ​​6.5 ساعت در روز می خوابد. خواب شبانه برای سلامت روحی و جسمی بسیار مهم است، پس سعی کنید تحت هیچ شرایطی خواب را فدای فعالیت های دیگر نکنید.
  • هر فرد به طور متوسط ​​8 دقیقه در روز را صرف حمام کردن می کند. روش های مختلفی برای کاهش زمان در حمام وجود دارد که هم از اتلاف وقت و هم از هدر رفتن آب جلوگیری می کند.
  • مردان هر هفته یک ساعت و چهل و پنج دقیقه را در دستشویی می گذرانند. این زمان برای خانم ها یک ساعت و بیست و پنج دقیقه در هفته است، قطعا نمی توانید از این زمان بگذرید.
  • زنان به طور متوسط ​​4.17 ساعت در هفته و مردان 3.25 ساعت در هفته آشپزی می کنند. خوردن غذاهای سالم و خانگی نقش مهمی در سلامت بدن دارد، اما می‌توانید با فریز کردن غذاهایی که تهیه کرده‌اید یا تبدیل وعده‌های غذایی به جمع‌های خانوادگی در زمان صرفه‌جویی کنید.
  • یک فرد به طور متوسط ​​روزی سه ساعت و 14 دقیقه تلویزیون تماشا می کند. تماشای تلویزیون یکی از محبوب ترین سرگرمی های نسل ماست، اما سعی کنید تا حد امکان از اتلاف وقت جلوی تلویزیون خودداری کنید.
  • مردان و زنان به طور متوسط ​​1.85 روز در سال بیمار می شوند. بیمار شدن اجتناب ناپذیر است، اما شما می توانید با مراقبت بهتر از خود، شانس خود را برای بیمار شدن به حداقل برسانید.
  • مردان و زنان به طور متوسط ​​30 دقیقه در روز را در شبکه های اجتماعی سپری می کنند. این شبکه ها در اطلاعات و ارتباطات جمعی بسیار مهم و موثر هستند و نمی توان آنها را حتی برای مدت محدودی کنار گذاشت، اما نباید اجازه دهید شبکه های اجتماعی شما را از ارتباطات واقعی دور کنند.
  • یک فرد به طور متوسط ​​هر روز دو ساعت و پنجاه و یک دقیقه از وقت خود را در اینترنت می گذراند. امروزه اینترنت به یکی از ارکان مهم زندگی تبدیل شده است و نمی توان آن را از زندگی دور کرد اما با حضور بیشتر در زندگی واقعی می توان از غرق شدن در فضای مجازی جلوگیری کرد.

اتلاف وقت آنقدرها هم که فکر می کنید بد و مضر نیست

3. تعادل

همه ما بارها این سوال را از خود پرسیده ایم: “آیا دارم عمرم را تلف می کنم؟” اما واقعا اتلاف وقت چیست؟ می توانید تصور کنید که مواردی مانند تماشای سریال تلویزیونی، انجام بازی های رایانه ای و غیره. آنها او را از زندگی واقعی محروم خواهند کرد. اما اگر این چیزها علاقه شما باشد، یا یک مسابقه آنلاین سرگرم کننده دانش شما را در مورد یک موضوع خاص افزایش دهد، چه؟ در این صورت آیا می توان این فعالیت ها را اتلاف وقت تلقی کرد؟ این چیزها وقتی ما را از چیزهای با ارزش و غنی زندگی دور می کنند، مانند لذت بردن از طبیعت، وقت تلف کردن است.

اما همه ما در زندگی، کار و مسئولیت های خانوادگی مسئولیت هایی داریم که زمان بر است، مانند کاری که باید هر روز انجام دهید یا بچه هایی که باید برایشان آشپزی کنید و در انجام تکالیف کمک کنید. زمانی که با خانواده خود می گذرانید به اندازه زمانی که در محل کار می گذرانید مهم است. اما در عصر امروز چیزهای زیادی در اطراف ما وجود دارد که باعث حواس پرتی و اتلاف وقت می شود مانند اینترنت و فضای مجازی که هر کدام به زمان و موقعیت خاصی تعلق دارند. اما شما اسمارتک نیوز؟ بخشی از زمان شما باید متعلق به شما باشد و در این مدت باید از چیزهایی که دوست دارید لذت ببرید. 86400 ثانیه در هر شبانه روز وجود دارد و نحوه گذراندن این زمان کاملاً به شما بستگی دارد.

اتلاف وقت آنقدرها هم که فکر می کنید بد و مضر نیست

4. استفاده بهینه از زمان

با انجام این ده کار می توانید بهترین استفاده را از زمان خود ببرید:

    1. فهرستی از کارهایی که می خواهید انجام دهید تهیه کنید، با انجام این کارها در مدیریت زمان خود موفق خواهید بود.
    2. چند ساعت از روز یا یک روز از هفته را فقط به شما اختصاص دهید تا انرژی از دست رفته را بازیابی کنید.
    3. خوردن را فراموش نکنید. گاهی اوقات آنقدر مشغول کار هستیم که فراموش می کنیم غذای سالم و مناسب بخوریم.
    4. خود محور نباشید اگر کسی هست که می تواند به شما کمک کند، اجازه دهید این کار را انجام دهد.
    5. ساعات کاری خود را مشخص کنید و خارج از این ساعات به تلفن ها و ایمیل های کاری پاسخ ندهید.
    6. خودتان را سرگرمی کنید، این باعث می شود که الگوی تکراری زندگی خود را بشکنید و از وقت خود بیشتر لذت ببرید.
    7. چیز جدیدی یاد بگیرید، دانش خود را افزایش دهید و الهام بگیرید.
    8. به جای صرف وقت در رسانه های اجتماعی، سعی کنید با دوستان و خانواده خود ارتباط برقرار کنید و با آنها گفتگوی رو در رو داشته باشید.
    9. رویا را جدی بگیرید خواب مناسب راز شادی و سلامتی است. شب زود بخوابید و صبح زود بیدار شوید.
    10. خانواده را فراموش نکنید. گذراندن وقت با اعضای خانواده و دریافت کمک و حمایت آنها بهترین راه برای سلامت روحی و جسمی شماست.
لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=22713

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.