افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
2

یافتن و مخفی کردن توزیع متادون در داروخانه های منتخب – خبرگزاری مهر ایران و جهان

  • کد خبر : 226532
یافتن و مخفی کردن توزیع متادون در داروخانه های منتخب – خبرگزاری مهر ایران و جهان

به گزارش خبرنگار مهر، توزیع متادون در ۴۰۰ داروخانه منتخب سازمان غذا و دارو مورد انتقاد کارشناسان حوزه ترک اعتیاد قرار گرفته و نسبت به عواقب چنین تصمیمی هشدار داده اند. در این میان اسناد قانونی وجود دارد که تصمیم وزارت بهداشت برای توزیع متادون در داروخانه ها را زیر سوال می برد. زیرا با […]

به گزارش خبرنگار مهر، توزیع متادون در ۴۰۰ داروخانه منتخب سازمان غذا و دارو مورد انتقاد کارشناسان حوزه ترک اعتیاد قرار گرفته و نسبت به عواقب چنین تصمیمی هشدار داده اند.

در این میان اسناد قانونی وجود دارد که تصمیم وزارت بهداشت برای توزیع متادون در داروخانه ها را زیر سوال می برد. زیرا با توجه به مفاد پیوست قانون الحاق دولت ایران به کنوانسیون مواد مخدر 1961، تأییدیه های سازمان بهداشت جهانی برای مکلفین ضروری است. اجرا است.

در دستورالعمل های صادره از سوی آن سازمان در فصل اختصاصی متادون به صراحت مشخص شده است که نسخه تزریقی این دارو فقط در داروخانه های بیمارستانی و نسخه خوراکی آن فقط در مراکز ترک اعتیاد و فروش آن باید به فروش برسد. در داروخانه های معمولی مطلقا ممنوع است.

این در حالی است که گردش مالی متادون در سال 3 میلیارد تومان تخمین زده می شود که محل سردرگمی و مشکل توزیع این دارو در سطح داروخانه های منتخب وزارت بهداشت محسوب می شود.

منتقدان توزیع دارویی متادون این سوال را مطرح می‌کنند که از چه قوانین و مقرراتی برای انتخاب داروخانه‌های منتخب استفاده شده است. اگرچه بیش از 15 هزار داروخانه در کشور وجود دارد.

همزمان گزارش هایی مبنی بر فروش غیرقانونی متادون منتشر شد که مسئولیت سازمان غذا و دارو را دوچندان کرد.

این در حالی است که بر اساس گزارش های ستاد رزم. مواد مخدربیش از 90 درصد مواد مخدر موجود در بازار قاچاق از منابعی غیر از مراکز درمانی تامین می شود. سامبانک موادی وجود داشته که به عنوان مهر و موم در منابع غیرمجاز استفاده شده است.

لازم به توضیح است که ماده اولیه تولید متادون است منحصرا در اختیار سازمان غذا و دارو قرار دارد.

حال سوال این است که سازمان غذا و دارو چه استدلالی برای توزیع متادون در داروخانه های منتخب دارد؟

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=226532

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.