افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 22 October , 2024
3

فواید چای زنجبیل + طرز تهیه آن

  • کد خبر : 225815
فواید چای زنجبیل + طرز تهیه آن

به گزارش رکنا، یک فنجان چای زنجبیلی از رایحه با طراوت گرفته تا ظرافت های مرکباتی آن، یک تجربه حسی جوان کننده و در عین حال آرامش بخش را ارائه می دهد. اما، فراتر از طعم آن، آیا مزایای سلامتی مبتنی بر تحقیق دارد؟ فواید چای زنجبیل و استفاده معمول از چای زنجبیل به شرح […]

به گزارش رکنا، یک فنجان چای زنجبیلی از رایحه با طراوت گرفته تا ظرافت های مرکباتی آن، یک تجربه حسی جوان کننده و در عین حال آرامش بخش را ارائه می دهد. اما، فراتر از طعم آن، آیا مزایای سلامتی مبتنی بر تحقیق دارد؟ فواید چای زنجبیل و استفاده معمول از چای زنجبیل به شرح زیر است;

نوشیدن روزانه یک فنجان چای زنجبیل، خواص بیشتری نسبت به آرامش معده دارد. این ریشه قابل توجه هزاران سال است که به عنوان یک جواهر آشپزی و یک درمان دارویی قدرتمند به دلیل خواص آرام بخش فوق العاده اش مورد توجه بوده است. خواص گرم کنندگی زنجبیل به ویژه هنگام خیساندن ریشه آن در آب داغ و تهیه چای بسیار خوشمزه است.

چای زنجبیل حاوی مقادیر کمی ویتامین و مواد معدنی است، اما منبع اصلی این مواد مغذی نیست. در عوض، تحقیقات نشان داده است که چای زنجبیل سرشار از ترکیبات فعال زیستی است که نشان داده شده است طیف وسیعی از فواید سلامتی دارد.

فواید چای زنجبیل برای سلامتی

حالت تهوع و استفراغ را کاهش می دهد.

نوشیدن چای زنجبیل می تواند احساس تهوع و استفراغ را در معده آرام کند. زنجبیل به حالت تهوع در دوران بارداری، پس از جراحی یا شیمی درمانی و بیماری حرکت کمک می کند. در واقع، داده ها نشان داده است که زنجبیل ممکن است به اندازه داروهای رایج ضد استفراغ در کاهش تهوع و استفراغ در دوران بارداری موثر باشد.

دلیل دیگری که زنجبیل ممکن است در درمان حالت تهوع مفید باشد، توانایی آن در افزایش تحرک دستگاه گوارش یا سرعت عبور محتویات روده است. با افزایش سرعت، می توانید به کاهش مدت زمانی که علائم ناخوشایند را تجربه می کنید کمک کنید.

التهاب را کاهش می دهد

التهاب مداوم عامل اصلی ایجاد و پیشرفت بیماری های مزمن مختلف است. خوشبختانه چندین ترکیب موجود در زنجبیل برای داشتن خواص ضد التهابی در بیماری‌های خودایمنی مانند روماتیسم فصلی، بیماری التهابی روده و پسوریازیس مورد مطالعه قرار گرفته‌اند. زنجبیل ممکن است با کاهش تولید و آزادسازی مولکول های التهابی فواید ضد التهابی داشته باشد. بنابراین، زنجبیل می تواند نشانگرهای التهابی مرتبط با این بیماری را کاهش دهد.

درد را تسکین دهید

نوشیدن منظم چای زنجبیل نیز می تواند به کاهش درد کمک کند. زنجبیل در کاهش دردهای مرتبط با دردهای قاعدگی موثر است، به ویژه زمانی که در چند روز اول چرخه قاعدگی مصرف شود. علاوه بر این، زنجبیل همچنین می تواند به تسکین دردهای مرتبط با دردهای عضلانی، میگرن، آرتروز زانو و کمردرد مزمن کمک کند. این اثرات ضد درد ممکن است تا حدی به دلیل خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی قوی زنجبیل باشد.

تحقیقات جدید نشان می دهد که زنجبیل ممکن است به کنترل قند خون کمک کند. طبق یک مطالعه، زنجبیل ممکن است به کاهش قند خون ناشتا و هموگلوبین در افراد مبتلا به دیابت نوع 2 کمک کند. ترکیبات موجود در زنجبیل دفع گلوکز را در بافت‌های محیطی افزایش می‌دهد که برای حفظ تعادل گلوکز خون، قند خون و بهبود کنترل دیابت مهم است. به زبان ساده، زنجبیل می تواند به انتقال گلوکز از جریان خون به سلول ها کمک کند و در نتیجه سطح قند خون را کاهش دهد.

خطرات احتمالی و اقدامات احتیاطی

نوشیدن یک فنجان چای زنجبیل در روز بعید است که خطرات جدی برای اکثر افراد ایجاد کند. سازمان غذا و دارو (FDA) زنجبیل را در دوزهای تا 4 گرم بی خطر می داند. خوشبختانه، فرمولاسیون معمولی چای زنجبیل حاوی 1 تا 1.5 گرم در هر چای کیسه ای است. با این حال، اگر زنجبیل به مقدار زیاد مصرف شود، می تواند عوارض جانبی متعددی مانند سوزش خفیف و اسهال ایجاد کند.

همچنین اگر داروی خاصی مصرف می کنید، در استفاده از زنجبیل باید مراقب باشید. به عنوان مثال، زنجبیل دارای اثرات ضد پلاکتی است، که ممکن است خطر خونریزی را در صورت استفاده با داروهای ضد انعقاد یا ضد پلاکت مانند وارفارین افزایش دهد. علاوه بر این، از آنجا که می تواند قند خون را کاهش دهد، مصرف زنجبیل همراه با داروهای ضد دیابت ممکن است خطر هیپوگلیسمی (یا قند خون پایین) را افزایش دهد.

بنابراین، قبل از اینکه چای زنجبیل را در برنامه روزانه خود قرار دهید، باید با پزشک خود صحبت کنید، به خصوص اگر هر یک از داروهای فوق را مصرف می کنید یا باردار یا شیرده هستید.

طرز تهیه چای زنجبیل

چه در حال تهیه چای کیسه ای زنجبیل خشک یا ریشه زنجبیل تازه باشید، فرآیند تهیه آن بسیار شبیه و ساده است.

مرحله 1: اگر زنجبیل تازه را انتخاب می کنید، با پوست کندن آن (اختیاری) و برش نازک یک تکه ریشه زنجبیل شروع کنید.

مرحله 2: یک فنجان آب و ریشه زنجبیل را در یک قابلمه متوسط ​​روی حرارت زیاد بجوشانید. بعد از اینکه به جوش آمد حرارت را کم کرده و به مدت 15 دقیقه بجوشانید.

اگر از چای کیسه ای استفاده می کنید، به سادگی یک فنجان آب را بجوشانید.

مرحله 3: چای را در یک فنجان صاف کرده و ریشه زنجبیل را دور بریزید.

برای زنجبیل کیسه‌ای، آب جوش داغ را در یک فنجان روی چای کیسه‌ای بریزید و بگذارید تا مدت زمانی که در دستورالعمل‌های محصول توصیه شده است دم بکشد.

مرحله 4: گرم سرو کنید و لذت ببرید!

افزودنی های اختیاری: برای افزایش طعم چای زنجبیل خود، می توانید کمی شیرینی با عسل یا شربت افرا اضافه کنید، چند تکه لیمو، پرتقال یا آناناس اضافه کنید، یا زنجبیل را با زردچوبه یا چوب دارچین بجوشانید.

چرا چای زنجبیل برای معده مفید است؟

چای زنجبیل می تواند ناراحتی معده همراه با حالت تهوع و استفراغ را کاهش دهد. به لطف ترکیبی به نام جینجرول، زنجبیل دارای خواص ضد تهوع است که می تواند حالت تهوع را تسکین دهد و تحرک دستگاه گوارش را افزایش دهد و به کاهش زمان احساس تهوع کمک کند.

آیا نوشیدن چای زنجبیل قبل از خواب خوب است؟

نوشیدن چای زنجبیل بعد از شام یا قبل از خواب می تواند به هضم غذا و حرکت روده کمک کند. چای زنجبیل یک گزینه عالی بدون کافئین برای نوشیدن قبل از خواب است، به خصوص اگر درد عضلانی را تجربه کنید، زیرا خواص ضدالتهابی آن می تواند به آرامش و خواب بهتر کمک کند.

آیا چای زنجبیل معده را تمیز می کند؟

در حالی که زنجبیل ممکن است فواید خاصی برای سیستم گوارش داشته باشد، معده را تمیز نمی کند و هیچ نقشی در فرآیندهای سم زدایی طبیعی بدن ما ندارد. با این حال، می تواند به کاهش درد معده و حتی جلوگیری از ایجاد عفونت شایع معده ناشی از باکتری هلیکوباکتر پیلوری کمک کند.

آخرین کلمه

اگر به دنبال نوشیدنی هستید که بتواند به تسکین حالت تهوع و استفراغ، کاهش التهاب، از بین بردن عوامل بیماری زا، کاهش درد یا کنترل قند خون کمک کند، چای زنجبیل را امتحان کنید. این چای با طراوت سرشار از چندین ترکیب گیاهی است که دارای خواص ضد التهابی، ضد میکروبی و ضد تهوع هستند. بنابراین، به جرات می توان گفت که مصرف منظم چای زنجبیل می تواند به بهبود سلامت کمک کند.

منبع: خبرگردون

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=225815

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.